DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: KESTANE ŞEKERİ VE KESTANELİ VANİLYALI PUDİNG...

Derya'nın Güncesi

Perşembe, Aralık 15, 2005

KESTANE ŞEKERİ VE KESTANELİ VANİLYALI PUDİNG...


İşte o gün geldi çattı Kestane Yee... Eminim herkes birbirinden güzel ve lezzetli kestaneli tarifleri bütün hünerlerini konuşturarak yaptılar ve sitelerine eklediler.. Ben her ay düzenlenen Ye etkinliklerini çok seviyorum, Tüm blogların aynı konu üzerinde yoğunlaşması hoşuma gidiyor ve her seferinde yeni ve güzel şeyler öğrenmiş oluyoruz. Daha fazla uzatmadan birazda benim kestaneli tariflerimden bahsedeyim. Devletsah'ın aralık için Kestaneyi belirlediğini gördüğümde hemen kestane şekeri yapmalıyım diye düşündüm çünkü kestane şekeri bizim evde çok sevilir. Aslında kestane her şekliyle sevilir:) Evde ilk kez kestane şekeri yaptım. sonra kestane şekerlerinin vanilyalı puding üzerindede çok hoş olacağını düşündüm ve vanilyalı kestane şekerli pudingi denedim .üzerine kestane şekerinin şerbetinden de bir kaç kaşık koyunca puding biraz krem karameli de andırdı ve çok lezzetli oldu...

Kestane Şekeri Malzemeleri:
  • 500 gr kestane
  • 2,5 su bardağı toz şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • 2 tatlı kaşığı vanilya

Hazırlanması:

  1. Kestanelerin kabuklarını bıçak yardımıyla soyun. soyduktan sonra su dolu tencereye alıp ince kabukları yumuşayıncaya kadar kısık ateşte bekletin. Kestaneleri sudan çıkarıp hafif ılınınca kabuklarını elinizle soyun.
  2. Ayrı bir tencereye şekeri ve suyu ekleyin. Orta ateşte karıştırmadan şeker eriyinceye kadar kaynatın ve içine kestaneleri ilave edin. Kaynatmadan kısık ateşte yaklaşık 2 saat pişirin.
  3. Tencerenin altını kapatıp 1 gün kadar bekletin( kaynatılan şerbetin içinde). Kalan şurubunu emene kadar çok hafif ateşte yeniden pişirin. En son olarak vanilyayı da serperek afiyetle yiyebilirsniz.

Vanilyalı Kestane şekerli Puding Malzemeleri:

  • 1 paket vanilyalı puding
  • 5 - 6 adet kestane şekeri
  • 2 - 3 kaşık kestane şekeri şurubu

Hazırlanması:

  1. Pudingi paketin üzerindeki tarife göre hazırlanyıp pişirin.
  2. Piştikten sonra kaelere boşaltıp biraz bekletin . Sonra kestane şekeri şurubunda 1 çorba kaşığı kadar pudingin üzerine dökün, kestane şekerlerini de küçük küçük doğrayıp şurubun üzerine ilave edin. Buz dolabında bir kaç saat bekletip ardından servis yapın..


8 Yorum:

saat: Aralık 15, 2005 , Blogger Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Derya ellerine sağlık mamalar çok güzel görünüyorlar

 
saat: Aralık 15, 2005 , Blogger akçahan dedi ki...

Hımmmm bayılırım kestane şekerine.En yakın zamanda denemeliyim! Vanilyayla aram yok onu da damla sakızlı muhallebi üzerinde yapsam derken, ellerine sağlık Derya, afiyet olsun.

 
saat: Aralık 15, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Burcu bencede mamalr çok güzel:)

Akçahan,Damla sakızlı muhallebide de çok güzel olur eminim :)

 
saat: Aralık 15, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

derya eline sağlık.biz de annemle geçn kış denemiştik kestane şekeri yapmayı ama olmamıştı nedense. seninkiler çok güzel görünüyor.

 
saat: Aralık 15, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkürler Pınar, benimde ilk denememdi, bir an bende olmayacak sandım ama evdekilere yüzümü kara çıkarmadı allahtan :)

 
saat: Aralık 15, 2005 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Derya öldürecek beni bu kestaneler...bulmak çok zor burada ellerine sağlık, ben araştırmaya devam edeyim, bunca lezzeti gördükten sonra bulmak şart oldu..

 
saat: Aralık 15, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Tuhfe inşallah bulursun en kısa zamanda:) bulupta en güzel lezzetleri yapacağını tahmin ediyorum. Ayrıca senin kestaneli tarifinide çok beğendim , aaaa aslında yorumumu senin sayfana yazmalıydım , neyse ben şöyle sana doğru bir uzanıyım misafirliğe geleyim:)

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape