DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Mis Gibi Ayva Reçeli....

Derya'nın Güncesi

Perşembe, Kasım 24, 2005

Mis Gibi Ayva Reçeli....

Bizim apartmanın bahçesinde bir tane ayva ağacı var. Bu yıl bol meyve verdi. Denildiğine göre ayva ağacı çok meyve verince o yıl kış ayları çok sert geçermiş. Bakalım nasıl olacak bu yıl:)
Ayvaları ağaçtan toplayalı çok oluyor, ben hemen gördüğümde mutlaka reçel yapmalıyım bunları demiştim:) ama biraz beklettim galiba ;) 2 gün önce yaptım reçeli. Ev yapımı reçelin yerini hiç bir şey tutmaz . Hmmmmm nefis oldu. Mis gibi koktu pişince. Soğuduktan sonra daha da bir güzel oldu.... Sizde yapın durmayın , çok nefissss..... :))

İşte Malzemler:
  • 1 kg ayva
  • 1,5 kg toz şeker
  • 5 tane karanfil
  • 2 su bardağı su
  • 1 limonun suyu

Hazırlanması:

  1. Derin ve geniş bir tencereye 2 bardak suyu koyun ve kaynatın ( eğer biraz daha sıvı olmasını istiyordanız 3 bardakta koyabilirsiniz) su kaynarken ayvaların kabuklarını soyun ve karamasına fırsat vermeden rendeleyip kaynayan suya atın ve 5 - 10 dakika ayvaları haşlayın. ( en zor kısmı ayvaları rendelemek , çok sert olduğu için kollarım çok ağrıdı:) )
  2. Bu arada ayvaların çekirdeklerini temiz küçük bir tülbentin içine koyup düğümleyin. Çünkü reçele kırmızı rengini veren çekirdekleridir. (Benim ayvalrımdan 3 tane çekirdek çıktı ama rengi yinede güzeldi) . Ayvalar haşlanınca şekeri, karanfili ve tülbentte sarılı olan çekirdekleri ilave edin ve karıştırın. Bu aşamadan sonra kısık ateşte 30 - 35 dakika pişirin. Pişerken üzerinde oluşan köpükleri kaşık yardımıyla alın. Ocaktan almaya 5 dakika kala 1 limonun suyunu ekleyin. Reçelin rengi koyu kırmızıya geldiğinde ve kıvamı koyulaştığında pişmiş demektir. soğuyunca kavanozları koyun.Sırada Afiyetle kahvaltılarda yemek var....

20 Yorum:

saat: Kasım 24, 2005 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Derya ekmek getirip ekrana süreceğim acıktım miss gibi ayva kokusu geldi, reçel alıyım biraz senden:)) Çok güzel görünüyor yaa.

 
saat: Kasım 24, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Tamam Tuhfe, gönül isterki hemen yolluyum sana :))

 
saat: Kasım 24, 2005 , Blogger Sibel dedi ki...

Olmaz ki ama bir reçel böyle güzel anlatılmaz ki! Şimdi şu ekmeğe azıcık reçel sürüp tatmak vardı Deryacım ya.. Eline sağlık!

 
saat: Kasım 24, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Sibel. Gerçekten çok güzel oldu, üzgünüm böyle özendirdiğim için :)

 
saat: Kasım 24, 2005 , Blogger sebboy dedi ki...

İştah açıcı... Ellerinize sağlık

 
saat: Kasım 24, 2005 , Blogger ev perisi;) dedi ki...

Rengi çok hoş gözüküyo sevgili Derya! eminim kokusuda öyledir! eline sağlık!

 
saat: Kasım 25, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Şebboy teşekkür ederim gerçekten itha açıcı ...
Evperisi sana da teşekkürler yorumun için. rengini çekirdekleri veriyor:)

 
saat: Kasım 25, 2005 , Blogger Dilek'ce dedi ki...

Merhaba Derya,
ben bu yil ayva receli yerine ilk kez ayva jölesi yaptim. Rengi ne güzel görünüyor eline saglik!

 
saat: Kasım 25, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Burcu bende çok severim, her zaman buyur gel, Ben Mersinde yaşıyorum, bir gün yolun düşerse mutlaka bana uğra:))

 
saat: Kasım 25, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Dilek teşekkür ederim görmüştüm senin yaptığın ayva jölesini . o da çok güzeldi :)

 
saat: Kasım 25, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya eline sağlık. ben ayvayı doğrarken bile zorlanıyorum:) rendelemesi kimbilir nasıl zor oluyordur.

 
saat: Kasım 25, 2005 , Blogger akçahan dedi ki...

Çok nefis gözüküyor. Ben de düşünüyorum yapmayı. İçine ceviz de katınca hımmm... Eline sağlık.

 
saat: Kasım 26, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Vanilya her zaman buyur gel kahvaltıya:)
Pınar seninde dediğin gibi rendelemsi çok zordu kolumun inanılmaz ağrıdı:) ama sonuç nefis oldu..
Akçahan bencede yap, çok güzel oluyor, cevizlede çok güzel olur eminim:)

 
saat: Eylül 01, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

DERYACIM HARİKA ELLERİNE SAĞLIK ÖLÇÜLERİ FALAN AYNENE YAPTIM HARİKA OLDU SAĞOLASIN:))))))))))))))

 
saat: Eylül 03, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Afiyet olsun Selcancim. Benim yerimede ye :)))

 
saat: Kasım 23, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

slm ben dilek 4 aylık hamileyim canım cekti çok güzel gözüküyor bende ocaga koydum pişiriyorum eline saglık

 
saat: Kasım 23, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

afiyet olsun Sevgili Dilek :))

 
saat: Aralık 25, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

valla denedim bende şuan pişiyor bakalım nası olıcak (özlem)

 
saat: Ocak 19, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bence ayvaları rendelemek yerine varsa elinizde blendırdan geçirin aynı etkiyi yaratıyor emin ol, hem kolunuz da ağrımaz :))

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape