DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: BEŞAMEL SOSLU TAVUK SOTE

Derya'nın Güncesi

Salı, Mayıs 17, 2005

BEŞAMEL SOSLU TAVUK SOTE


Bugün siteme ilk kez bir tarif yazıyorum.Tam bu tarifi yazmış siteye yolluyordum ki elektrikler kesildi. Yani önce yazdıklarımı tekrarlıyorum.Beşamel soslu tavuk sote bizim evde çok sevilerek yenen yemeklerden biri.Ben ve ablamlar bayıla bayıla yiyoruz.eminim sizde denediğinizde çok severek yiyeceksizniz.Yemeğin resmi pek net değil çünkü benim henüz digital fotoğraf makinam olmadığı için şimdilik bilgisayarımın kamerasıyla idare ediyorum.en kısa zamanda resimler daha net ve güzel olacak. Aşağıya malzemeleri ve yapılışını yazıyorum:

MALZEMELER:
  • 2 Adet kemiksiz tavuk göğüsü
  • 2 Adet orta boy kuru soğan
  • 2 Adet orta boy domates
  • 5- 6 Adet yeşil biber
  • 2- 3 Diş sarımsak
  • 2- 3 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 Su bardağı sıcak su

BEŞAMEL SOS:

  • 50 Gram margarin
  • 2 Çorba kaşığı un
  • 3 Su bardağı süt
  • Tuz - Karabiber
  • Bir su bardağına yakın kaşar peyniri rendesi.

HAZIRLANIŞI:

  1. Tavaya sıvı yağı koyun Soğanları küçük küpler halinde yemeklik doğrayın.yağda biraz kavurun.
  2. Tavuk göğüslerini orta büyüklükte küp şeklinde dorayıp soğanların içinne ilave edin.Tavuklar kendi suyunu bırakıp çekene kadar arada bir karıştırarak pişirin.
  3. Daha sonra içine yeşil biberleri ve bir su bardağı sıcak suyu ekleyin.
  4. Tavuklar hafif suyunu çekince domatesleri ekleyin.
  5. Pişmeye yakın tuzunu ve karabiberini atıp ateşten alın.
  6. BEŞAMEL SOS: Bir tencerenin içinde margarini ertin ve içine unu ekleyip karıştırarak top top olmadan ve esmerleşmeden kavurun.
  7. Un piştikten sonra sütü yavşa yavaş karıştırarak ilave edin.
  8. Sos krema haline gelince tuzunu ve karabiberini ilave edin.
  9. Fırın kabının içine soteyi dökün ve üzerine hazıladığınız beşamel sosu yayın.
  10. En son olarak kaşar peyniri rendesini üzerine serpin ve 200 dereceli ısıda fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

NOT:Sos çok koyu olursa biraz süt ilave ederek inceltebilirsiniz. Eğer topaklar oluşmuşsa tel süzgeçten geçirin.Sürekli karıştırarak pişiriseniz sosta hiç bir problem olmaz.


Posted by Hello

5 Yorum:

saat: Ağustos 27, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

MERHABA;
BEN SEVİNC BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİYİM.
ELLERİNİZE SAĞLIK GERCEKTEN SÜPER BİR TARİF BU ARADA BENDE İÇİNE 2 MALZEME DAHA EKLEDİM BİRİ MANTAR BİRİ DE PATLICAN BİLİYORSUNUZDUR PATLICAN BEŞAMEL SOSA COK YAKIŞIR SİZDE BELKİ BİRDE BÖYLE DENERSİNİZ :)) KENDİNİZE İYİ BAKIN

 
saat: Ağustos 27, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba isimsiz
mantari bend ekullaniyorum cok lezzetli oluyor. Patlicani henuz denemdim ama guzel olacagindan eminim. Cunku hunkar begendide besamel sosun icine koyulan patlican cok lezzetli oluyor. Yorumunuz iciin cok tesekkurler. Sevgiler
Derya.

 
saat: Ekim 01, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Ekim 01, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape