DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Fırında Palamut Balığı

Derya'nın Güncesi

Perşembe, Ekim 27, 2005

Fırında Palamut Balığı


Dün akşam yemekte balık vardı. Balığı ben çok seviyorum. Babam balıkları aldığı yere temizletip te gelmişti. Ben ve Özlem ablam balığı hazırladık. Çok sevdiğimiz için hazırlamak bile büyük bir zevkti bizim için:) Ayrıca herkesin bildiği gibi çok yaralı bir besin ve şu günler tam mevsimi balığın. Biz balıkları evdeki fırında pişirmedik , hazırladıktan sonra evimizin yan tarafındaki taş fırınına pişirttirdik. Aslında evdeki fırında da pişirilebilir. Fırından balıklar geldiğinde kapıdan içeri girer girmez nefis bir kokusu vardı. Hemen yemek istedim ama bu nefis balığı sizlerede anlatabilmem için öncelikle fotoğrafını çekmem lazımdı. Gerçekten çok lezzetli bir balıktı. Herkes afiyetle yedi.
HAZIRLANMASI:
  • Palamut Balığı ( Kişi sayısına göre)
  • 4 adet soğan
  • 3 adet domates
  • 3 adet sivri biber
  • 2 limon
  • 1/2 demet maydanoz
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz karabiber

Sos için;

  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • su

HAZIRLANMASI:

  • Balıkları temizleyip yıkayın. Soğanları , domatesleri ve biberleri doğradık.. Maydanozları kıydık. Tuz karabiber ve limon suyu ile geniş bir kapta iyice karıştırdık.
  • Balıkları yağlanmış fırın tepsisine dizdik ve üzerlerine çok az zeytin yağı gezdirdik. Domates salçasını bir miktar suyun içinde eritip balıklarıın üzerine sürdük... Daha sonra doğradığımız sebezeleri balıların üzerine yaydık. Üzerlerine dilimlenmiş limonları koyduk ve tepsinin üzerini alüminyum folyo ile kapattık ve fırına gönderdik. Evdeki fırında yapmak isterseniz 180 derecede ısıtılmış fırında pişirebilirsiniz.

7 Yorum:

saat: Ocak 13, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Tarifi denedim ve gerçekten de süper oldu... teşekkür ederim...

ben balığı sevmem ama sağlıklı bir besin olduğu için kendimi zorlayarak yerim... eşim özellikle de palamutu çok sevdiği için arada yapmaya çalışırım... ama her seferinde de " Hayatım güzel olmuş ama...." cümlesini duyardım... yani tam istediği gibi olmadığını anlardım... ama bugün ilk defa " gerçekten de nefis olmuş, teşekkür ederim" cümlesini duydum... çok sevindim... bunu da yazmak istedim.... Ben bile afiyetle yedim...Tekrar teşekkür ederim...

 
saat: Kasım 13, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

çok saol güzele benziyor

 
saat: Kasım 13, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

çok saol güzele benziyor

 
saat: Mart 07, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

denicem şimdi pazardan palamut aldım denicem kesin güzel olur. aaa denedim herkese beyendi herkese tavsiye ederim hem çabuk hem de kolay....

 
saat: Ekim 25, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

bu gün hazırladım şimdi fırına göndercem inş güzel olur(amin)

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 
saat: Ocak 08, 2012 , Blogger Sinan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape