DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: CEVİZLİ KADAYIF

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Kasım 07, 2005

CEVİZLİ KADAYIF


Herkese Merhabalar,
Bayram tatilinden sonra yine buradayız. Eminim herkese iyi gelmiştir biraz tatil yapmak. Büyükleri ziyaret etmek. Hayır dualarını almak ve hatırlanmak gibi güzel duyguları yaşamak herkese iyi gelmiştir diye düşünüyorum. Bir yandanda yenilen tatlıların bize yaptığı kötülüğü ne yapalım? :) Bayramlarda ister istemez tatlıları yiyoruz. Sanırım bir süre tatlı şeylere ara versek iyi olacak diyorum ama bende size bir tatlı tarifi yazıyorum:)) Benim bayram için yaptığım kadayıf. Tarifinini Lezzet Dergisinin Bayram Özel sayısından uyguladım. İnanılmaz nefis oldu. Tarif antep fıstıklı kadayıftı ama ben cevizli yaptım.
MALZEMLER:
  • 500gr tel kadayıf
  • 3 su bardağı iri çekilmiş ceviz yada antepfıstığı
  • 250 gr tereyağı (ben terem yağı kullandım)

ŞERBET İÇİN:

  • 4 su bardağı tozşeker
  • 6 su bardağı su
  • 2 çay kaşığı limon suyu

ÜZERİ İÇİN:

  • 1 çay bardağı ceviz ya da antep fıstığı
  • 200 gr Kaymak

HAZIRLANMASI:

  • Su ve şekeri tencereye alıp koyulaşıncaya kadar pişirin. Limon suyunuda ekleyip ocaktan alın ve soğumaya bırakın.
  • Tereyağını eritin, kadayıfları geniş bir tepsinin içine alın ve elinizle didikleyerek parçalayın ve üzerine tereyağını gezdirin. Kadayıfın yağı iyice çekmesi için elinizle iyice ovun. Kadayfı ikiye bölün
  • 30 - 40 cm lik alüminyum tepsiyi yağlayın (ben kendi fırın tepsime yaptım). Kadayıfın yarısını tepsinin alt kısmına elinizle bastırarak iyice sıkıştırın. Üzerine cevizi serpiştirin ve kalan kadayıfıda cevizlerin üzerine yayıp yine elinizle bastırarak iyice sıkıştırın. (Aslında bu aşamadada kadayıfın iyice sıkışması ve keserken dağılmaması için tepsiyi hazırladıktan sonra üzerine ağır bir tepsi daha koyup en az 1 saat beklemek gerekliki kadayıflar tam olarak birbirine tutunsun. Ama benim vaktim yoktu böyle yapamadım. O nedenle biraz dağıldı keserken ama yinede güzeldi.) 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri nar gibi kızaran kadar pişirin.
  • Şerbeti fırından çıkan sıcak tatlının üzerine dökün. Tepsinin üzerini örtüp 1 saat bekletin. isteğe göre üzerini ceviz ya da kaymakla süsleyip servis yapın.....

2 Yorum:

saat: Mayıs 12, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Tarifi denedim kadayifim cok leziz oldu..
Tesekkurler,
Tuana

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape