DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Ayvalı Pilav

Derya'nın Güncesi

Salı, Ocak 17, 2006

Ayvalı Pilav


Bu ay ki etkinliğe neredeyse katılamıyacaktım. Bir türlü ne yapacağıma karar verememiştim. Dün akşam üzeri en sonunda Lezzet dergisinin aralık ayı sayısında ayva ile ilgili bir çok tarif vardı. Onların içinden ayvalı pilavı seçtim. İçinde tarçın ve şeker olması ilgimi çekti. Lezzeti pek alışkın olduğumuz pilavların lezzetinden biraz farklı çünkü tatlı bir pilav oluyor. Güzel ve değişik bir lezzet oldu.


Malzemler:
  • 1 ayva
  • 2 su bardağı baldo pirinç
  • 2 soğan
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 3,5 su bardağı su
  • 100 gr haşlanmış ve soyulmuş kestane
  • 50 gr ceviz içi
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • yarım limonun suyu
  • 1 dal maydanoz
  • tuz

Hazırlanması:

  1. Pirinci tuzlu ve limonlu sıcak suda 30 dakika bekletin.Bol suyla yıkayıp süzün. Soğanları soyup küp şeklinde doğrayın.Ayvayı soyup küp şeklinde doğrayın ve kararmaması için limonlu suda bekletin. kullanacağınız zaman suyunu süzün. Maydanozu kıyın.
  2. Zeytinyağını tencerede ısıtın.Soğanı ekleyip kavurun. Pirinci ilave edip karıştırın. Su, ayva, şeker, tarçın ve tuzu ilave edin.Su kaynayınca ateşi kısın.Pirinçler suyunu çekene kadar tencerenin kapağı kapalı olarak pişirin.
  3. Pilavı ocaktan alıp 10 dakika dinlendirin. Ceviz ve haşlanmış kestaneleri ekleyip harmanlayın. Pilavın üzerine kağıt havlu ile örtüp 5 dakika daha dinlendirin.Maydanoz yapraklarıyla süsleyip servis yapın.

6 Yorum:

saat: Ocak 18, 2006 , Blogger Meral dedi ki...

Merhaba Derya
İnşallah iyisin?
Benim en sevdiğim yemek pilavdır. Her türlüsünü severim. Ama ayvalı hiç denememiştim. Tarifini deneyeceğim.
Hoşçakal

 
saat: Ocak 18, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Meral, çok iyiyim saol:) sende iyisin inşallah. Bende ilk kez denedim ayvalı pilavı. İiginç geldi. Ayvalar pişinde yumuşuyor içinde. Alışkın olduğumuz pilavlardan biraz daha farklı bir tadı var.İçindeki şeker ve tarçından dolayı sanırım.sevgiler
Derya..

 
saat: Ocak 18, 2006 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Eminim cok leziz olmustur. Ben hem ayva hem de pilavi severim. Ellerine saglik.

 
saat: Ocak 20, 2006 , Blogger Devrim Ozcan dedi ki...

Bende pilavi cok severim. Ayvalai nasil olur diye merak ettim simdi. Denemek lazim vallahi.

 
saat: Ocak 20, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

sevgili Tuhfe, pilav güzel oldu ama tekrardan yapmayı düşünmüyorum. çünkü bizim evde içerisinde çok fazla karışık şeyler olduğunda pek yenmiyor. bu sadece Ayva ye için bir denemeydi .Yorumun için teşekkürler:)

Sevgili Devrim, bende senin gibi ayvalı pilav nasıl oluyor diye merak edip yapmıştım:) denedikten sonra fikrini bana yazarsan sevinirim:)

Derya...

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape