DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Ramazan'ın Gülü KEREBİÇ

Derya'nın Güncesi

Perşembe, Ekim 06, 2005

Ramazan'ın Gülü KEREBİÇ

Herkese Hayırlı Ramzanlar diliyorum. İşte bir Ramazan ayı daha geldi. Henüz bir önceki Ramazan ayı hala akıllarımızdayken bir anda hiç farkında olmadan zaman geçip gidiyor işte. Ramazan ayında herşey daha bir bereketli olur derler. Bende buna katılıyorum çünkü ramazanın bir tılsımı olduğuna inanıyorum. Herkes iftar için sabahtan hazırlık yapmaya başlar ve Allah ta bunun bereketini verir. İnsanların birbirine daha yakın olduğu etrafındakilere daha çok hal hatır sorulan bir dönem . Aslında her zaman böyle olmalı. Umarım herkes huzurlu , bereketli ve sevdikleriyle güzel bir Ramazan geçirir.Bende bugün siteye Mersinde Ramazan aylarında her pastanenin ya da sadece Kerebiç satan dükkanların vitrinlerinde görülen ve hatta insanların almak için kuyruğa girdiği tatlıyı, Kerebiçi göstermek istedim. Aslında İstanbul ve diğer bazı şehirlerde Ramazan'ın gülü Güllaç derler ya işte Mersinde de Ramazan'ın gülü Kerebiç.Bende çok severim Kerebiç'i. Nedense Ramazan ayı dışında da yapılıyor olmasına rağmen bende en çok bu dönemde yemek istiyorum. İrmikten , cevizden yada şam fıstığından ve şekerden yapıldığını biliyorum. Ama Kerebiç 'in en büyük özelliği köpüğü bence. Köpüğü ayrı bir tat veriyor. Üstteki resimde de köpüğünü görebilirsiniz. Köpüğünü sanki sütten yapılıyor gibi sanabiliyorsunuz(ilk önce bende öyle sanıyordum:) ) ama öyle değilmiş. Çöven otu denilen bir bitki türünden elde ediliyormuş.
Mersin'e yolunuz düşerde kerebiç yemek isterseniz. Sadece Kerebiç yapan Mersin de çok ünlü Kerebiççi Oğuzdan yemenizi tavsiye ederim. Ben en çok cevizli kerebiçi seviyorum. O nedenle dün akşamda cevizlisini aldık:)) şekli içli köfteyi andırıyor ve ortasını açtığınızda muhteşem cevizleri görebiliyorsunuz.


8 Yorum:

saat: Ekim 06, 2005 , Blogger ruchan dedi ki...

Merhaba , ay nasıl canım istedi anlatamam. Ben 10 seneye yakın mersinde yaşadım. Kerebiçe de bayılırım , şamfıstıklısına ama ...Mersin'i çok özledim. Eşimle zaman bulabilrsek çok istiyoruz Mersin'e gelmeyi...
Sevgilerimle:)

 
saat: Ekim 06, 2005 , Blogger Meral dedi ki...

Merhaba Derya Kerebiçi ben de Portakalağacı sitesinden öğrenmiştim. Ama köpüksüz kurabiye şeklinde yapılanını. Eşim Gaziantepe iş dolayısyla gittiğinde bana kalıbından almış getirmişti ben de yapmıştım çok severek yapıyor ve de yiyorum tabiki :-)

 
saat: Ekim 06, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

sevgili cimcime çok teşekkürler. Ben doğduğumdan beri Mersindeyim. Mersini bende seviyorum.
Sevgili Meral ben tarifini bilmiyorum ama portakal ağacında varsa deniyebilirim. Sanada teşkkürler.

 
saat: Ekim 07, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacığım köpüksüz tarifini portakalağacının sitesinden bulabilirsin.
ama ah birde fotoğraflar belli olsada şöyle daha net görebilseydik.
Neyse mersine yolumuz düşerse birgün yeriz inşallah.

 
saat: Ekim 09, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

İstanbulda oturanlar İçerenköy polis karakolunu kayışdağına doğru geçerken ışıkların hemen sağında yeni açılan Antakya Künefe salonunda
1. Antakya Kraldan direkt gelen künefe
2. Kerebiç ve çöven otundan kreması
3. Antakyadan gelen kuru kabak tatlısı
bulunmaktadır.
Meraklılarına duyurulur.

 
saat: Ekim 03, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Yerelgurme'nin verdiği adresteki künefeciyi keşfe çıktık. Ancak orası kapanmış, daha doğrusu devrolmuş. Şimdi yerinde bir pastane var, künefe de satıyorlardı. Bu kadar yol geldik yiyelim bari dedik. Ama ben pek hoşlanmadım. Ben künefenin kadayıfını çıtır çıtır severim, bu yumuşacık bir şeydi. Lafın özü, bahsedilen yer kapanmış, ne kabak tatlısı, ne kerebiç var. sevgiler..

 
saat: Ekim 11, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Mersin'de kerebiç yemek isterseniz mutlaka kerebiççi HAYRİ USTA'ya ugramanız tavsiye edilir.

 
saat: Ocak 08, 2012 , Blogger Sinan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape