DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Krem Karamel

Derya'nın Güncesi

Salı, Ekim 25, 2005

Krem Karamel

İşte benim severek yediğim sütlü tatlılardan birisi krem karamel. İlk kez kendim yaptım ve ilk denememe rağmen çok güzel oldu. Tarifini bir televizyon programında izlerken aldım. ölçüler tam ve çok güzel oluyor.

MALZEMLER:
  • 1 kg süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 6 adet yumurta
  • 1 paket vanilya

Karamel için:

  • 1 su bardağı şeker

HAZIRLANMASI:

  • Bir tencereye sütü ve şekeri koyup karıştırın. Ardından vanilyayı ekleyin. Burada önemli olan sütün çok sıcak olmaması . Sütün sıcaklığı ılıktan sıcağa dönük olmalı. Parmağımızı süte dokunduğunuzda yanmamalıdır. Çok sıcak olursa yumurtalar içinde pişer.
  • Süt ılıktan sıcağa dönük olunca içerisine yumurtaları tek tek karıştırarak kırın. İyice karıştırın. KARAMEL: Bir tavanın içine 1 bardak şekeri döküp kısık ateşte hiç kaşıkla karıştırmadan erimesini sağlayın. Yalnız şekerin çok pişirilmemli ve yanmamalıdır.. Yanarsa tadı kötü olur.Şeker koyu kahverengi kıvamda olmalıdır. şeker eriyince hemen beklemden ısıya dayanıklı küçük fırın kaplarının dibine karamelize olmuş şekerden birer kaşık dökün. Ardından sütlü karışımı kalıplara eşit şekilde paylaştırın. Fırın tepsisine kalıpları dizin ve tepsinin yarısına kadar su doldurun( benmari usulu gibi).
  • Önceden ısıtılmamış 150 dereceli fırında sıvı karışım katılaşana kadar , yaklaşık 1 saat pişirin. Piştikten sonra fırından çıkarıp. Düz bir tabağın içine kalıbı ters çevirin, krem karamel ters çevirince hemen tabağa düz olarak çıkacaktır. Buzdolabında soğuyunca servis edebilirsiniz.

4 Yorum:

saat: Aralık 01, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Kasım 08, 2007 , Blogger nihal.çorlu dedi ki...

merhaba ben krem karamele bayılırım akşam çok canım istedi deneyeceğim olursa olur dedim ve yaptım aman taanrım.bu kadarmı güzel olur hiç kusursuzdu bayıldıkkkk.size çok teşekkür ederim bu kadar denk düşen tarifiniz için çok sağolun

 
saat: Kasım 08, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

teşekkürler nihalcim
Afiyet olsun. Tarifi beğendiğmenize sevindim. Sevgiler
Derya

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape