DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Hurma Ye.. Hurmalı , kuru kayısılı Ve Çikolatalı Turta

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Kasım 14, 2005

Hurma Ye.. Hurmalı , kuru kayısılı Ve Çikolatalı Turta




Hurma Ye için ne yapabilirim diye düşündüm , Hurmalı hiç bir tarif bilmiyorum ve şuana kadarda hurmalı hiç bişey yapmadım . Bu benim ilk hurmalı tarif denemem oldu ve hiç bu kadar güzel olacağınıda düşünmüyordum. Tarifte Turta olarak geçiyor ama sanki daha çok kek gibi geldi bana. Tarifi yabancı bir siteden buldum http://www.epicurious.com/recipes/recipe_views/views/104436 . Ben birazda kendime göre malzemeleri değiştirdim . örneğin kuru kayısı yerine kuru kiraz vardı , o anda kayısı vardı elimde. Tarifte brandy içkisini de kullanıyordu , önce ben içki kullanmak istemedim ama sonra aklıma evde minik bir şişede whiskey olduğu aklıma geldi , whiskey koyulan başka tarifler olup olmadığını araştırdım ve bazı kek tarifleri buldum. onlara güvenerek bu turtadada whiskey kullandım. 2 paket yerine 1 paket çikolata kullandım.Gerçekten tadı çok güzel oldu, kıvamı da tam tuttu,hatta ablam starbucks daki hazır pastalar gibi güzel olmuş dedi. Şimdi tarifi kendi yaptığım malzeme miktarları ile yazıyorum ...
MALZEMELER:

  • 200 gr hurma (çekirdekleri çıkarılmış ve 4' bölünmüş )
  • 1 su bardağı kuru kayısı (doğranmış)
  • 1 su bardağı kaynamış su
  • 1/2 çay bardağı brandy ya da whiskey
  • 1 su bardağı +1,5çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı dolusu kakao
  • 100 gr oda sıcaklığında yumuşak margarin
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik şeker
  • 2 büyük yumurta
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • yarım çay kaşığı tuz
  • yarım çay bardağı portakal kabuğu rendesi
  • 1 paket bitter çikolata (80 gr)
  • 1 su bardağında 2 parmak eksik ceviz
  • süslemek için pudra şekeri

HAZIRLANMASI:

  • Fırını 180 dereceye ayrlayın ve kelepçeli 24 cm lik kek kalıbını margarinle iyice yağlayın.
  • Isıya dayanıklı bir kapta suyu kaynatım ve içine whiskeyi, hurmayı, kuru kayısıyı ve karbonatı ekleyip karıştırım.
  • Ayrı bir kapta unu, kakao yu ve tuzu karıştırdım.
  • yine ayrı bir kapta Yağı şekeri ve yumurtayı birlikte mikserle iyice kabarıp yumuşak bir hal alana kadar çırptım. sonra vanilya ve portakal kabuğu rendesini ekleyip tekrar karıştırdım. Unlu karışımın yarısını ekleyip tahta kaşıkla iyice karıştırım. sonra hurmalı karışımı yavşça ekledim tekrar kaşıkla karıştırdım. Ve geri kalan unuda ekleyip birbirine iyice yedirene kadar karıştırdım . en son kalın kırılmış çikolata ve cevizi ekledim. yağlanmış kalıba karışımı döktüm ve ısınmış fırına koydum . 55 dakika fırında üzeri hafifi kabarıp çatlayana kadar pişirdim. piştikten sonra 5 dakika daha fırında beklettim. Çıkınca üzerine pudra şekeri serpip servis yaptım...

11 Yorum:

saat: Kasım 15, 2005 , Blogger nihan dedi ki...

Merhaba Derya harika görünüyor kekin ellerine saplık.
Sevgiler.

 
saat: Kasım 15, 2005 , Blogger nihan dedi ki...

Merhaba Derya,
Kekin çok güzel ellerine sağlık.
Sevgiler.

 
saat: Kasım 15, 2005 , Blogger Sibel dedi ki...

Gerçekten nefis bir tarif bu, Derya ellerine sağlık! Çikolata da hurmayla birleşince lezzeti tahmin etmek zor değil!

 
saat: Kasım 15, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Nihan , Sibel ve Burcu teşekkürler. Kek gerçekten çok güzel oldu keşke sizlere ikram edebilme şansım olsaydı çok isterdim tatmanızı.. :)

 
saat: Kasım 15, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya görntü çok güzel. eline sağlı.

 
saat: Kasım 16, 2005 , Blogger Dilek'ce dedi ki...

Merhaba Derya,
bende ablana katilmaliyim, o Coffeshopun pastalarina benzemis diye düsündüm bende;)rengi ve kivami cok iyi görünüyor!
Eline saglik!

 
saat: Kasım 16, 2005 , Blogger Dilek'ce dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Kasım 17, 2005 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Derya tadı mutlaka çok güzeldir, ellerine sağlık.

 
saat: Aralık 07, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya merhaba, kekin çok güzel görünüyor ama whiskey ve brandi demişsin ya koymasak nasıl olur sence.
Teşekkürler.

 
saat: Aralık 08, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Songül teşekkür ederim. istersen koymaya da bilirsin. ama koyacaksanda whiskey ya da brandy den birini koyabilirsin. yinede güzel olacağını düşünüyorum :)

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape