DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: ISLAK KEK

Derya'nın Güncesi

Çarşamba, Kasım 09, 2005

ISLAK KEK

Islak Kek benim en iyi arkadaşım Oya'nın çok sevdiği bir kektir. Oya ile liseden beri çok iyi arkadaşız. Tam 7,5 yıldır arkadaşlığımız hiç bozulmadı. Ama o şimdi evli ve İsrail de yaşıyor. Lise yıllarında Oya bizim eve her geldiğinde mutlaka ıslak kek yapardım. Artık o da öğrendi ve evinde de yapıyormuş. Banada sürekli neden siteye ıslak keki koymuyorsun diye sorup duruyordu. Canım arkadaşım seni çok özledim, burda olsaydında şöyle keyf yaparak birlikte yiyebilseydik bu keki.....
Kekin yarım olmasının sebebi bizim kokusuna dayanamayıp bir an önce yemek isteğimizden kaynaklanıyor:)

GEREKLİ MALZEMLER:

  • 4 yumurta(yumurtalar büyükse 3 tanede olur)
  • 2 su bardak toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3-4 yemek kaşığı kakao
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket bitter yada sütlü çikolata
  • 1 paket vaniya
  • 1 paket kabartma tozu

HAZIRLANMASI:

  • İlk önce kek kalıbını margarinle iyice yağlayın ve fırını 170 dercede ısıtın.
  • Yumurta ve şekeri mikserle muhallebi kıvamına gelip üzerinde göz göz kabarcıklar olana kadar iyice çırpın(10 dakika). Sonra sıvıyağ ve sütü ilave edin ve ardından kakao yu ilave edip tahta kaşıkla karıştırın. Bu karışımdan 1 su bardağı kadar ayırın.
  • Kalan karışıma elenmiş un-kabartama tozu ve vanilya karışımını azar azar ilave ederek kaşıkla karıştırın. ardından çikolataları küçük parçalara ayırın ve karışıma ekleyin. (dilersenin çikolatayı benmari usulü eritip süt ve sıvıyağı ekledikten sonrada karışıma ekleyebilrsiniz) Yağlanmış kek kalıbına karışımı dökün ve ısıtılmış fırında ilk 20 dakika fırını hiç açmadan pişirin.Kekin kabarması için. (aslında fırını hiç açmasanız daha iyi olur). kekin üzerine ince bir bıçak batırın eğer bıçak temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir. toplam 35-40 dakikada sonra kekiniz pişmiş olacaktır. Fırından çıkardığınız sıcak kekin üzerine ayırdığınız 1 bardak karışımı kaşıkla kekin üzerine gezdirerek dökün. Afiyetle yiyebilirsiniz......

6 Yorum:

saat: Kasım 19, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

canim arkadasim yazdik larini okudum ve cok duygulandim seni cok seviyorum ve cok ozledim sayfanda senin kadar harika

 
saat: Kasım 19, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Bende yazarken duydulandım Oyacım. Keşke hep bir arada olabilseydik ama hayat bu işte uzun yıllardan sonra ayrı kaldık. uzakta ol ama hep mutlu ol o yeter:))Bende seni seviyorum ve özlüyorum...

 
saat: Mayıs 10, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

ya iki dost iki arkadas iki kardeşş ... bana da canım nazlımı hatırlattınız allah dostluğunuzu daim etsinn sevgıyle kalın...

 
saat: Mayıs 11, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Nevin hanım, yorumunuz için Çok teşekkürler:)Herkesin arkadaşlığı dostluğü daim olsun inşallah...
Derya.

 
saat: Kasım 06, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

mrblar derya hanım ebn ipek :(18)ben bu keke bayıldım ellerinize sağlık cok güsel arkadaşım bana her geldiğinde istiyor ama :( ama olsun o benim bir,c,k arkadaşım vede sırdaşım herşeyim neyse fazla uzattın a.e.lun sevgilye kalın...

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape