DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Sütlaç

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Ekim 17, 2005

Sütlaç

Merhabalar , yine yeni bir hafta herkesin haftası güzel geçer inşallah.
Bugün sizlere sütlaç tarifi yazıyorum. Sütlaçı çok seviyorum ama az şekerli olursa çünkü fazla şekerli olursa şeker tadı boğazımı yakabiliyor. Bende bir bardaktan biraz daha az şeker koydum aslında bu bile fazla geldi bana. Aşağıda yazacağım malzemelerden 6 kase çıkıyor. Tarifi Lezzet dergisinin ekim sayısından uyguladım. Bizim evdekiler birer kase yedikten sonra daha varmı diye araştırdılar ama herkese tadımlık yaptım:) Böylesi daha iyi:))
MALZEMELER:
  • 4 su bardağı süt
  • yarım su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı su (pirinci haşlamak için)
  • 1 bardaktan iki parmak az toz şeker
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • tarçın

HAZIRLANMSI:

  • Pirinci yıkayıp süzün. Tencereye alıp suyu ekleyin ve pirinçler suyunu çekinceye kadar pişirin.
  • Nişastayı 1 çay bardağı sütle ezin. Kalan süt, toz şeker ve nişastalı sütü pirince ilave edip kısık ateşte tahta kaşıkla sürekli karıştırarak pişirin.
  • Koyulaşmaya başlayınca ve üzeri göz göz olunca ocaktan alın ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Kaselere paylaştırın. Tarçınla süsleyip buz dolabında bir kaç saat soğumaya bırakın. Soğuk olarak servis yapın.

2 Yorum:

saat: Ekim 17, 2005 , Blogger nagice dedi ki...

ellerine sağlık.valla az önce yememiş olsam canım isterdi.Alt komşum yapıp getirmiş sağolsun.bende oruca bir kaç gün ara vermiştim dayanamadım yedim hemen hakkımı.Tatlı brnim en büyük düşanım ama dayanamıyorum işte...

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape