DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Yeni Bir Yıl ve Yeni Yıl Ağacımız...

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Aralık 26, 2005

Yeni Bir Yıl ve Yeni Yıl Ağacımız...


Herkese Merhaba bir kaç gündür siteme yeni şeyler ekleyemedim. Biraz rahatsızdım, sanırım soğuk havanın birden gelmesi beni biraz etkiledi ama neyseki şimdi iyiyim:) Ama bu arada bazı siteleride gezmedim değil, yılbaşı için güzel güzel kurabiyeler ve pastalar yapanlar var şimdiden. Evet yeni bir yıl geliyor, umarım bu yıl herkesin mutlu, rahat ve dileklerini gerçekleştirebildiği bir yıl olur.Bizimde yeni yıl için ilk hazırlığımız resimdeki ağacımızı süslmek oldu:) 3- 4 yıldır süslediğimiz yılbaşı ağacımız. Küçük ve sevimli bir ağaç sizlerle de paylaşmak istedim. Aslında ağaç süslemek pek bizim ülkemizin geleneği olmasa yeniyıl için artık hemen hemen herkes evinde ağaç süslüyor.Alışveriş merkezlerinde de o kadar güzel süsler varki insan görünce almadan yapamıyor Özelliklede çocukların çok hoşuna gidiyor, benim yeğeniminde süslemek çok hoşuna gitti:)



Bu arada hafta sonu yaptığımız tavuklu pilavın tarifini yazmak istedim.
Tavuklu pilavı çok severim. Benim için ana yemeğin yerini alabilir:) Tarifini kısaca anlatmak istiyorum çünkü herkesin bildiği gibi yapılışı çok kolay .
1 adet tavuk göğüsünü haşlıyoruz. 1 su bardağı pilavlık pirinci yıkayıp süzüyoruz. Pilav tenceresine margarin ya da sıvıyağ koyup kızdırıyoruz sonra yarım çay bardağı kadar arpa şehriyeyi hafif altın rengi oluncaya kadar kavuruyoruz. Ardından pirinçleri ekleyip kavuruyoruz. Pirinçler kavurulunca üzerine 2 bardak sıcak su ve biraz tuz ekleyip tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Bu arada haşlanan tavuk göğüsünü biraz ılınınca elimizle didikliyoruz. Pilav piştikten sonra didiklenmiş tavuk eti ile karıştırıp servis ediyoruz. Dilerseniz 1 su bardağı haşlanmış nohutta ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun....

3 Yorum:

saat: Aralık 27, 2005 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

Merhaba,
Once gecmiş olsun ve elleirnize saglık ben esim de cok severiz tavuklu pilavı,

sevgilerimle
Figen

 
saat: Aralık 28, 2005 , Blogger Unknown dedi ki...

Figen, çok teşekkür ederim:)

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape