DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Çikolatalı ve Fındıklı Kek

Derya'nın Güncesi

Cuma, Ağustos 03, 2007

Çikolatalı ve Fındıklı Kek


Şu günlerde aşırı sıcaklardan dolayı mutfağa girmek çok zor. Genelde hafif yemekler yapıyoruz. Geçen hafta teyzemler bizi ziyarete geldiler. Onlar için çayınyanına bu güzel keki yaptım. Çok nefis oldu. Artık sık sık kek yapmaz olduğum için ev halkınında hoşuna gitti :)

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket vanilya(ben vanilya ekstresi kullandım)
  • 1 su bardağı kırılmış fındık
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 2 çorba kaşığı kahve likörü(eğer varsa kullanabilirsiniz )
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı kakao(hersheys dark cacao kullandım)

Hazırlanması:

  1. Fırını 170 derecede ısıtın. Hangi tür kek kalıbı kullanacaksanız kalıbı yağlayın (ben ortası delik olandan kullandım). Derin bir kabın içine unu ,kabartma tozunu ve vanilyayı eleyin.
  2. Derin bir karıştırma kabına yumurtaları kırın üzerine toz şekeri (eğer kullanıyorsanız vanilya ekstresini koyup) mikserle orta hızda iyice göz göz olana kadar çırpın. Daha sonra sütü, yağı ve kahve likörünü ekleyip çırpmaya devam edin. Un karışımını ekleyip mikserle düşük hızda çırpın.Damla çikolata ve fındığı karıştırın. Yağladığınız kek kalıbının tabanına fındık ve çikolatadan biraz serpin. Kalanını karışımın içine koyun. Karışımı kalıba yayıp ısınmış fırına verin. ilk 20 dakika fırını hiç açmayın. Daha sonra keke batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin. Fırından çıkarıp 10 dk. kalıbında soğutun. Dilimleyerek servis edin.

14 Yorum:

saat: Ağustos 05, 2007 , Blogger punkthepump dedi ki...

canım çekmedi desem yalan olur :)

 
saat: Ağustos 06, 2007 , Blogger Yemekbahane dedi ki...

merhaba,

Yaseminin penceresinde gördüm bloğunuzun adını ve hemen geldim ;)

sevgiler
Müge

 
saat: Ağustos 06, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili punkthepump
Çok teşekkürler yorumuniçin:)

Sevgli Müge
ne iyi ettin geldin.Teşkkürler.
Derya

 
saat: Ağustos 13, 2007 , Blogger Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Deryacığım kek nefis görünüyor!

 
saat: Ağustos 14, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Nazife çok teşekkürler canım.

 
saat: Ağustos 22, 2007 , Blogger İLKAY dedi ki...

DERYA MERHABA CANIM,

kek nefis görünüyor...
ellerine sağlık...
nazifeciğim ve deryacığım eee bir de ben....bizde buralarda küçük blog pikniğimi yoksa akşam çayı mı düzenlesek acaba??? komşuyuz yakınız diye (belki yakın şehirlerde başka günlük sahipleri de vardır ama henüz ben bilmiyorum)....ben çok imreniyorum doğrusu bu tür aktivitelere....kim bilir belki bir gün?
sevgilerimle,
ilkay

 
saat: Ağustos 26, 2007 , Blogger NiNo dedi ki...

harika olmus ellerinize saglik

 
saat: Ekim 09, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

bırbırınden guzel tarıfler cok begenıyorum

 
saat: Kasım 04, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar ben murat suan saat 02:54 acikmis olmaliyimki kendimi boyle sirf bayanlarin yazdigi bir yerde buldum :) tatlilar harika duruyor gecenin bir vakti fakat boyle acikmama ragmen yemekler hicte istahimi acmadi :) darilmayin ama neyse ellerinize saglik bir parca tatli birazda cayinizdan alip ustunede bir bardak soguk su icip yatsam iyi olucak (bu tatlilardan bulabilicegim bir yer varsa eger haber verebilirmisiniz?madodan baska bir yer bilmiyorumda :)pek gezgin bi tip degilim wolf-ankara@hotmail.com)

 
saat: Kasım 05, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Kasım 22, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Ocak 07, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Absolutely beautiful! I'll have to try this soon. Thank you for the recipe!

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Şubat 01, 2012 , Anonymous yemek tarifi dedi ki...

çok harika gorunuyorlarr , ellerinize sağlık :))

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape