DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Kıymalı Börek

Derya'nın Güncesi

Salı, Aralık 20, 2005

Kıymalı Börek


Sonunda buralarada kış geldi, sıcak ve güneşli günlerin ardından bol yağmurlu günler yaşıyoruz şu sıralar Mersinde. 3- 4 gündür bol bol yağmur yağıyor. Bence yağmasıda çok iyi oldu.
Dün evdeki malzemelerle ne yapabilirim diye yemek dergilerini karıştırırken (ben boş olduğumda sürekli yemek dergisi karıştırırım) Lezzet degisinin Ramazan Özel sayısında kıymalı böreğ tarifini gördüm.Malzemlerinde hepsi evde vardı, sadece sarı dolmalık biber dışında. bende sadece kırmızı dolmalık biber ve yeşil biber kullandım. Ayrıca sarımsakta lezzet verir deyip ekledim.Böreğin hamurunu yapmaya başladığımda beyaz unun yetmediğini ,bittiğini farkettim ama neyseki kepekli unum vardı yarım bardak kadar kepekli un ekledim.İç harcına kendimizin sevdiği baharatlardanda ilave ettim ve ortaya lezzetli bir börek çıktı. İç malzemesinin tadı sanki içli köftenin iç harcının tadına benzedi:) İşte size Kıymalı böreğin tam tarifi...


Malzemeler:
  • 3,5 subardağı un
  • yarım su bardağı eritilmiş margarin
  • yarım su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta akı
  • yarım limonun suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 çorba kaşığı susam

İç Malzemesi:

  • 150 gr kıyma
  • 3 soğan
  • 1 sivri biber
  • 1 sarı dolmalık biber
  • 1 kırmızı dolmalık biber
  • 2 domates
  • 3 dal maydanoz
  • 1 çorba kaşığı margarin
  • 3 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber,tuz, karabiber, kekik

Hazırlanması:

  1. Un, yumurta akları,eritilmiş margarin,yoğurt,limon suyu, kabartma tozu ve tuzu bir kapta yoğurun. Hamurun üzerini nemli bir bezle örtüp 30 dakika dinlendirin. Hamuru biri büyük diğeri küçük 2 parçaya bölün. Her birini merdane ile 10- 15 santim çapında açın.
  2. Margarini tavada eritip kıyılmış soğan ve kıymayı kavurun. Kıyılmış biber ve küp şeklinde doğranmış domatesleri de ekleyip kavurun. en son mayzdanoz ve baharatları ilave edip ocaktan alın ve ılınmaya bırakın.
  3. Büyük hamuru yağlanmış kalıba yayın. İçine ılınmış kıymalı iç harcı yayın. Üzerini küçük hamurla kapatın. Yumurta sarısını hamurun tüm yüzeyini kaplayacak şekilde fırça ile sürün. Susam serpip 180 derede ısıtılmış fırında 25- 30 dakika pişirin.

8 Yorum:

saat: Aralık 20, 2005 , Blogger Meral dedi ki...

Deryacım nefis gözüküyor eline sağlık. Mersine mi taşınsak acaba :-)

 
saat: Aralık 20, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Meral, Ayrıca Mersin'e taşının buranın iklimi çok güzel ,yalnızca yazları 1- 2 ay biraz fazla sıcak oluyor, gelin buraya ben memnun olurum :())

 
saat: Aralık 20, 2005 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

Çok güzel olmus, harikadır eminim. Bayılıyorum kıymalı börege bol soganlı olacak ama:)

Ellerine saglık harika.
Figen

 
saat: Aralık 21, 2005 , Blogger pınar dedi ki...

kıymalı böreğe ben de bayılırım. nefis görünüyor derya. eline sağlık.

 
saat: Aralık 21, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya'cım ellerine sağlık.Senin yaşında yemek yapmayı blmek artık marifet sayılıyor bile.
Mersin'de yaşadığını duyunca yüzüme bir gülümseme geldi.Merin'li değilim ama çok bulundum orada ve çok güzel bir şehir.Daha bu yaz bile 1 gün için dahi olsa oraya uğradık,ciğerci Bahattin'e eşimin isteği sonucu :)
Kebabkolik tir kendizi :)

 
saat: Temmuz 12, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

geçerken gördüm ellerinize sağlık

 
saat: Temmuz 12, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

www.yorumdayiz.net yemeklerinizi yazın size blog imkanı veriyor

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape