DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Kuzu Elbasan tava

Derya'nın Güncesi

Salı, Kasım 01, 2005

Kuzu Elbasan tava

Hafta sonu lezzetlerinden birisi benim yaptığım Elbasan Tavaydı. Bu yemeği ilk kez denedim. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Üzerindeki karışımı ilk önce beşamel sos sanabilirsiniz ama yoğurtlu bir karışım.Yoğurt yemeğe yerken çok hafif ekşimsi bir tat veriyor bu da yemeğe lezzet katıyor. Bizim evdekiler çok beğendiler. Herkesten tam not aldım. Özelliklede Gülseren ablam bu tür yemekleri sevdiği için bayıldı diyebilirim. Denemenizi tavsiye ederim.... MALZEMELER:
  • 1/2 kg kuzu eti
  • 3 adet soğan
  • 3 diş sarımsak
  • sıvıyağ
  • tuz, karabiber,kekik, kırmızı biber

YOĞURTLU KARIŞIM İÇİN:

  • 1/2 kg yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı et suyu
  • tuz

HAZIRLANMASI:

  • öncelikle kuzu etini iyice haşladım.sonra haşlama suyundna 1 bardak ayrıdım. etler elimi yakmaycak sıcaklığa gelince elimle parçaladım.
  • Bir tavda doğranmış soğanları ve sarımsakları sıvı yağda soteledim. Ardından etleri de karıştırdım 1-2 dakika soteledim. Ardından birer kaşık tuz, karabiberi kekik ve kırmızı biber koyup ateşten aldım
  • Derin bir kapta yoğurt, yumurta ve unu karıştırdım, Bu karışımın kıvamı koyu kıvamlı ayran gibi olması gerektiğinden 1 su bardağı et suyundan ekledim tuzunu atıp iyice çırpma teliyle karıştırdım. Cam ısıya dayanıklı fırın kabının dibini sıvı yap ile yağladım. En alta haşlanmış ve sotelenmiş etleri kaşıkla iyice bastırarak yerleştirdim. Üzerinede heryerini kaplayacak şekilde yoğurtlu karışımı döktüm.
  • Isıtılmış 160 derecelik fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişirdim. Fırındna çıkınca 10 dakik abekleyip dilimleyerek servis yaptım. Afiyet olsun.....

1 Yorum:

saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape