DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: KISIR

Derya'nın Güncesi

Salı, Eylül 13, 2005

KISIR




Merhabalar, günlerdir sayfama bişeyler yazmak kısmet olmadı, ama yeniden sizlerle birlikteyim ( tabi orda benim yazdıklarımı okuyan birileri varsa).
Biraz hafta sonumdan bahsetmek istiyorum. Cumartesi biraz dışarı çıkıp Mersin'in güzel sahilinde dolaşalım, Mağazaları gezip alışveriş yapalım diye düşündük. Biz ailecek dışarı çıktığımızda gezmediğimiz dükkan, mağaza kalmaz zaten. herkes bir yerlere gitmek ister. Cumartesi de öyle oldu :) Son günlerde keşf ettiğimiz çok güzel Adana kebabı yapan bir yer var orda da öğlen yemeği yedik. ENFESTİ! Çok lüks bir yer değil ama kebapları super Mersin'e yolunuz düşerse mutlaka oraya gidip tatmanızı tavsiye ederim. İsmi Adana Onbaşılar.Bir süre gezdikten sonra, artık yorulduk eve gidelim derken, tam klisenin önünden yürüyorduk ki bir gelin arabası geldi ve içinden gelin ve damat çıktı. Maşşallah gelinde çok güzeldi. Kliseye davul ve zurna eşliğinde girdiler. Bu durum tabi herkesin dikkatini çekti. Biz ve bizim gibi bir kaç kişi daha klisenin bahçe kapısından bakarken düğün sahiplerinden biri buyrun gelin sizde katılabilirsiniz dedi. İçeri girdik ve dini nikah başladı. İki rahip vardı. Çok değişikti. Hayatımda ilk kez bir klise törenine şahit oldum. İnşallah darısı tüm evlenmek isteyenlerin başına.
Pazar günüde Özlem ablamla günlerdir yapmak istediğimiz kısırı yaptık. Çok lezzetli oldu. Aynı apartmanda oturduğumuz ve benim yakın arkadaşlarımdan biri olan Verda kısırı çok sever. Keşke olsaydı da yeseydi ama yoktu.
MALZEMELER:
  • 4 çay bardağı ince köftelik bulgur( her kişi için bir çay bardağı)
  • 1 su bardağı kaynamış sıcak su (bulguru islatmak için)
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı tatlı toz biber
  • 1 tatlı kaşığı sumak
  • tuz
  • 2 orta boy limonun suyu
  • 3 adet orta boy domates
  • 1 adet büyük boy salatalık
  • 4-5 adet yeşil soğan
  • yarım demet maydonoz
  • 1 çay bardağı zeytin yağı

HAZIRLANMASI:

  • Bulguru geniş bir tepsinin içine dökün ve kaynamış suyu bugurun üzerine gezdirin. 10 - 15 dakika bulgurun şişmesini bekleyin. Kuru soğanı rendeleyin ya da çok küçük şekilde doğrayın bulugurun içine ilave edin. biber salçasını kuru naneyi, kırmızı pul biberi. kırmızı tatlı biberi, sumağı, bir miktar tuzu da ekleyip bulgurun diriliği gidene kadar yoğurun. Eğer hala diri ise bir miktar daha kaynamış su ekleyip tekrar yoğurun.
  • istenilen kıvama geldiğinde içine küp küp doğranmış domatesleri ve salatalığı, ince kıyılmış yeşil soğanları ve maydonozu da ekleyip bu malzemeleri ezmeden yavaşça elinizle hepsini karıştırın. En son zeytin yağını ve limon suyunu ekleyin. Tuzu az ise tuzunu da ayarlayın ve servis yapın.

6 Yorum:

saat: Eylül 13, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

kısır çok güzeldi, yapıp yemenizi tavsiye ederim. ertesi gün kalanını yemek daha da tatlı oluyor. sevgiler Ablan Ozlem

 
saat: Eylül 17, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

elin sağlık derya. benim de canım ne zamandır kısır istiyor. yarın bir çaybardağından kendime yapayım bari. ben marul da koyuyorum bol yeşillikli olsun diye.
sevgiler...

 
saat: Ekim 16, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

selam derya blogunu çok beğendim yorum yazılmasa bile eminim çok yararlanan vardır.ben adanalıyım (babam aslen tarsuslu) birçok blog gezdim ama hemşeri olduğumuz için daha bir içim ısındı sana. birkaç tarifini not ettim.tariflerinin ve başarılarının devamını dilerim.

 
saat: Eylül 29, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

valla ellerine sağlık diyim gerçi yıllar olmuş sen bu yazıyı yapalı ama olsun... ben nar ekşisiz kısır düşünemiyorum harika oluyor ...sevgilerle... ebru özgenç

 
saat: Ağustos 30, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

ii güzzel yazmışsın ama yha fakirler napıcak bunun içindeki malzemeler cok fazla deryaa cok düşüncesizsin komsusu acken tok yatan bizden değildir derya!ayrıca kısırı karıştırdığnda beyazları kalmıycak bunu yazmamamışın! bide kısır cabuk bozuluo bu niçin derya! beni aydınlat derya!

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape