DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Tuzlu Tart

Derya'nın Güncesi

Çarşamba, Ekim 19, 2005

Tuzlu Tart

Artık Mersin de de hava serinlemeye başladı. İlk kez yoğun olarak pazar günü yağmur yağmıştı ve o günden beride hava serindi. Ama dün öğleden sonra yağmur yağmaya başladı ve ardından 5 dakika kadar dolu olarak yağdı. Hatta toprağın üstüne düşen dolu taneleri bembeyaz bir görüntü oluşturdu. Yağmurun ardından güneş yeniden parlamaya başladı :)) Mersin'e kış geç geldiği için henüz böyle dolu yağmasını beklemiyorduk. Kış aylarındada zaten diğer bölgeler kadar dondurucu soğukta olmuyor burada.Mersini seviyorum yazları çok sıcak olsada yine güzel bir iklimi var.
Bugün tuzlu tart tarifini sizlerle paylaşıyorum. Tarif Emine Beder'in, uzun zaman bir gazeteyle verilen ek yemek dergisinden uyguladım. Ramazan aylarında sahur da kahvaltı yapamak isteyenler için çok güzel. Ya da normal zamanlarda pazar kahvaltıları için ailenize, eşinize, çocuğunuza değişik bişeyler sunmak istediğinizde yapabilirsiniz. Tavsiye derim...:)
Tarifte zeytin ve yeşil biber kullanmamıştı , ben kendim ekledim.
MALZEMELER:
  • 3 su bardağı un
  • 1 fincan sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 5 adet sosis
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 adet yeşil biber
  • zeytin

HAZIRLANMASI:

  • Yoğurdu , kabartma tozunu, sıvıyağı ve tuzu derin bir kapta malzemler özleşene dek yoğurun. Eğer biraz kuru olursa 1 fincan kadar yoğurdun suyundan eklerseniz hamur kendini toplar, ben öyle yaptım.
  • Yağlanmış 22 cm çapında ki tart kalıbına ya da kelepçeli kalıba yoğurduğunuz hamuru yayın. İnce dilimlenmiş sosisleri üzerine dizin. ardından çekirdekleri çıkarılmış zeytinleri ve ince ince doğranmış yeşil biberi yerleştirip 200 dereceli fırında yarı kıvamda pişirin. Tam pişmemiş hamuru fırından çıkarıp üzerine rendelenmiş kaşar peyniri rendesini serpip, tekrar fırına verin. Kaşarlar eriyene kadar pişirin ve dilimleyerek servis yapın...

1 Yorum:

saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape