DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Yeniden Merhaba

Derya'nın Güncesi

Cumartesi, Şubat 10, 2007

Yeniden Merhaba


Uzun bir aradan sonra daha dogrusu okula basladigim gunden beridir blogumla hic ilgilenemedim. Hep aklimda yari yil tatilimde blogumla bol bol ilgilenirim diye dusunmustum ama ne yazikki tatil baslangicinda hasta oldum. tatilimin yarisini evde yatarak gecirmek zorunda kaldim :( Iki gun sonrada tekrardan okul basliyor. Tatilimin en guzel yani guzel notlarla bu donemi bitirmem ve Amerika daki kiz kardesimin Turkiye ye gelisi oldu. Onu gormek hepimizi cok mutlu etti.Ayrica kiz kardesim gelirken yaninda benim icin Turkiye de olmayan bazi pasta malzemleri ve nefis pisirme cikolatalarini da beraberinde getirip bana guzle bir jest yapti:) Bu malzemelerin hepsinin sizlerele paylasacagim ama ondan once soylemek istedigim bir sey var. Blogumu sik sik guncelleyemesemde beni yalniz birakmayip guzel yorumlar birakan herkese cok tesekkur ederim :)


Starbucks'in yeni yil amblemli filtre kahvesi.

En bastaki maple syrup Turkcesi akcaagac serbeti . Akca agacin govdesinden elde edilen tatli ve pekmezimsi bir surup. Daha cok pankek ve wafflelarin uzerine dokulerek yeniliyor ama dondurma ve diger tatlilar icinde kullaniliyor. Ikincisi Vanilya ozu, gercekten diger toz vanilya dan cok farkli ve tadi hissedilebiliyor.Ucuncusu ise condensed milk yani yogun koyu kivamli sut. Bu da pasta yapiminda kullanilan ve Turkiyede bulamadigimiz malzemlerden birisi.

Gelelilm cikolatalara , Ghirardelli cikolatalar benim favorilerim arasindalar tadi inanilmaz guzel cikilatalar. resimde gordukleriniz semisweet (yari tatli damla) cikolatalar .Ayrica bizim buradaki damla cikolata taneleri bunlar gibi buyuk degil.

Nestle nin beyaz damla cikolatali yine benim en azindan Mersinde bulamadigim cikolatalardan birisi. Diger sehirlerde varmi bilemiyorum.

Koyu esmer seker ve acik renk esmer seker.

En cok sevdigim seylerden birisi de Hersheys'in kakolari cunku guzel tat veriyorlar.. Cok az kullansaniz bile keklere cok iyi renk veriyor. o nedenle kiz kardesim her geldiginde bana getiriyor:)

Yari tatli simartan damla cikolatalar.
Hmmmm bu cikolatalari sadeceseyretmek istiyorum cunku cok guzeller:) Hepsi guzel guzel pisirilmek icin bakiyorlar amaben kiyamiyorum onlari kirip da pisirmeye:)
Baker's pisirme cikolatasi.

Kurabiye tarifleri kitabim. Aslinda kiz kardesim bu kitabi ve asagidaki diger kitaplari yaz tatilinde getirmisti ama ben resimlerini koyamamistim.
Williams and Sonoma'nin kek , kurabiye, pay ve tart tarifleri kitabi.

Evde pisirme tarifleri kitabi.

En son olarak, mutfakta kullanmayi cok sevdigim silikon spatularlarim. Ozellikle pasta ve kremalari karistirdigim kaseden bosaltirken iyice siyirabilmemi sagliyor ve isiya dayanikli silikon uclari cok kullanisli.

8 Yorum:

saat: Şubat 13, 2007 , Blogger LaMa dedi ki...

gule gule kullanin...

 
saat: Şubat 13, 2007 , Blogger Tijen dedi ki...

Ooo kardeşin Noel Baba gibi gelmiş sevgili Derya! Hepsini afiyetle kullan diyeceğim. Lindt çikolatalar Türkiye'de de bulunuyor biliyorsun, bilmiyorum onları da kardeşin mi getirdi ama ben Gima'da buluyorum fotoğraftaki çeşitlerin hemen tümünü.
Tijen

 
saat: Şubat 13, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Deryacım, seni yeniden burada görmek beni çok mutlu etti. Ayrıca hediyelerini güle güle kullan:) Beyaz damla çikolatalara bayıldım:)

 
saat: Şubat 15, 2007 , Blogger Jale dedi ki...

Selam Deryacim,oncelikle gecmis olsun.Ablan da hosgitmis Turkiye'ye.
Blogundaki cikolata ve diger pasta pisirme malzemelerini gorunce tam da icimden gecirdigim seymis.Ablan gercekten guzel bir jest yapmis sana.Acikcasi gorunce ben de senin adina ve kendi adima cok sevindim cunku bu guzel malzemelerle senin elinden guzel tarifler cikacaktir,bundan eminim.Ben de sabirsizlikla bekliyorum ve ayni tarifleri yapmak icin de heyecanlaniyorum simdiden.Maple syrup,beyaz ve esmer seker,cikolatalari gorunce niye bu kadar mutlu oldum onu da bilemiyorum.Herhalde bu sorunun cevabini ustte biraz aciklamis oldum.:)

 
saat: Şubat 18, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

bende kiz kardesim icin tr ye tasiamdigim sey yok burdan degisik bisey bulursam hem kendiem hem ona alyiorum kardeslik bu olsa gerek yanliz bi hatirlatmam olacak belki farketmezsiniz ordaki yorumu diye buraya yazyiorum limonlu parfeyi denedim yumurtalari cirpip kremsanti ve limonu ekleyince acayip eksimsi bir tad olustu acaba donunca degisicekmi acil cevap cunki baska bi tatli yapicam olmassa

 
saat: Mart 09, 2007 , Blogger acicikolata dedi ki...

heheheu yaşadın

 
saat: Mart 21, 2007 , Blogger songul dedi ki...

slm derya siteni yeni gordum bende isvicrede tarsuslu bir blogcuyum sayfam www.acelyatolga.blogspot.com senin sayfani gorunce cok sevindim 31 martta bende allah izin verirse mersindeyim.belki gorusuruz tanisiriz bloglarimiz hakkinda konusuruz.kendine iyi bak.sevgilerimle songul.

 
saat: Mart 27, 2007 , Blogger limoncicegi dedi ki...

Valla bu kadar malzeme ne guzel... maple strup muz ve elma dilimleri ile de guzel oluyor, hafif bir tatli .. gorusmek uzere

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape