DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Portakallı Kek (fantalı kek)

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Kasım 14, 2005

Portakallı Kek (fantalı kek)


Dün annem ve ablamlarla beraber teyzem rahatsız olduğu için , biraz moral olsun diye onu ziyaret etmeye gittik. Teyzem tatlı ve kekleri çok sever diye bu kekide ablam onun için yaptı. Sonra evinde ona yemek yaptık. Ben sıcak bir çorba yaptım hoşuna gitti. Bizi görünce biraz daha iyi oldu sanırım. Teyzem çok güzel oyalar danteller yapar ama uzun zamandır rahatsızlığından dolayı yapamıyor. Umarım en kısa zamanda daha iyi olur....
Not: Kek aslında fanta ile yapılıyor ama biz portakal suyu ile yapıyoruz. dilerseniz fantada kullanabilirsiniz.

MALZEMELER:

  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı eritilmiş margarin
  • 1 su bardağı portakal suyu yada fanta
  • 3,5 su bardağı un
  • 2 -3 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı ceviz (isteğe bağlı)

HAZIRLANMASI:

  • Fırını 175 derecede ısıtın.
  • Mikserle yumurta ve şekeri iyice çırpın. Eritilmiş margarin portakal suyu (yada fanta) yi ekleyip tekrar karıştırın. Kabartma tozu, vanilya ve unu eleyip karışama ekleyin, hindistan cevizinide ekleyin ve iyice karıştırın.karıştırın.. dilerseniz bu aşamada cevizi de ekleyebilirsiniz. Biz eklemedik çünkü kek zaten çok lezzetli oluyor. Yağlanmış kalıba kek karışımını boşaltın.
  • ısınmış fırında 35 dakika pişirip servis yapabilirsiniz... üzerine hazır çikolata sosu döküpte yiyebilirsiniz güzel oluyor...

9 Yorum:

saat: Kasım 14, 2005 , Blogger sebboy dedi ki...

Teyzenize acil şifalar diliyorum. Geçmiş olsun

 
saat: Kasım 14, 2005 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

Portakal suyu ve ya fanta ile ilk defa duydum, bur tarifi Zipzip icin deneyecegim, bizde keklere o puan veriyor :))
elinize saglik, teyzenize acil sifalar diliyorum.

Zeynep

 
saat: Kasım 14, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya eline sağlık. seni mutfak konusunda sobeledim. tabi istersen.

 
saat: Kasım 15, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Şebboy çok saol . Allah herkese sağlık versin , sağlık olmadan hiçbirşeyin tadi yok hayatta..sitemi ziyaret etttiğin için teşkkürler.
Zeynep sanada çok teşekkür ederim, denemeni tavsiye ederim güzel bir kek oluyor. bende ilk duyduğumda fanta ile kek olur mu diye düşünmüştüm ama denedikten sonra oluyormuş demekki dedim. sanada çok teşekkür ederim yorumun için..
pınar çok teşekkürler sobelediğini biliyorum inşallah dha sonra paylaşıcam bunu siiznle. yorumun için çok teşekkürler.

 
saat: Kasım 15, 2005 , Blogger Sibel dedi ki...

Merhaba Derya, ne güzel kabarmış bu kek böyle, kocaman olmuş! Ablanın ellerine sağlık. Ben de boyalı gazoz içmeyenlerden olarak portakal suyunu tercih ederim:) Nefis olduğuna eminim!

 
saat: Kasım 15, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

teşekkürler sibel, bende çok seviyorum bu keki,üzerine bazen çikolata sosuda yapıp döküyorum lezzetide daha da bir güzel oluyor:)denemeni tavsiye ederim.
Burcu sende dene mutlaka beğeneceksin...

 
saat: Kasım 16, 2005 , Blogger sarah dedi ki...

Teyzene acil sifalar dilerim,

Kekte cok guzel gorunuyor,ablanin eline saglik

sevgiyle

sarah

 
saat: Kasım 17, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Yorumun için Teşekkürler Sarah.

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape