DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Fındık Ezmeli ve Çikolatalı Kurabiyeler

Derya'nın Güncesi

Cuma, Eylül 01, 2006

Fındık Ezmeli ve Çikolatalı Kurabiyeler


Kedili Mutfaklar ve Gelincikler Tarlası'nın Fındık zamanı etkinliği için fındık ezmeli kurabiyelerle katkıda bulunmak istedim. Yaptıkları bu etkinlikle yardıma muhtaç çocuklara el uzatmış olacaklar. İnşallah bende biraz olsun katıkıda bulunmuş olurum. Daha fazla bilgi almak için linklere tıklayabilirsiniz.
Kurabiyeler için fındık ezmeli dedim ama ben malzemeleri hazırlarken evde fındık ezmesi yoktu. O nedenle bende evde kendim hazırladım. Sonuçta nefis bir tatla karşılaştım. Artık bu tarif benim için klasikleşmiş tariflerim arasına girdi:) Nasıl mı hazırladım ? Aşağı doğru inelim bakalım nasıl olmuş:)
--Ayrıca bugün Ameerika'da yaşayan kız kardeşim ve eşi tatile geliyorlar. Annem ablamın en sevdiği yaprak sarmasını yapıyor. Bende yazımı tamamladıktan sonra mutfağa girip , ablamın ve eşinin sevdiği kurabiyeleri hazırlayacağım:)


Evde fındık ezmesi için;1 bardak fındık,2 çorb akaşığı sıvıyağ, 1 fiske tuzve 3,5 çorba kaşığı toz şekeri mutfak robotunda ezilene kadar çekin.
Malzemeler
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı tuz
  • yarım paket iyice yumuşamış margarin
  • 1 su bardağı hazır fındık ezmesi( yada benim yukarda yazdığım evde yapılan fındık ezmesi kullanılabilir)
  • yarım su bardağı esmer şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket bitter çikolata ya da 1,5 su bardağı damla çikolata(ben ülker gusti kullandım)

Hazırlanması:

  1. Unu ,kabartma tozunu, tuzu ve vanilyayı bir kaba eleyin.Benim gibi paket çikolata kullanıyorsanız , çikolataları bıçakla küçük küpler halinde doğrayın.Margarini, fındık ezmesini ve esmer şekeri bir kabın içinde iyice çırpın.Yumurtayı ekleyin karıştırın. Ardından unlu karışımı ekleyip tekrar karıştırın. Çikolatanın yarısını ekleyip bir spatula ile karıştırın. Buz dolabında en az 2 saat ya da bir gece bekletin ( hamurun kendini toplaması için)
  2. Fırını 175 derece de ısıtın. Fırın tepsilerini yağlı kağıt ile kaplayın. Hamuru buz dolabından çıkarıp bir kaşık yardımıyla hamurdan alıp , elinizle yuvarlayarak ceviz büyüklüğünde toplar yapıp tepsiye dizin. Kalan çikolata parçalarını kurabiyelerin üzerine koyun ve fırına verin. Tam 12 dakika pişirip fırından çıkarın. Soğuduktan sonra servis yapın.

NOT: Dilerseniz çikolataların hepsini hamurun içine de karıştırabilirsiniz.


" Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiç bir maddi talebim olmayacaktı."

9 Yorum:

saat: Eylül 01, 2006 , Blogger munevver dedi ki...

Sevgili Derya,tam atıştırmalık olmuş bunlar.Hem fındıklı,hem de çikolatalı..Eline sağlık.

 
saat: Eylül 03, 2006 , Blogger sevdamavisi dedi ki...

merhaba
sitenize ilk kez giriyorum. kurabiyeleriniz çok güzel ellerinize sağlık...

 
saat: Eylül 04, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Derya cok begendim ben bu kurabiyeleri, eline saglik. Findik projesi icin cok guzel tarifler toplaniyor, senin tarifinde cok guzel, cok lezzetli belli. Sevgiler

 
saat: Eylül 05, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Münevver, Sevda mavisi ve Nezaket güzel yorumlarınız için Çok teşkkür ederim. Sevgiler
Derya.

 
saat: Kasım 28, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

derya hanım ben demir yemek yapmasını inanın çok seviyorum geçen gün yabancı kanalda buna benzer bi kurabiye yaptılar ama orada şeker yerine bal koydular bide oyle dene inan daha lezzetli oluyor bu arada tarifin harika oluyor teşekkürler

 
saat: Kasım 28, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

tesekkur ederim Sevgili Demir, tatlandirmak icin cesitli alternatifler kullanabilirsin tabiki. Tarifi begenmene sevindim :)Sitede daha baska denedigin tarifler varsa ve begendiysen benimle paylasirsan sevirinirim.
Derya

 
saat: Aralık 22, 2008 , Blogger yeliza dedi ki...

katı yağ ile de tarif tutar mı?

 
saat: Aralık 22, 2008 , Blogger yeliza dedi ki...

cevizli kurabiyeleri şimdi deneyeceğim
hadi hayırlısı yorum yazacağım sonra

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape