DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Elmalı Tart

Derya'nın Güncesi

Cuma, Kasım 18, 2005

Elmalı Tart

Dün öğleden sonra Özlem ablam , Gülçin ablam ,annem ve ben Mut'tan gelen 10 kilo yeşil zeytinleri kırdık. Kırdık ama birde bize sorun nasıl kırdık, kolarımız ellerimiz ağrıdı. Geçen haftada 14 kilo kırmıştık:) Şimdi diyeceksiniz ki bu insanlar bu kadar zeytini nasıl yiyecek. Kalabalık olduğumuz için yeniyor ve çok seviliyor yeşil zeytin.ama uzun süre gidiyor. yarısı da evli olan ablamın,, Annemde Amerikadaki ablam ave Almanya ya gidecek olan ablamada veririm düşüncesiyle fazla sipariş verdi zeytinleri :))
Gelelim elmalı tarta, aslında ben elmaları kurabiye yapmak istemiştim, ama o anda hamurdan parçalar koparıp kurabiye yapmak uzun olur diye tart yapmayı düşündüm.Çünkü aynı anda annem de yemek yapıyordu, mutfakta trafik olmasın diye çabuk olmak istedim :) çünkü mutfağımız fazla geniş değil. Kendimce bir tart hamuru yaptım, içinede pişirdiğim elma rendesini koydum ve pişirdim. Böylede güzel oldu. Tadında da bir değişiklik olmadı aynı kurabiye gibi ama şekli değişik ve pratik oldu...


İç Malzemeleri:
  • 3 adet elma
  • 1 çay bardağı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • yaklaşık 1 su bardağı ceviz yada fıstık, fındık

Hamur Malzemeleri:

  • 1/2 paket margarin
  • 2,5 - 3 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 kahve fincanı pudra şekeri
  • 2 yumurta

Hazırlanması:

  1. Elmaları soyup rendeleyin, tavaya koyun üzerinede şekeri ilave dip , elmalar suyunu çekene kadar pişirin . sonra tarçını ve cevizi ekleyip karıştırın.
  2. Derin bir kapta un'u, yumuşak margarini, yumurtaları, pudra şekerini, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edin. sonra hamuru 2 ye bölün ve tart kalıbını ya da kullanacağınız diğer tür kalıbı margarinle yağlayın ve hamurun yarısını kalıbın tabanına elinizle yayarak yerleştirin, kenarlarını 1- 2 santim kadar yükseltin. üzerine yağlı kağıt serin ve hamurun fazla kabarmasını önlemek için yağlı kağıdın üstüne nohut fasülye gibi ağırlık yapacak bişeyler koyun ve 200 derecede ısıtılmış fırında ilk 20 dakika pişirin ve sonra fırından çıkarıp yağlı kağıdı alın ve üzerine elmayı koyun elmaların üzerinede hamurun kalan yarısından parçalar koparıp elinizle çubuk şeklini verin ve bunları elmaların üzerine kafes şeklinde yerleştirin. Tekrar fırında koyun ve üzeri kızaran akadar pişrin.

8 Yorum:

saat: Kasım 18, 2005 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Tart nefis gorunuyor. Ilk once malzemelere baktim tam benlik. Ede bulunabilen malzemeler hepsi, herkes yapabilir, boyle tariflere bayiliyorum elmaliysa daha da hos oluyor tabi...

 
saat: Kasım 19, 2005 , Blogger Sibel dedi ki...

Derya çok güzel olmuş tartın. Kafes yapmaktan korkuma böyle tartlar yapmıyorum hiç ama denemek istedim şimdi:) Ellerine sağlık!

 
saat: Kasım 19, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Tuhfe bende kolay malzeme ile yapılan pratik tarifleri seviyorum.
Elmalı tarifle rçok hoşuma giidyor. hatta elmayı pişirirken ben bunu hamuru olmadanda yiyebilirim diye düşünüyorum:))
Burcu, bana hanım demene gerek sanırım zaten aynı yaşlardayız:)) Ben sana Burcu diyorum umarım rahatsız olmyorsundur:( Bolero içinde bekliyorum ama gecikme önemli değil, ne zaman uygun olursan gönderebilirsin.
Sibel bende kafesi yaparken korktum nasılolacak diye ama korktuğum kadar kötü olmadı ama sanırım kafes yaparken çubukları biraz daha ince yapsam dah aiyi olurdu heralde. çünkü pişince kabarıp biraz daha kalınlaşıyor...

 
saat: Kasım 19, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Demek yarı yarıya hemşeri sayılırız vanilya, bu arada adını bilmiyoru o nednele vamilya diyorum kusura bakma:)) umarım yaparsın sştedeki değişiklikleri. Teplatindeki link kısmını bulana kadar mouse ile aşağıya in, link kısmın görünce istediğin adresleri ordaki google ve diğer linklerle yer değiştir. umarım anlatabilmişimdir..

 
saat: Kasım 19, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

eline sağlık derya. pişerken o elma ve tarçın kokusu mutfağı ne güzel sarmıştır demi?

 
saat: Kasım 19, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Pınar evet canın çekmesin ama öyle güzel koktu :( :)

 
saat: Kasım 19, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Burcu ben aralıkta tam 22 yi bitiriyorum yani tam 22 oluyorum. aynı sayılırız yani:)

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape