DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Fırında Tavuk Baget ve Şehriyeli Pirinç Pilavı

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Kasım 21, 2005

Fırında Tavuk Baget ve Şehriyeli Pirinç Pilavı

Merhabalar, yağmurlu ve bulutlu bir hafta sonundan sonra yine güneşli bir gün yaşıyoruz Mersinde:) Hava soğuk değil ve güneşli. Bilmiyorum diğer bölgelerde hava nasıl. İnşallah her yerde güzeldir. Ben bulutlu havalrda kendimi hiç iyi hissetmem, dah air karamsar hissediyorum kendimi o günlerde. Hep güneşli ve soğuk olmayan havaları severim:) Umarım herken güzel bir hafta geçirir. Bugün sizlerle annemin yaptığı yemeği paylaşıyorum, yanındaki ğilavıda ben yaptım:) Zaten hep annemle yardımlaşa yemek yaparız. Bu yemeğin sosu çok lezzetli ve bereketliydi, üzerine ablamlarda geldi ve birlikte yedik. Herkese yetti ... :)
Fırında tavuk Malzemleri:
1,5 kg tavuk baget
4-5 adet patates
4-5 adet yeşil biber
4-5 adet küçük soğan
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı domates salçası
3-4 diş dövülmüş saromsak
tuz, karabiber, kırmızı pul biber, kekik
Şehriyeli Pilav Malzemleri:
1 kase pilavlık pirinç
1 çay bardağı arpa şehriye
1 çorba kaşığı margarin 2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı toz tavuk bulyon
2 kase sıcak su
Hazırlanması:
Fırın tepsisinin içine tavuk bagetleri koyun. Bir kasede sıvıyağ, salça, dövülmüş sarmsakları ve baharatları karıştırın, tavukların üzerine dökün ve iyice harmanlayın. Ardından patatesleri ve biberleri dilimleyin, soğanları soyun ve tavukların üzerine yerleştirin. 200 derecede ısıtılmış fırında tavuklar pişip kızarana kadar pişirin.
Pilav: Pirinçleri yıkayın ve süzün. Pilav tenceresine margain ve sıvıyağ koyup biraz kızdırın. Ardından şehriyeleri ekleyin , şehriyeler altın rengi gibi olana kadar (1 - 2 dakika) kavurun. Pirinçleri ekleyin ve pirinçler tane tane olana kadar karıştırarak kavurun. Kavrulduktan sonra üzerine 2 kase dolusu sıcak suyu ekleyin ve 1 çorb akaşığı toz bulyon( tercihen) atın ve karıştırın. Kısık ateşte kapağı kapalı olarak pirinçler suyunu çekene kadar pişirin.

 Posted by Picasa

5 Yorum:

saat: Kasım 23, 2005 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

senin ve annenin eline saglik, guzel gorunuyor.

afiyet olsun.

zeynep

 
saat: Kasım 23, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Vanilya evet diğer mesajını okumuştum am bir yalnışlık oldu ve silindi kusura bakma:( Teşekkür edrim yorumların için.
Zeynep sana da çok teşekkürler:)

 
saat: Ocak 14, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya,
Ben siteni yeni görüyorum. Tarifini Avusturalya'lı bir misafir için deneyeceğim. Beğeneceğinden eminim.
Japonya'dan selamlar.

 
saat: Ocak 15, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Aynurcum , çok teşekkür ederim. Uzaklardan takipçilerimin olması beni ne kadar mutlu ediyor anlatamam:) Umarım tarifi beğenirsin. şimdiden sizlere afiyet olsun. Sevgiler
Derya.

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape