DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Salata YE# 13

Derya'nın Güncesi

Salı, Ağustos 15, 2006

Salata YE# 13


Salata YE# 13, zaman ne kadar çabuk geçmiş etkinliklerimizin 13. 'süne gelmişiz. Aslında ben hepsine katılamadım, özelliklede son iki tanesi için güzel planlarım olduğu halde kısmet olmadı. Ama yinede diğer blog arkadaşlardan bir sürü tarifler öğreniyoruz. Ağustos ayı etkinliğinin konusu "Salatalar". Duyduğum anda konuyu çok beğendim . Ev sahipliğinide Yemek Cin'i yapıyor. Bir çoğumuz gibi bende salata yemeyi çok seviyorum. Özellikle karnım aç olduğu zamanlarda bile yemek yemek istemediğimde salatalar imadadıma yetişiyor. Bol yeşillikli, ızgara balık veya tavuklu Hmmmmm ne diyebilirim ki nefis olur.
Bugün benim sizlere iki salata tarifim olacak. Birincisi fındıklı havuçlı salata (aslında cevizli:)) , diğeri ise tahinli patlıcan salatası. İkisininde lezzetinde emin olduğum salatalar ve daha çok ızgara da pişirilen tavuk, balık ve etlerin yanında servis etmek için uygun salatalar. İşte tarifler;
Fındıklı/Cevizli havuç salatası:
Malzemler:
  • 4-5 adet orta boy havuç
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 3 çorba kaşığı mayonez
  • 2 diş ezilmiş sarımsak
  • 1 tutam maydanoz
  • 1/2 su bardağı iri çekilmiş fındık ya da ceviz
  • tuz, kırmızı pul biber

Hazırlanması:

  1. Havuçları yıkayıp, dış kabuklarını ince bir şekilde soyun ve rendeleyin. Rendelenmiş havuçlardan bir tutam üzerini süslemek için ayırın.
  2. Bir kasenin içine yoğurdu ezilmiş sarımsakları, mayonezi, maydanozu, ceviz ya da fındıkları ve tuzu koyup bir çatalla karıştırın. Bu karışıma havuçları da ekleyip karıştırın. Salatayı servis tabağana alıp üzerini ayırdığınız rende havuçlarla, pulbiber ve kırılmış ceviz /fındıkla süsleyip servis edin.


Değişik tarifler bulmak için yıllar önce gazetelerin ekleri olarak verilen dergileri karıştırıken,Sahrap Soysal'ın tahinli patlıcan salatası tarifi hoşuma gitti. Hazır evde de patlıcan da varken hemen denedim ve sizlerle paylaşıyorum.

TAHİNLİ PATLICAN SALATASI:

Malzemeler:

  • 8 adet patlıcan
  • 2 yemek kaşığı kıyılmış maydanoz
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı tahin
  • 1 çay bardağı su
  • 2 limonun suyu
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz
  • 1 çay kaşığı pulbiber

Hazırlanması:

  1. Patlcanları bir kaç yerinden delip fırında yumuşayana kadar közleyin. Kabuklarını soyun (kararmamasını istiyorsanız limonlu suda bekletin) İri iri doğrayın.
  2. Derin bir kasede, tahini, suyu, limon suyunu, dövülmüş sarımsakları, pulbiber, kıyılmış maydanoz ve tuzu karıştırıp çırpın. Bu sosun içine iri doğranmış patlıcanları ekleyin. Sonra çatalla patlıcanları ezerek karıştırın. Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağını gezdirin. Dilediğiniz gibi süsleyip soğuk olarak servis edin.

15 Yorum:

saat: Ağustos 15, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

MERHABA SAYFANIZ HARİKAAA.SALATALAR DA MÜTHİŞ GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.
BENDE BEKLERİM
SEVGİLER
www.blogcu.com/secilloo

 
saat: Ağustos 15, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya Hn. siz aşmışsınız tek kelime ellerinize sağlık.

 
saat: Ağustos 16, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacım ellerine sağlık. İki salatanda çok güzel görünüyor.
Bu aralar seni pek göremiyorum, nerelerdesin?

 
saat: Ağustos 16, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

ellerine sağlık Derya'cım her ikiside harika olmuşş

 
saat: Ağustos 16, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Seçillo: Siteme hoşgeldin:) Senin sitende çok güzel. yeni keşfettim seni:) artık sürekli ziyaret ederim. Güzel yorumun için teşekkürler:)

Bayram : elimden geldiği kadarıyla en güzel şekilde bişeyler yapmaya çalışıyorum.Teşekkürler yorumunuz için.

Pembeli: Nazifecim buralardayım arkadaşım:) sanırım rast gelmiyoruz. Bende özledim seninle konuşmayı. teşekkürler canım

Dileks:Çok teşekkürler canım yorumun için:)

 
saat: Ağustos 17, 2006 , Blogger Parizyen Ay Lambasi dedi ki...

ama burasi cooook karin aciktiriyoooorrr!!!

 
saat: Ağustos 17, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

www.yemeksofram.com üye kayıtlarımız başlamıştır.

 
saat: Ağustos 17, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

fakeplasticgirl:Doğru söylüyosun ben bile tekrar tekrar baktığımda açıkıyorum vallahi:)Teşekkürler
Derya..

 
saat: Ağustos 20, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

patlicani hic tahinli denememistim !!

 
saat: Ağustos 22, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

patlıcanlı bu şekilde hiç görmemiştim. yaratıcılık budur işte ellerinize sağlık derya hn.

 
saat: Ağustos 22, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Vintage:dene bak pişman olmazsın:)

Bayram bey: lezzeti güzel oluyor. denemenizi tavsiye ederim,Teşekkürler

Derya.

 
saat: Ağustos 22, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

en kısa zamanda denicem saolun.

 
saat: Ağustos 22, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar nasılsınız bloguma uğramışsınız bende sizin gibi mersinde sıcaklarla boğuşuyorum naz.bana sizden bahsetti görüşmek üzere

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Ocak 08, 2012 , Blogger Sinan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape