DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Tepsi Kebabı (Patatesli)

Derya'nın Güncesi

Çarşamba, Aralık 28, 2005

Tepsi Kebabı (Patatesli)


Aslında tepsi kebabı patlıcanla yapılıyor. Ben tepsi kebabını yapmaya karar verdiğimde evde patlıcan yoktu, diğer bütün malzemler vardı. Dışarı çıkıp alacak kadar da vaktim yoktu. Her zaman yaptığım gibi patlıcan yerine ne koyabilirim diye düşünürken annem patates koy dedi ve patates koydum. Görüntü sanki fırında patatesli köfte gibi oldu ama etin tadı kebap gibi lezzetliydi. Herkes çok beğendi. Bir dahaki seferede patlıcanlı yapılmaya karar verildi:) yemek yendikten sonra sıra bulaşıkları yıkamaya geldi. Resimde gördüğünüz porselen servis tabağını tam bulaşık makinasına koymak için sudan geçirirken elimden kaydı ve parçalara ayrıldı. Şimdi bunu niye anlatıyor bu kız diye bilirsiniz, çünkü bu tabak belki 20 - 30 yıllık bir tabaktı ve bende çok seviyordum. Ben böyle en ufak şeylere bile çok üzülürüm. Annem herşeyin bir zamanı var üzülme dedi, ama ben yinede üzüldüm:(

Malzemeler:

  • 1 kg kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 3 - 4 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, kırmızı pul biber, kekik, kimyon
  • 4- 5 adet patates ya da patlıcan
  • 4- 5 adet yeşil biber ve kırmızı biber
  • 1 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 1 çorba kaşığı zeytin yağı

Hazırlanması:

  1. Kıymayı derin bir kabın içine alıp soğanı ve sarımsakları rendenin ince tarafıyla rendeleyin. Sonra tuz, kararbiber, kırmızı pul biber, kekik ve kimyon ekleyin. Çok az da zeytin yağı ekleyip iyice özleşene kadar yoğurun. Sonra köfteden parçalar koparıp yassı köfteler yapın.
  2. patateslerin kabuklarını soyup yuvarlak şekilde 1 santim kalınlığında dilimleyin( eğer patlıcan kullanıyorsanız dış kabuklarını soymadan dilimleyin). Biberleride uzunlamasına kesip yarım parmak boyunda kesin.
  3. Fırın tepsisine sırasıyla patates, köfte, biber olarak malzemler bitene kadar dizin. 1 bardak suya salça ve zeytinyağını ekleyip salçayı iyice eritin ve tepsideki malzemelerin üzerine gezdirin. 200 derecede ısıtılmış fırında patatesler yumuşayan kadar pişirin...

5 Yorum:

saat: Aralık 28, 2005 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Ellerine sağlık Derya nefis görünüyor.

 
saat: Aralık 28, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Tuhfe, tadı da nefisti:)

 
saat: Aralık 29, 2005 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

Derya, eline saglik guzel gorunuyor, ben bunu tum sebzelerle yapiyorum, hatta patlican, kabak, patates ucunu ayni anda kullandigim bile oluyor :))
guzel doyurucu bir lezzet.
Afiyet olsun.
Zeynep

 
saat: Aralık 29, 2005 , Anonymous Adsız dedi ki...

Cok nefis gozukuyor. Hemen denemek lazim.

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape