DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Tuzlu Mahlepli Kurabiyeler

Derya'nın Güncesi

Cuma, Ağustos 11, 2006

Tuzlu Mahlepli Kurabiyeler



Çayınızın yanında atıştırabileceğiniz çok lezzetli kurabiyeler. Ayrıca mahlebin tadını sevenlerin çok beğeneceni umuyorum. Yalnız ben yaparken bir hata yaptım, kurabiyelerin susamı üzerinde tutması için yumurta akına batırmayı unuttum. Siz benim gibi yapmayın :) Sanırım sıcaklardan bazen insan şaşırabiliyor!! Bu arada Mersin inanılmaz sıcak, eridik bittik bu sıcaklardan:)) Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum. Belkide hafta sonu kahvaltınız için mahlepli kurabiyeleri denersiniz:) Herkese sevgiler.....
Malzemeler:
  • 3 su bardağı un
  • yarım paket margarin(125 gr)
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım. istenilen kullanılabilir)
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı toz mahlep

Üzeri için;

  • 1 kase susam
  • 1 adet yumurtanın akı

Hazırlanması:

  1. Derin bir kabın içine unu koyup ortasını havuz şeklinde açın. Unun üzerine mahlebi, kabartma tozunu, tuzu ve şekeri koyun. Unun ortasına yumuşamış margarini, sıvıyağı, yoğurdu, sirkeyi ve yumurtayı koyun .Önce unun içindeki sıvı malzemleri elinizle birbirine karıştırın daha sonra kenardaki unu ortaya doğru alarak yoğurun. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.
  2. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle uzun şerit haline getirip iki ucunu birleştirerek küçük simit haline getirin. Önce yumurta akına sonra susama bulayıp yağlanmış fırın tepsisine dizin. Hamur bitene kadar bu işlemi tekrarlayın. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında yaklaşık 20 dakika pişirin. daha sonra ılık olarak servis edin.

6 Yorum:

saat: Ağustos 11, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacım kurabiyelerin çok nefis görünüyorlar, evet sana katılıyorum, Mersin aşırı derecede sıcakkkkkk....

 
saat: Ağustos 12, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya hn. kurabiyeler çok hoş duruyorlar susamlar etrafa saçılsada :))

 
saat: Ağustos 13, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

agizda dagiliyomu
o zaman allah derim
milletin istagi yazin kapanir , benim aciliyo ya:)

 
saat: Aralık 07, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu kurabiyeler harika.Hiç tuzlu kurabiye denememiştim,ilk kez bu tarifi denedim biraz daha fazla un koyarak(3 buçuk bardak kadar).Süper oldular.kardeşimin doğumgünü için yaptım ve çok beğenildi,herkes tarifini istedi.Kesinlikle tavsiye ederim.Derya Hanım'a da çok teşekkürler:)

 
saat: Aralık 07, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

Adsiz, Tesekkur ederim begenmenize cok sevindim.Gercekten benimde favori kurabiyelerimden bunlar :)Hem cok kolay hem cok lezzetli..
Derya

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape