DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Kırmızı Biber Soslu Brokoli

Derya'nın Güncesi

Perşembe, Ocak 19, 2006

Kırmızı Biber Soslu Brokoli



Siteme eklemek için bekleyen tariflerden biri de brokoli. Brokoliyi ben çok seviyorum. Özellikle domatesle birlikte yenildiği zaman kanseri önleyici bir özelliği olduğunu okumuştum gazetede. Ama ben bugün domatesle değil kırmızı biber soslu bir brokoli tarifi yazıyorum. Çok lezzetli bir sos oldu. Hazırlamasıda çok kolay.
Malzemeler:
  • 4- 5 adet közlenmiş kırmızı biber
  • 1 adet brokoli
  • yarım demet nane ya da fesleğen
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 diş sarımsak
  • tuz - karabiber
  • 1 adet limon suyu

Hazırlanması:

  1. Brokolilerin çiçeklerini ayırıp küçük parçalara bölün. Yıkayıp süzün.Tencereye su koyun,su kaynamaya başlayınca içine tuz ilave edin.Brokolileri tencereye alın ve sadece 3 dakika su da haşlayın. Çok fazla haşlamayın dağılabilirler.
  2. Sos için; Kırmızı biberleri közleyin ve kabuklarını soyup iri iri doğrayın. Biberleri parçalayıcı robota alıp üzerine nane ya da fesleğeni, zeytinyağını, limon suyunu, sarımsakları, tuz ve karabiberi ekleyip püre haline gelen kadar karıştırıyoruz. Brokolileri servis tabağına yerleştirip ,hazırladığınız sosu üzerine döküp servis yapın.

3 Yorum:

saat: Ocak 20, 2006 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Ellerine sağlık Derya. Ben de çok severim brokoliyi.

 
saat: Ocak 20, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Evet Tuhfe, güzel bir soslada çok lezzetli oluyor:)
Derya...

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape