DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Vişneli Çikolatalı Kek

Derya'nın Güncesi

Çarşamba, Ağustos 23, 2006

Vişneli Çikolatalı Kek


Bu aralar bloğumla pek fazla ilgilenemiyorum. O kadar alışmışım ki, kendimi suçlu hissediyorum:( Arkadaşlar blogger bağımlılık yapıyor :) Ama bence güzel ve keifli bir bağımlılık. Dün akşam bizi ziyarete gelmek isteyen komşumuz ve kızı için bu keki ve yanında aşağıda resmini eklediğim tam buğday unuyla 5 dakikada ürettiğim peynirli kurabiyeleri yaptım.Ama ne yazıkki son anda misafirlerimiz gelemedi. Keklerin hepsi bize kaldı :)) Şaka yapıyorum tabiki. Ama bu akşam geliyorlar. Uzun zamandır kek yapmıyordum. Ben ve kızkardeşlerim keki daha çok soğuk kış günlerinde yanında nefis bir kahve eşliğinde yemeyi severiz. Yazın pek fazla kahve gibi sıcak içecekler içilemesede ben yinede yeşil çayımdan taviz vermeyip içiyorum :)) Birazda kekimizin içeriğinden bahsedelim, yapımı çok kolay ve lezzetli bir kek. özellikle vişneli olması ayrı bir tat veriyor. Aslında evde komposto vişne yoktu ama vişne reçeli vardı, reçelin içinde ne kadar tanesi varsa hepsini koydum. Kahvaltıda herkes reçelin içinde vişne taneleri arıyordu ama hepsi kekteydi:))

Malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı damla çikolata ya da kırılmış bitter çikolata
  • 1 su bardağı vişne tanesi
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un

Hazırlanması:

  1. Fırını 170 derece ısıtın.Yuvarlak kelepçeli kek kalıbınızın tabanını yağlayıp unlayın ya da yağlı kağıtla kaplayın. Unu, kabartma tozunu ve kakaoyu bir kapata eleyin.
  2. yumurtaları ve şekeri mikserle 5 dakika iyice köpürene kadar çırpın. Bir spatula ile yumurtaları söndürmeden karıştırarak sütü ve sıvıyağı ekleyin . Daha sonra unlu karışımı,damla çikolataları ve vişne tanelerinin yarısını yine spatula ile karıştırarak ekleyin.Karışımı kek kalıbına dökün üzerini düzleştirin. Kalan vişne tanelerini üzerine serpin. Önceden ısıtılmış fırında kek batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar yaklaşık.35-40 dakika pişirin. İlk 20-25 dakika fırını açmayın.Fıırndan çıkarıp kalıbında bir süre soğutun. Üzerine pudra şekeri serpip dilimleyerek servis edin.

Sıradaki tarif:)

Tam buğday unlu peynirli kurabiyeler..

6 Yorum:

saat: Ağustos 23, 2006 , Blogger Nilüfer dedi ki...

Sevgili Derya, kekin çok güzel görünüyor, tam tatlı krizim tutmuşken bir canım istediki sorma :) Ellerine sağlık...

Evet blogger bagımlılık yapıyor haklısın bir oturunca başına komşu ziyaretlerine de başlayınca vakit nasıl geçiyor anlamıyorsun. :) O yüzden ben pek sık ziyaret edemiyorum artık komşularımı ama aklımdasınız... Sevgiler

 
saat: Ağustos 25, 2006 , Blogger Papatya dedi ki...

Sevgili Derya,
blog yazmanin ve okumanin bir aliskanlik yaptigi gercek.. Onemli olan asiriya kacmadan, hayatin akisini degistirmeden blog severlige devam etmek :) Yoksa herseyi de kenara atip saatlerce bloglar aleminde dolasmak hic de zor birsey degil. Kendini kaybedebiliyor insan...
Gecenlerde bir denedigim visneli cikolatali kek tarifi cok basarili olmamisti. Neyi yanlis yaptim bilmiyorum ama bir daha o tarifi denemeye pek niyetim yok. Verdigin tarifi denemek isterim. Belki bu tarif guzel olur.. Tesekkurler...
Sevgiler,
Papatya

 
saat: Ağustos 25, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Nilüfer: Benimde bazen böyle tatlı krizim tutuyor:) Ama iyiki çok fazla yiyebilen birisi değilim :)Bende senin gibi komşuları ziyaret ederken bazen sonunu getiremiyorum:) Ama seviyorum siteleri dolaşmayı, yazıları okumayı ve yeni şeylerle karşılaşmayı.Tabiki bir sınırı olmalı. Teşekkürler:)

Papatya: Umarım tarifimi deneyip beeğinirsin. Tarifle ilgili verebileceğim püf noktası mikserle yumurtaları iyice kabarana kadar köpürtüp diğer malzemleri spatula ile karıştırarak karışımı söndürmeden karıştırmak ve kekin içininde iyi pişmesini sağlamak. geri kalan herşey güzel oluyor. Denediğinde sonuçtan beni de haberdar edersen çok sevinirim:)Ayrıca blogger konusunda haklısın önemli olan sınırını bilmek, yoksa gün boyu bilgisayar yapışıp kalanları biliyorum. Hiç iyi birşey değil. Benim alışkanlıktan kastım; sürekli blogumu yenileme isteği, yeni tarifler ve güzellikleri paylaşma isteğim, bu da beni mutlu ediyor:)Teşekkürler:)
Sevgiler
Derya.

 
saat: Ağustos 27, 2006 , Blogger pamuk kadın dedi ki...

sevdiğim iki şey çikolata ve vişne...
çok güzel olmuşşş...
kesin yapıcam

 
saat: Ocak 03, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

vişneli çikolatalı kekinizi denedim.çok güzel oldu.sanırım buradaki tüm tariflerinizi deneyip 100 kilo olma ihtimalim var.elinize sağlık.birde kelepçeli kek kalıbı her yerde bulunurmu veya nerde bulabilirim.

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape