DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Fettucino Alfredo

Derya'nın Güncesi

Cuma, Ekim 27, 2006

Fettucino Alfredo


Fettucino Alfredo, klasik bir İtalyan makarnası tarifi. Ben bayılıyorum bu makarnayı yemeye.Tabiki bizim evdekilerde öyle:) Yanında da tavuk kızartması ya da sote olursa hmmmmm nefis oluyor!!! Ama maalesef Makarnanın sosu biraz kalorili olsada her zaman yememek şartıyla arada bir kendimize bir makarna ziyafeti veriyoruz:) Aslında bu tarifi bir ay önceki Makarna Ye için hazırlamıştım maalesef yayınlamaya fırsatım olmamıştı. Mutlaka denemenizi tavsiye ettiğim , yapımı kolay, çok ama çok memnun kalacağınıza emin olduğum ve inanılmaz nefis ve lezzetli bir makarna:) İşte tarifi.....
Malzemler:
  • yarım su bardağı tavuk suyu ( ya da yarım bardak sıcak suda yarım paket tavuk bulyonu eritin)
  • 2 kutu süt kreması ( marketlerde bulabilirsiniz)
  • 1 paket yassı spagetti makarna (ben piyale kullandım)
  • 3 çorba kaşığı tereyağ ya da margarin
  • yarım su bardağı parmesan peyniri
  • 2 çorba kaşığı taze doğranmış fesleğen
  • tuz
  • karabiber

Hazırlanması:

  1. Derin bir tencereye su koyun ve içine tuz ve bir kaç damla sıvıyağ damlatın. Kaynamaya bırakın. Su kaynamaya başlayınca spagetti makarnaları ortadan ikiye bölüp için atın ve tam 10 dakika makarnaları pişirin. Daha sonra makarnaları süzün.
  2. Ayrı bir tencereye tavuk suyunu koyun ve suyun yarısı çekilene kadar pişirin. ardından süt kremasını ekleyip koyulaşana kadar iyice pişirin. bu karışma makarnayı, tereyağını ve parmesan peynirini de ekleyip ,sos makarnanın her yerini kaplayana kadar iyice karıştırın.En son tuz ve karabiberini ekleyin ve makarnayı servis tabağın alın. Üzerine kıyılmış fesleğen serpip servis edin. Dileyen üzerine daha fazla parmesan peyniride serpebilir.


10 Yorum:

saat: Ekim 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

canım makarna istedi,gidip yapayım en iyisi :) ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

 
saat: Kasım 01, 2006 , Blogger limoncicegi dedi ki...

Ellerine saglik. Ben sosun icine didilmis tavukda koyuyorum o zaman da feci oluyor.

 
saat: Kasım 04, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

kasım geldı benım makarna krızlerım arttı

 
saat: Kasım 11, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Fettuccine, eriste demektir, bu nedenle bu yemegin eristeyle pisirilmesi daha leziz sonuc verir. Barilla ya da Filiz kullanabilirsiniz. Sevgiler...

 
saat: Aralık 08, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Öffff.Aksamin bir vakti bloglarda gezinince adamin cani neler istiyo......
Fettucino yu ben de cok yaparim.Yaninda da muhakkak tavuk eti olur.Bir birlerini cok tamamlarlar.Öyle degilmi?
Ellerine saglik.Sevgiyle kal

 
saat: Aralık 08, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Yukaridaki Anonym yazana!!!

Fetuccine eriste demektir.:-/
Ama eriste fettucine olamaz!
Herhalde kendisi hic fettuccine yemememis.
Yemis olsaydi ince farki anlardi.

 
saat: Şubat 09, 2007 , Blogger Jale dedi ki...

Selam,
Esim tam bir makarna canavari,ve bildigi ve buldugu tum makarna soslarini denemistir.Biz Amerika'da yasiyoruz ve burda envai cesit hazir soslar bulmak mumkun.Alfredo sos da bunlardan biri.Ilk yedigimde cok da hosuma gitti ve aklimiza geldikce yapiyoruz.Daha dogrusu esim yapiyor.Aslinda evde sosunu kendimiz hazirlasak tabii daha lezzetli olacaktir ama burda sut kremasi falan bulmak guc oluyor.Ve hazirlari kullanmak daha kolay geliyor.Sizin tarifiniz de cok hos gorunuyor.Ellerinize saglik.

 
saat: Haziran 13, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

2 kutu süt kreması ve parmesan peyniri demişsiniz şimdi süt kreması hazır kuularda satılan krema oluyor değilmi bide ben kayseride yaşıyorum ve parmesan peyniri bulamadım çok aradım ama yerine ne kullanabilirim?

 
saat: Haziran 13, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Mrb Adsiz,
Evet sut kremasi kutularda satilanlardan, kucuk 200 ml lik kutularda var ya da yarim kiloluk kutularda var... ama kucuk olanini almak taze kalamsini saglamak icin en iyisi... Parmesan olmadan bu markarnayi dusunemiyorum...Onun yerine baska bisey koyulmuyor.. Insallah bulursun buyuk marketlerde genelde oluyor...Bizim ulkemizde parmesan biraz pahali ama lezzeti guzel..sitemi ziyaret ettgin icin tesekkurler :) sevgiler...

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape