DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Elmalı Kurabiyeler

Derya'nın Güncesi

Salı, Aralık 13, 2005

Elmalı Kurabiyeler


Benim klasikleşmiş sık sık yaptığım bazı tarifler vardır , elmalı kurabiyelerde bunlardan birisi. Sanırım elmalı kekleri ve pastaları sevdiğimden kaynaklanıyor :) Bu güzel kurabiyeleri ablamın "Derya artık elmalar boşa gitmesin bişeyler yap " gibi ısrarları sonuncunda pazar günü yaptım :) Önceden yaptığım tarifle yapacaktım ama sonra Lezzet dergisinde de elmalı kurabiye tarifi olduğu aklıma geldi sonra onada bakıyım dedim. Benim tarifimle dergideki arasında pek fark yoktu, yumurta ve malzeme miktarının fazla olması dışında. Kabartma tozu yerine yumurta kullanılmıştı.Dergidekine göre yaptım. Veee sonuçta yine bir sürü güzel kurabiyelerim oldu.:) Hafta sonu ablamlarda bizdeydi, çayın yanında süper oldu ve herkes afiyetle yedi... :)
Hamur Malzemleri:
10 kişilik.
  • 250 gr oda ısında margarin
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı zeytinyağı ( çiçek yağıda olabilir)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 5 su bardağı un

İç Malzemesi:

  • 5 adet elma
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz

Üzeri için: 1 çay bardağı pudra şekeri


Resimler pek net olmadı biliyorum :(


Hazırlanması:

  1. Oda ısısnda bekletilmiş margarin, yumurta, pudra şekeri,zeytinyağı, yoğurt ve vanilyayı hamur yoğurma kabına alıp birbirine yedirinceye kadar karıştırın. Unu azar azar ekleyerek pütürsüz ve yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurun, Üzerine temiz bir örtü örtüp 20 dakika kadar dinlendirin.
  2. İç malzemesi için, elmaları soyup rendeleyin. Toz şekerle birlikte bir tencerede 5 dakika kadar karıştırarak pişirin. Sonra ateşten alıp içine tarçını ve cevizi ekleyin , karıştırın ve ılımaya bırakın.
  3. Hamuru un serpilmiş tezgahın üzerine alıp merdane ile yarım santim inceliğinde açın. yuvarlak bir kalıp ya da su bardağı ile yuvarlak hamurlar elde edin . ( isterseniz merdane ile açmayıp hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizlede açabilirsiniz)
  4. yuvarlak hamurların üzerine elmalı iç harçtan birer tatlı kaşığı koyun. ortadan ikiye katlayıp kenar kısımların yapışması için hafif bastırın.
  5. fırın tepsisine yağlı kağıt koyun ve üzerine hamurları yerleştirin.
  6. önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından çıkıp biraz ılınınca üzerlerine pudra şekeri serpip servis yapın....

7 Yorum:

saat: Aralık 14, 2005 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

Derya NE GUZEl olmuslar,
bende cok severim cevizli elmali kurabiyeleri, piserken yayilan tarcin kokusu ne guzel olur degil mi?

ellerine saglik.

Zeynep

 
saat: Aralık 14, 2005 , Blogger Sibel dedi ki...

Derya eline sağlık, favorilerim bunlar:) Yumuşacık kalırlar bir de soğuyunca, o yüzden özellikle ertesi gün çok severim..

 
saat: Aralık 14, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Zeynep teşekkürler,çok doğrusun Tarçınlar nefis kokar ben tarçın kokusuna bayılırım, beni mutlu eden kokulardan birisi :)

Sibel evet benimde favorilerimden bu güzel kurabiyeler, dediğin gibi ertesi gün yumuşadılar, teşekkürler sanada :)

 
saat: Aralık 14, 2005 , Blogger Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Derya ellerine sağlık siteni çok beğendim ne güzel şeyler yapmışsın:)
sevgiler

 
saat: Aralık 14, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Çok teşkkürler Burcukusu ziyaretime gelmişsin :) Çok saol..

 
saat: Ağustos 03, 2007 , Blogger Yasemin dedi ki...

sevgili derya, ben blogunu yeni kesfettim. ve hemen bu tarifini denedim. bayaga eski bir tarifin ama olsun super lezzetli.. sitemdede yayinladim. ellerine kollarina saglik!!!

http://yaseminmutfakta.blogspot.com

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape