DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: İçli Köfte Ve Bu Yıl gerçekleştirmek istediklerim...

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Ocak 02, 2006

İçli Köfte Ve Bu Yıl gerçekleştirmek istediklerim...


Merhaba arkadaşlar, bugün bloğuma yeni yılın ilk postalamasını yapıyorum. Öncelikle yeni yılımı kutlamak için yorum bırakan tüm blog sahibi arkadaşlara çok teşekkürler ediyorum. Bende herkesin yeni yılını kutluyorum.
Resimdeki nefis içli köftenin tarifini vermeye başlamadan önce, sevgili Dilek'cewww.dilekce.blogspot.com>Dilek'ce> beni bu yıl gerçekleşmesini istediğim
5 hayalimi paylaşamam için sobelemiş. Bu fikir çok hoşuma gitti, aslında o kadar çok gerçekleşmesini istedim şeyle rvarki. Sanırım onları ilk 5 te toplamak iyi bir fikir
Gerçekleşmesini İstediğim 5 Hayalim;
  1. Uzun zamandır Amerikada üniversite okumak için başvurduğum vize engelini aşmak.Benim için ilk sırada olan bu isteğim hayatıma yön vermemde önemli rol oynuyor.
  2. Sosyal hayatımı daha aktif hale getirmek.Daha çok arkadaşlarımla beraber zaman geçirmek.
  3. istediğim şeylerin olmasını istediğim doğrultuda ilerlemediği zaman ,ümidimin kırılıp umutlarımın tükenmesine izin vermemek. Ani kararlar yerine her zaman düşünerek ve mantıklı kararlar almak.
  4. Eğer Mersin de bulabilirsem yemek kursuna gitmek. Şu ana kadar Mersin de böyle bir kursun olduğunu duymadım. Bilenler varsa bana yazsınlar lütfen!!
  5. 8 aydır sahip olduğum , yemeklerimi ve düşündüklerimi paylaştığım bloğumu daha çok geliştirmek. Bloğumdaki resimlerin daha güzel olması.

Bende eğer bu yıl gerçekleşmesini istedikleri 5 hayallerini paylaşmak isterlerse http://sibelinkahvesi.blogspot.com, http://pastacı.blogspot.com ve http://yemekbiz.blogspot.com 'u sobeliyorum.

İçli Köfteyi uzun zamandır yapmak istiyorduk fakat yapılışı biraz zaman ve çok emek isteyen bir yöresel yemek olduğu için hep erteledik. Yeni yıl yemeği için bence iyi bir seçimdi. yalnız yeni yıldan 2 gün önce hazırladık. İçini de dışının hamurunuda ben ve annem yardımlaşarak yaptık. açmasına da Özlem ablam yardım etti. Köftelerin yapımı bittikten sonra kollarım ve omuzlarım çok ağrıyordu:) Ama olsun lezzeti muhteşemdi , bu kadar yorgunluğa değdi. Ben derimki eğer içli köfte yapmak istiyorsanız , mutlaka bir arkadaşınızdan yardım alın:)

Yeni yıl soframızda;

  • İçli Köfte
  • Fırında tavuk
  • Pilav
  • Rus salatası
  • Humus ezmesi
  • Çikolatalı kek de vardı.

İçli Köfte İç harcı malzemleri:

  • 1 kg koyun kıyması
  • 8 - 9 adet orta boy soğan
  • 1 paket margarin + 100 gr margarin
  • 1 çorba kaşığı silme biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 250 - 300 gr çiğ yer fıstığı.

Dış Harcı İçin:

  • 250 - 300 gr yağsız kıyma (dana kıyması)
  • 5 su bardağı köftelik ince bulgur
  • 2 su bardağı su
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağu un
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 2 tatlı kaşığı tuz

Pişirmek İçin:

  • Yarım tencereden fazla su
  • tuz
  • Limon suyu

Hazırlanması :

  1. İç Harcı: Yer fıstığını bir tavada kavurun ve çok fazla ezmeden toz haline getirin. Soğanların kabuklarını soyup ince ince doğrayın. Derin bir tencerenin içinde margarini eritip kıymayı ekleyin. kıyma suyunu bırakıp iyice çekene kadar pişirin.Daha sonra soğanları ekleyin. soğan ve kıymayı iyice pişirin. İç harcı çok pişmeli. Neredeyse tencerenin dibi tutana kadar pişirmelisiniz. tuz ve karabiberi ilave edin , en son salçayı ekleyip iyice karıştırın . Ateşten alıp dövülmüş fıstığı ekleyin ve karıştırın. Ggeniş bir kabın içine dökün ve dolapta kıymanın yağı iyice donup katılaşana kadar bekletin.
  2. Dış Harcı:Bulguru geniş bir tepsiye koyup üzerine 2 bardak suyu dökün ve karıştırın. Bulgurun kabarması için 10 - 15 dakika bekletin. Bekledikten sonra kimyon , tuz ve salçayı ekleyip elinizle iyice yoğurun. yoğuruken elinizi ara sıra suya batırınki yoğurmak kolay olsun. sonra bulgurun içine yağsız kıymayı ekleyin ve tekrar kıyma iyice bulgura karışana kadar yoğurun.( Dış harcına yağsız kıyma koymanın nedeni hamura şekil veririken ve pişirirken dağılmaması içirdir..) iyice yoğurduktan sonra un ve yumurtaları ilave edin tekrar yoğurmaya başlayın. bulgurun diriliği gidene kadar ve hamur yumuşayan kadar elinizi ara sıra suya batırarak yoğurun.
  3. Yoğurduğunuz hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar koparın elinizle yuvarlayın . İşaret parmağınız ile hamurun ortasına bastırın ve parmağınızı aynı yönden çevirerek hamurun içini oyun. dolapta beklettiğiniz katılaşan kıymalı harçtan hamurun içine doldurup kapatın. hamuru elinizle yuvarlayarak şekil verin. isterseniz yuvarlak, mekik ve ya bombeli kubbe şeklinde de yapabilirsiniz . kalan hamuruda bu şekilde hazırlayın.
  4. Pişirmek için tencerede su ,tuz ve limon suyunu karıştırın. su kaynayınca içli köfteleri suya atın . Köfteler suyun yüzeyine çıkınca 1- 2 dakika daha kaynatın ve sonra su da alın. Servis yapın.

9 Yorum:

saat: Ocak 02, 2006 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

Merhaba Derya,
iyi yillar olsun sanada, umarim tum isteklerin gerceklesir. figen ve beni sobelemissin tesekkurler, ama ben bu sobeleme isine pek giremiyorum, kusuruma bakma lutfen.
Vakitsizlik en buyuk sebebim.
saglikli bir yasam en buyu arzum.

Sevgilerimle,
Zeynep

 
saat: Ocak 02, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Zeynep, önemli değil canım. Seninde tüm dileklerin gerçekleşir inşallah:)Sevgiler..
Derya...

 
saat: Ocak 03, 2006 , Blogger ruchan dedi ki...

Hmmm bayılırım içli köfteye .. Ellerinize sağlık... Mersin'de o kadar çok yerdim ki , canım çekti yaa yapılır mı bu şimdi , ben nerden bulacağım içli köfte ??? Etrafımda içli köfteyi yapmayı bilen de yokki!!! :''((...
Bu arada yeni yılın kutlu olsun , 2006'da herşeyin istediğin gibi olması dileğiyle...
Sevgilerimle:)

 
saat: Ekim 19, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

derya hanım ben 48 yaşında ev hanımıyım internet kullanmayı yeni ögrendim yemek tariflerini gezeriken senin siteni çok begendim birden içimden sana yazmak geldi neden bilmem hayatında başarılar dilerim
(nuran_paksoy@hotmail.com)

 
saat: Ekim 20, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Nuran hanım çok teşekkürler.Sitemi beğenmenize çok sevindim. Ayrıca böyle güzel yorumlar almak beni çok mutlu ediyor. Umarım devamlı ziyaretçim olursuuz:) Sevgiler.
Derya

 
saat: Ağustos 21, 2009 , Anonymous tide dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Ağustos 21, 2009 , Anonymous tide dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Ocak 01, 2012 , Blogger Sinan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape