DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Havuçlu Kek

Derya'nın Güncesi

Cumartesi, Ocak 14, 2006

Havuçlu Kek


Merhaba, yine arayı uzattım biliyorum uzun zamandır yeni tarif koyamadım. Ama bu arada hiçbirşey yapmadım değil ,tarifler birikti. İlk önce size havuçlu kekin tarifini vereceğim. Bu keki yapmak biraz maceralı oldu ama sonucu güzel oldu. Maceralı derken şöyle oldu; kekin kreması krem peynirle yapılıyordu ama maalesef marketten krem peyniri alırken yanlış krem peynir alınmış :) neyse, bir süre bunun üzerinde konuşuldu ;) sonra ben krem şantı yapıp üzerinide meyvelerle süsledim ve harika oldu. Yani sorun halledilmiş oldu ve herkes afiyetle yedi:) Kekin tarifini http://www.williams-sonoma.com dan almıştım. Aşağıya krem peynirli kremayı da yazacağım isterseniz öylede yapabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 4 adet büyük boy havuç
  • 2 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı + yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı kavrulmuş ve kırılmış ceviz
  • 1 portakalın kabuğunun rendesi

Krem peynirli krema;

  • 8 çorba kaşığı margarin
  • 2 paket labne ya da ülker fidella krem peynir
  • 2 paket (160gr) eritilmiş beyaz çikolata
  • 1 portakalın suyu
  • 1 paket vanilya

ya da;

  • 1 paket toz krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt

üzerini süslemek için;

  • Muz ve kivi

Kek'in Hazırlanması;

  1. Fırını 175 dreceye ayarlayın ve dikdörtgen fırın kabını margarinle iyice yağlayıp unlayın.
  2. havuçları soyup rendeleyin.Rendelediğinizde 3 su bradağı kadar havuç elde etmelisiniz
  3. Bir kabın içine unu, kabartma tozunu, karbonatı,tuzu, tarçını ve hindistan cevizini eleyin.
  4. Geniş bir kabın içinde yumurta ve şekeri mikserle çırpın ardından sıvıyağ ve rendelenmiş portakal kabuğunu ekleyin ve karıştırın.
  5. Havuçlarıda ekleyip tahta ya da plastik bir kaşıkla karıştırmaya devam edin. unlu karışıma kavrulmuş cevizleride ekleyip havuçlu karışımın içine yavaş yavaş ekleyerek kaşıkla iyice karıştırın. sonra yağlanmış unlanmış fırın kabına dökün. Isıtılmış fırında kekin üzerine batırdığınız bir kürdan temiz çıkana kadar 35 - 40 dakika pişirin.
  6. Daha sonra fırından çıkarıp 15 dakika kadar soğumaya bırakın. kalıbından çıkarın.
  7. Hazırladığınız krem peynirli krema veya krem şanti ile kekin üzerini kaplayın, meyvelerle süsleyip servis yapın.

Kremanın Hazırlanması;

  1. Margarin ve krem peyniri mikserle iyice çırpın. sonra mikseri düşük hıza alıp eritilmiş beyaz çikolatayı ekleyip karıştırın. portakal suyunu ve vanilyayı da ekleyip orta hizlı mikserde iyi karşına kadar çırpın.

ya da;

1 poşet krem şantiyi süt ile köpürtün.


Not: Tarifte kekin içine koyulan hindistan cevizi yerine muskatın kurutulmuş ve öğütülmüş halinden 1 çay kaşığı kayuluyordu ,yalnız ben onu bulamdığım için yerine hindistan cevizi koydum.

4 Yorum:

saat: Ocak 17, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

deryacığım merhaba,
çok güzel olmuş kekin artık buna pasta demekj lazım birde rica etsem kalıbın resmini eklermisin?Kalıbı gerçekten çok merak ettim.Bu nasıl iri ve hoş bir şekilde keki ayırtan bir kalıptpr acaba? neyse şimdiden teşekkürler.

 
saat: Ocak 17, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unutmuşum ben sudenaz sitenizede dalış yapmış oldum böylelikle...:))

 
saat: Ocak 17, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Sudenaz, siteme böyle güzel bir dalış yapman beni çok sevindirdi:) Bu sayede yeni bir arkadaşım daha oldu diye düşünüyorum.Hoşgeldin:)
Pastayı mini fırınımın kendi dikdörtgen tepsisinde yaptım. ve tabanına da yağlı kağıt serdim böylelikle çok kolay çıktı tepsiden.Gerçekten güzel bir kek oldu,denemeni tavsiye ederim.
vakit bulabilirsen tepsiyide ekleyebilirim sonra. sevgiler ve teşekkürler.
Derya...

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape