DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Kakaolu Fıstıklı İki Renkli Kurabiye / Bisküvi

Derya'nın Güncesi

Pazar, Kasım 27, 2005

Kakaolu Fıstıklı İki Renkli Kurabiye / Bisküvi

İki gün önce kolay ve evde bulunan malzemlerle kurabiye yapmak istedim. Daha önceden bazı yemek dergilerinde ve kitaplarda okuduğum ve aklımda kalan tariflerden kendimce bir karışım yaptım ve bu kurabiyeler ortaya çıktı. Kurabiye ya da bisküvi hangisini isterseniz diyebilirsiniz. Ben yedikten sonra daha çok bisküvi demeyi tercih ettim. Özellikle şekillerinden dolayı çocukların hoşuna gidecektir, çünkü benim yiğenim beğendi. Teyze bu iki rengi nasıl bir araya getirdin diye de merak edip sordu:)
Aşağıdaki malzemelerden yaklaşık 60 tane kurabiye çıktı. ben hamuru rulo yaptıktan sonra ikiye böldüm ve ilk önce yarsını dilimleyip pişirdim. Diğer yarısını 1 gün dolapta beklettim ondan sonra pişirdim. dolapta 1 gün bekleyince daha çok sertleşiyor ve kesmenizde daha kolay oluyor...
Malzemeler:
  • 1 paket oda ısısında yumuşak margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 2 çorb akaşığı kakao
  • 1 su bardağı dövülmüş fıstık,ceviz ya da fındık
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un


Hazırlanması:

  1. Derin bir kabın içine yumuşak margarini koyup elimle yumuşattım, ardından sütü, yumurtayı, pudra şekerini ekleyip ve karıştırdım. Bir miktar unu , kabartma tozu ve vanilyayı karıştırıp karışıma ekledim. Hamur henüz tam katılaşmamışken ikiye ayırdım ve hamurun bir yarısına kakao ekledim. 1 su bardağı fıstığı iki hamura paylaştırdım.Aldığı kadar un ekleyip kulak memesi yumuşaklığında biri kakaolu ve diğeri sade iki hamur elde etmiş oldum.. Bu hamurlayı yuvarlak top şekline getirip streç filme sardım ve dolapta 1 saat beklettim.
  2. Beklettikten sonra. düz zeminde hamurları 1 santim inceliğinde merdane yardımıyla açtım. Kakaolu hamurun üzerine sade hamuru koydum ve birbirine biraz yapışması için merdaneyle tekrar açtım. Sonra üst üste olan hamurları rulo şeklinde sardım ve bıçak yardımıyla 1 santim kalınlığında dilimler kestim. Siz istediğiniz kalınlıkta yuvarlak şekilde dilimleyebilirsiniz.. Sonra tepsiye yağlı kağıt serip kurabiyeleri dizdim. 180 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdim. Çok fazla pişirmeyin çünkü fırından çıkıncada kurabiyeler sertleşiyor... soğuyunca üzerine çikolata eritip dökebilirsiniz.

4 Yorum:

saat: Kasım 27, 2005 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Ne zamandır iki renkli kurabiye yapacağım bir türlü sıra gelmiyor, senin tarifin de çok güzel ellerine sağlık.
Sevgiler.

 
saat: Kasım 29, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya eline sağlık. ne güzel görünüyorlar.

 
saat: Kasım 30, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Tuhfe ve Pınar youmlarınız için teşkkürler... Sevgiler..

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape