DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Rus Salatası

Derya'nın Güncesi

Perşembe, Kasım 17, 2005

Rus Salatası


Aslında Rus salatasını bir kaç hafta önce yapmıştım. Resmini çektim, öylesine bilgisayarımda kayıtlı ve siteye koyulmayı bekliyor. Aslında hemen koymayı istemiştim ama bir türlü sıra gelmedi. Bunun gibi eklenmeyi bekleyen bir kaç tarif daha var . Sanırım benim üşengeçliğimden kaynaklanıyor bunlar ;) Ama sakın yalnış anlaşılmasın hep üşengeç değilimdir :))
Aslında bugünlerde çok fazla tatlı ve kek türü şeyler yaptım. Evde kimse bundan şikayetçi değil tabiki ama hergün kek pasta yemekte biraz zararlı kilo almak bakımından:( kilolu biri değilim ama bazen önümde çok lezzetli yiyecekler olduğunda allahım keşke herşeyi yesem de hiç kilo almasam diye düşünürüm ara sıra , özelliklede çikolata yerken:) Allahtan güçlü bir iradeyesahibi.
Aslında herşeyden az az yenildiği zaman yiyeceklerin bize bir zararı olmaz sanırım.ideal kilo ve güzel görünümün yanında ilk olarak yediklerimize sağlığımızın iyi olması için dikkat etmemiz gerekli diyorum ve tarifi yazıyorum aşağıya.....
MALZEMLER:
  • 4 adet orta boy patates
  • 3 adet havuç
  • 1 su bardağı doğranmış kornişon turşu
  • 1 su bardagi bezelye (konserve ya da haslanmis)
  • 4 çorba kaşığı mayonez
  • 4 çorba kaşığı yoğurt
  • tuz , karabiber
  • 1 limonun suyu

HAZIRLANMASI:

  • Patates ve havuçları yıkayıp yumuşayana kadar haşlıyoruz. Yalnız çok fazla haşlayıp, çok yumuşak olursa doğrarken ve karıştırıken ezilirler. kıvamını iyi ayarlamak gerekli..
  • Haşladıktan sonra küp küp patatesleri ve havucu doğruyoruz. sonra üzerine doğranmış kornişon tursu ve bezelyeleri ekliyoruz. Mayonez ve yoğurt bir kasede iyice çatalla karıştırıp sebzelere ilave edip ezmeden iyice karıştırıyoruz. En son damak tadınıza göre tuzu karabiberi ve 1 limonun suyunu ekleyip tekrar karıştırın. yapılışı çok kolay bir salata et yemeklerinin yanında da güzel gider diye düşünüyorum. Afiyet olsun....

NOT: Rus salatasına yoğurt koyduğunuz zaman daha hafif oluyor. Mayonezin çok fazla keskin tadı gelmiyor...

31 Yorum:

saat: Ekim 23, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

ya allah razi olsun, herseyin olculerini filan yazmissiniz, hep hanimlar yemek yaptigi icin ve turk kadini malzeme olculeri konusunda neyin ne kadar olmasi gerektigi bilgisi ile dogdugu icin zaten, biz erkekler sIkInTI cekiyoruz, hele hele gurbetteyiz yILLardir.. ya adam diyo ki, "goz kararI"!! yav kardesim bosversene, soyle adam gibi 3 kasIK bes kasIk.. goz kararInI bilen insan, rus salatasInIn tarifine niye baksIN yaw?? Kardesim bir insan tarife internetten bakiyosa, belli ki zaten bilmiyo.. yardimci olmak lazim.. ya bizim gibi gurbette bosanmistir 35 yasindan sonra..
Neyse tesekkur ederim, biraz patlamis gibi oldum ama sinirim bozuldu sizin tarifi gorene kadar..
Neyse ben buraya artik sIk sIk gelir bakarim efendim. Simdi patatesler filan pisiyo

 
saat: Ekim 23, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba İsimsiz,
Size yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Eğer internette bir tarif yazıyorsan mutlaka ölçülerini tam olarak yazmalısın. Bu konuda haklısın. Umarım tarifi beğenmişsinizdir.Sonucu bana bildiriseniz sevinirm. Afiyet olsun.
Derya.

 
saat: Ekim 24, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Sonuc, mukemmel oldu. Benim bulundugum bolgede (texas) konserve halinde hazir bezelye ve havuz karisimi vardi zaten, sadece patates haslamak ve tursuyu kesmek kaldi acikcasi. Olculeri tutturunca sonuc mukemmel oldu. Hele hele bir gun sonra nedense tadi daha da guzellesti, biraz daha oturdu sanki. Benim adim turker, tesekkeur ederim tekrar. kIsIr yapabilir miyim acaba diye dusunuyorum su anda iyi mi..

 
saat: Ekim 24, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

havuz yazmisim, havuc olucak. bu arada ilk mesajImI okudum da patlamIsIm resmen. :))
Tekrar tesekkurler.
Turker.

 
saat: Ekim 25, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Türker Bey haklısınız yemekeler 1 gün bekleyince lezzeti daha güzel oluyor. Kısır da yapabilirsiniz hiç merak etmeyin. Deneyin mutlaka.Afiyet olsun
Derya

 
saat: Ekim 25, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

ilk önce bu güzel tariflerin için tşk ederim derya abla yarın arkadaşlarım gelcek benden rus salatası istediler:)bende netten araştırıyım dedim en güzeli ve en pratiği seninkiydi bunu uygulıycam ama bi sorum olcak rus salatasının tarifi kaç kişilik?

 
saat: Ekim 27, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Gamzecim kusura bakma 2 gündür interneti kullanamadım o nedenle yorumunu cevalayamadım. Sanırım bu bilgi sana artık yaramıcak çünkü arkadaşların çoktan gelmişlerdir. Bu tarif 4-5 kişi için yeterli canım. Teşekkürler.
Sevgiler
DERYA.

 
saat: Temmuz 15, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

ne yazacağımı bilmiyorum ama rus salatasını yaptm da çok güzeeeeeel tşkler deryacımmm... :)

 
saat: Ağustos 12, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Ağustos 13, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

deryacım sen kimi kandırıyosun? ha solermisin?? ben hayatımda ilk defa bezelyesiz rus salatası gördüm!! kendi yaptığına bezelye koymuşun sen götür bezelyeli rus salatasını millete bezelyesiz diye yuttur! warmı oyle seeeyy .. seni şiddetle kınıyor bu mesleği bırakmaya davet ediyorum ... başka hiçbişey demiyorum seni allaha havale eediyorum !!

 
saat: Ağustos 13, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

pardon canim. yazarken bir yanlislik olmus sanirim. Bezelyesiz ru ssalatasi olur mu sende ne kadar acimazsiz sozler soyledin ya askolsun kalbim kirildi duzeltiriz hemen.:( Bu arad aismini de yazarsan sevinirim..

 
saat: Ağustos 13, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

tamam deryacığım amasenden bu yanlışı beklemezdik senin çok uzun zamandır takipçniz werdiğin tariflerin hepsini yapıoruz russalatasını dayaptık enfes oldu ama BEZELYELİ yaptık!!:)bu arada biz aynı ewde kalan iki arkadaşız senin yemeklerinle büyüdük :D çok ciddiyizismimiz aylin we tuçe..

 
saat: Ağustos 13, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Aylin ve Tuce blogumun takipcisi oldugunu zicin cok tesekkurler.. :) gozden kacan seyleri soylemeniz cok iyi bir sey.Hangi sehirdesiniz.bir sorunuz olursa lutfen sorun
Derya :)

 
saat: Ağustos 14, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

tamam deryacığım bir sorunumuz olursa her konuda sana danışabiliriz dimi? senin yanlışların olduğunda söylemektende hiç çekinmeyiz..:)biz AnKaradan...

 
saat: Eylül 09, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

selam derya,

iftara kizkardesimi bekliyorum ve benden rus salatasi istedi. hemen hemen biliyordum tarifi ama emin degildim. patates salatasinin mayonezli bezelyeli hali diye düsünüyordum, ama sogan ve maydonoz girip girmediginden emin olamadim, ha birde havucu tamamen unutmustum.. koyuldum internete tarif aramaya. düzgün bir tarif bulamadim.
bir arakdasin da yazdigi gibi, en anlasilir ve net tarif senin ki olmus. emegine saglik, tesekkürler derya.. (patatesler ve havuclar haslaniyor suan, ben de bezelye salatalik tursusu almaya gidiyorum)

NOT: buarada suan tarife geri dönemiyorum, tursu yazip yazmadigindan emin degilim, kücük kücük dogranmis salatalik tursusu da (kornison) süper olur diye düsünüyorum, normal patates salatasinda kullandigimdan biliyorum.

Almanyadan sevgiler & selamlar
menekse

 
saat: Eylül 09, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili menekse; cok tesekkurler. Tursu koyuluyor tabiki rus salatasina ana malzemlerden biri. Olmazsa olmaz benim icin. Size simdiden afiyet olsun. Hayirli ramazanlar.sevgiler:)
Derya

 
saat: Ocak 05, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

helal sana baco fıstık gibi tarif yok 3 bolü 4 gıbı tarifler biz yemekteyiz programında yemek yapmıyoruz baco eline saglık olsun

 
saat: Ocak 05, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

benimde adım derya
patatesleri ve havucu haşlamak yerine direk garnitür kullansak olmazmı ?

 
saat: Ocak 05, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Deryacim tabiki zamanin az ise hazir konserve de kullanabilirsin:)

 
saat: Şubat 04, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

çok güzel teşekür edrim

 
saat: Şubat 13, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Rus salatasının patentinin Americalıara ait olduğunu biliyomusun ? peki neden rus salad demişler ? americalılar çok basit ve american tarzı bi espirisi var rusalara salata dedikleri ve salata olarak gördükleri için bu isim verilmiştir. aslında bunu ben uydurdum ama belkide öyledir. :))

 
saat: Mart 12, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

rus salatasinin icine dilim salamida dograyarak kullandiginiz zaman daha farkli tadi oluyor oda güzel oluyor tabiki tavsiye edilir

 
saat: Nisan 08, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

derya abla ben sedef ben rus salatasını çok ve şuan da ve yiyiyorum ve seni deçok seviyorum

 
saat: Nisan 08, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Sedefcim, afiyet olsun :) cok tesekkur ederim ilgin icin... beni tanimadan sevdigin icin ve bu kadar samimi oldugun icin cok tesekkurler.Tum samimiyetimi yansitabildiysem ne mutlu bana.. Tesekkurler !!!
Sevgiler...
Derya...

 
saat: Nisan 08, 2009 , Anonymous SEDEFİM dedi ki...

DERYA ABLACIM BEN SEDEF RUS SALATASINI ÇOK SEVİYORUM.VE NASIL YAPILDINIDA BİLMİYODUM BANA SENİ ÖNERDİLER VE BENDE SİZİN SİTENİZE GİRDİM TARİFİ ALDIM BİRAZ PATATESLER ÇOK HAŞLANDI AMA BEN YİNEDE RUSSALATASINI SEVİYORUM TARİFİN İÇİN ÇOK TEŞEKÜR EDERİM BEN 20 YAŞINDAYIM.RUS SALATASINI ÇOOOOOOOK SEVİYORUM TABİ SENİDE BYBY.

 
saat: Nisan 10, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

İngilizce ödevime çok yardımcı oldu elinize sağlık :)

 
saat: Nisan 19, 2009 , Anonymous SEDEFİM dedi ki...

DERYA ABLACIM BEN SEDEF RUS SALATASINI ÇOK SEVİYORUM TARİFİ NASIL BİLİMYODUM HAFTADA BİRGÜN RUS SALATASI YİYORUM TŞK EDERİM YARDIMINIZ İÇİN ÖPTÜM BY.......

 
saat: Mayıs 01, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

DERYA bende russalatasini yapmayi basardim.güzel oldu ayni senin gibi.güzeler güzelik verir.ama catallami kasiklami yenecek onunda tarifini ver.sosyeteye rezil olmayalim.Derya tesekür mükemmel lezzet.eline saglik.

 
saat: Temmuz 03, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim hep bunun tarifini doğru düzgün aramaya çalışıyodum ve en sonunda buldum..Çok teşekkürler :)

 
saat: Ekim 18, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya elerine sağlık ama yanlış anlama niyetim kötülemek değil bu rus salatası değil Rus Salatası Lahana kereviz maydonoz Kara biber
havuç kırmızı biber + sirke ilave edilerek yapılyıo benim annem her kış yapıyo mesela

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape