DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Yufkalı Rulo Köfte ve Sigara Böreği

Derya'nın Güncesi

Cuma, Kasım 11, 2005

Yufkalı Rulo Köfte ve Sigara Böreği

2 gün önce annem ne yemek yapsak diye düşünürken bende yufkalı rulo köfte yapalım dedim. Ama evde yeterli kıyma yoktu annem kıyma aldı geldi , aslında içine mantar koyuluyordu ben de onun yerine bezelye koydum. Yeşil fıstık yerine de ceviz koydum :)yani evdeki malzemelerle yapmaya çalıştım ve sonuç gerçekten çok güzel oldu. 5 tane yufkanında 1 tanesi köfte için
yeterli olduğundan geri ye kalanlar bozulmasın diye,uzun zamandır canımın istediği ama kızartma agır olur diye uzak durduğumuz sigara böreğini yaptım. Derin yağda kızarınca fazla yağ çekmiyor zaten. Ynınada bir marul salatası nefis oldu. Eğer hafta sonu güzel ve lezzetli bişeyler yapmak istiyorsanız , bu menüyü tavsiye ederim...:))
Rulo Köfte İçin Gerekli Malzemeler:
  • 400 ya da 500 gr kıyma
  • 1 adet yufka
  • 1 adet soğan
  • 5 yemek kaşığı bezelye (ya da 5-6 adet mantar)
  • 1 yumurta
  • 3 dilim bayat ekmek (robottan geçirilmiş)
  • 1 tutam maydonuz
  • tuz, karabiber, kırmızı biber, kimyon, toz kekik
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 3 çorba kaşığı yeşil fıstık ve ya kırılmış ceviz

Hazırlanması:

  • Derin bir kabın içine kıymayı alın üzerine soğanı rendeleyin, yumurtanın sarısını kırın, kıyılmış maydonozu, robotttan geçirilmiş bayat ekmek içini, yukarıda yazdığım baharatları ekleyip elinizle özlü bir karışım olana kadar karıştırın. Eğer kıymanızda yağ çok azsa ve parçalanıyorsa 2 kaşık sıvıyağ ekleyip birbirine yapışmasını sağlayabilirsiniz (ben öyle yaptım). En son olarak bezelye ve cevizleri ilave edin ve bezelyeleri fazla ezmeden elinizle karıştırın.
  • 1 adet yufkayı düz bir zemine serin. sizin önünüze bakan kısmını içe doğru 10- 15 santim kadar katlayın. Hazırladığınız kıymalı harcı katladığınız kısmın üzerine koyun ve elinizle 2 karış kadar uzatın ve düzeltin. Sonra yufkanın kenarlarını içe doğru katlayın ve uçlarına yumurta beyazından fırçayla sürüp rulo şeklinde sıkıca sarın. Sardıktan sonra köfteyi 2 santim kalınlığında bıçakla dilimleyin. Yağlanmış tepsiye dizin. 200 derecelik önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 25 dakika pişirin. Pişince üzerine domates sosu dökerek ile servis edebilirsiniz.
  • DOMATES SOSU: 2 kaşık tereyağı tavada kızdırın ardından 2 kaşık domates salçasını ekleyip karıştırın. üzerine tuz ve istediğiniz baharatları atıp köftenin üzerine dökün.
Sigara Böreği Malzemleri:
  • 4 adet yufka
  • 300 gr lor peyniri
  • maydonoz
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • tut, karabiber

Hazırlanması:

  • peynire kıyılmış maydonoz, sıvıyağ , tuz ve karabiberi ekleyip karıştırın. Yufkayı düz zeminin üzerine serin ve üçgen şekilde parçalar kesin. üçgen parçaların içine 1 'er tatlı kaşığı peynirli harçtan koyup rulo şeklinde sarın ve derin ve kızgın yağda pişirin.

10 Yorum:

saat: Kasım 11, 2005 , Blogger Meral dedi ki...

Merhaba Derya
Yorumun için çok teşekkür ederim. Ben de sizleri özledim. Dersler ve ödevler çok zorluyor beni.
Yemeklerin nefis görünüyor. Sigara böreğin özellikle
hamur işlerine bayılıyorum.
Sevgiler

 
saat: Kasım 11, 2005 , Blogger ev perisi;) dedi ki...

Çok nefis gözüküyor! tadıda lezizdir eminim! ellerine sağlık! sevgiyle vede muhabbetle...

 
saat: Kasım 11, 2005 , Blogger ev perisi;) dedi ki...

Çok nefis gözüküyorlar! eminim tadıda lezizdir! ellerine sağlık! sevgiyle vede muhabbetle...

 
saat: Kasım 11, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya ikisi de çok güzel. eline sağlık. sigara böreğini biz de yaptık geçen gün ama pişirmeden dondurucuya kaldırdık. misafir gelince iyi oluyor evde hazır bir şey olması.

 
saat: Kasım 11, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya ikisi de çok güzel. eline sğlık. sigara böreğini biz de yaptık geçen gün ama pişirmeden dondurucuya kaldırdık. misafir gelince evde hazır bir şey olması iyi olyor.

 
saat: Kasım 12, 2005 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Ellerine sağlık Derya her ikisi de eminim çok lezzetli olmuştur." Ne kadar sanalız?" için sobelendin, paylaşmak ister misin?

Sevgilerle.

 
saat: Kasım 12, 2005 , Blogger ev perisi;) dedi ki...

çok lezzetli gözüküyorlar! ellerine sağlık!

 
saat: Kasım 13, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba sevgili Meral, evperisi, Pınar v etuhfe yorumlarınız için çok teşekkürler. yorumlarınız beni çok mutlu etti.
Tuhfe ben hergün internetteyim, her saat kontrol edebiliyorum sayfayı, bu da sanal olduğumu ,ifade ediyor sanıırm. Hiç sobelenmedim şimdiye kadar. diğer sitelerde gördüğüm kadarıyla bibirlerinin mutfaklarını göstermek için sobeeliyorlar. benim şuanda fotoğraf makinam yok ama şöyle 2 ay sonra olucak. resimleri bilgisayarımın web camerası ile çekiyorum. Bu nedenle biraz bulanıklar.Şuan için onun dışındaki herşeye katılabilirim.ilgilendiğin için çok teşekkürler....

 
saat: Kasım 18, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

tarifiniz çok güzele benziyor.bende deneyeceğim..yeni tatlara açığımdır bende yemek ve hamur işleri yapmayı değişik tarifleri denemeyi seviyorum.yeni evli sayılırım çalışmıyorum da bu yüzdende yarı günüm mutfakta geçiyor denilebilir.sevgiler ve tatlı muhabbetler..

 
saat: Ağustos 20, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif. ellerinize saglık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape