DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Ispanaklı Börek ve Doğum Günü Pastası

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Ekim 10, 2005

Ispanaklı Börek ve Doğum Günü Pastası

Herkese Merhabalar. Bugün haftanın ilk günü. Herkesin mutlu bir hafta geçirmesini diliyorum. Cuma günü Gülçin ablamın doğum günüydü. Bizim ailede Eylül ve ekim aylarında ard arda doğumgünleri kutlanıyor çünkü Eylülde yiğenimin, Ekimde de annem ve Gülçin ablamın doğumgünü. Aslında bizim aile kalabalık olunca maşşallah 6 kız kardeşiz buna enişteler ve yiğenimde katılınca sayı daha da bir fazlalaşıyor ve yılın her ayı neredeyse bir doğumgünü kutlaması oluyor :))Resimdeki pasta ablamın doğumgünü pastası, hazır bir pasta ben yapmadım. Karamelliydi.Tadı inanılmaz nefisti şimdi bu ramazan zamanında özendirmek gibi olmasın ama:) Bende bu pastayı yedikten sonra en kısa zamanda evde karamelli bir yaş pasta yapmaya karar verdim:)) Ayrıca cuma günü iftarlığa ek olarak ıspanaklı börek yapmıştım. Bizim evde ıspanaklı börek çok sevilir o nedenlede sıklıkla yaparım ama en zor kısmıda ıspanakları hiç bir kum tanesi kalmayana kadar yıkamak:( Bu işlemi bu sefer annem yaptı :) Bana bırakmadı sağolsun canım annem. Ayrıca ıspanaklı harcın içine ben lor peyniride koyuyorum ve daha güzel bir tat oluyor (çünkü lor peynirinide ben çok seviyorum).

İftara neyapsam diye düşünenler varsa belki ıspanaklı börek size bir alternatif olabilir.
Ispanaklı Börek İçin Malzemler:
  • 1 kg yufka
  • 1 kg ıspanak
  • 1 kase lor peyniri
  • 1 adet orta boy kurusoğan
  • 500 gr yoğurt
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • tuz, karabiber, kırmızı pul biber

Hazırlanması:

  • Soğanı dorayıp 1-2 kaşık sıvıyağda çok az pişirin, üzerine yıkanmış ve doğranmış ıspanakları ekleyip karıştırın. Ispanakları fazla öldürmeden pişirin. Lor peynirini, tuzunu, karabiberini ve pul biberini ekleyin ve karıltırın.
  • Ayrı bir kapta yoğurdu sıvıyağ ve yumurtaları iyice karıştırın.
  • Fırın tepsisini yağladıktan sonra bir adet yufkayı tepsinin tabanına serin üzerine yoğurtlu karışımdan biraz gezdirin ve ıspanaklı harçtan yeteri kadar koyduktan sonra tekrar yufka ile üzerini örtün. Bu şekilde yufkalar bitene kadar devam edin.En son katınagelince yine yufka ile üzerini örtün ve bıçakla kare şeklinde kesip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Not:Ben 1 kg yufkadan 2 tepsi börek çıkardım. her tepsiye 2 adet yufka düştü.

4 Yorum:

saat: Ekim 10, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya gerçekten tesadüf olmuş:) eline sağlık. lor peyniri çok güzel oluyor bu börekte bence de.

 
saat: Ekim 12, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili Derya iadeyi ziyarete geldim sitemi ziyaretin ve bana linklerinde yer verdigin için tesekkür ederim.biraz geç kaldim ama kusuruma bakmazs1n.çok güzel bir siten var kolay gelsin.sevgiler.

 
saat: Ekim 12, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

sevgili Münevver abla affınıza sığınarak Münevver abla diyorum bende çok teşkkür ederim. sitenizi beğeniyorum. çok güzel el işleri yapıyorsunuz hoşuma gidiyor. sürekli takipteyim.

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape