DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Pastane Poğaçası

Derya'nın Güncesi

Cuma, Ocak 20, 2006

Pastane Poğaçası

Bu güzel poğaçaları geçen hafta pazar günü yaptım. Gülseren ablam bir kaç gündür benden pastane poğaçası yapmamı istiyordu. Pazar günü mutfağa girdim ve poğaça tuzlu olunca yanına mutlaka tatlı birşeylerde yapmalıyım diye düşündüm. Önce çikolatalı kurabiyeler yaptım. Ardından da resimdeki pastane poğaçalarını. Her ikiside nefis oldular. Sıcak kış günlerinde evinizin fırınından mis gibi kokular gelmesi o kadar güzel oluyorki sanırım hepiniz bunu biliyorsunuzdur:) Poğaçalar ilk anda fırından çıkınca sıcak sıcak herkes birer tane yedi ve çok nefis oldu dediler:) Bence sizlerde deneyin memnun kalacağınızdan eminim. Hafta sonunda kahvaltıya değişik bir şeyler yapmak istiyorsanız , kendi yaptığınız puf puf pastane poğaçaları çok güzel olur eminim:)
İşte tarifi;

Malzemler:
  • 500 gr un ( hamuru yoğuruken biraz daha gerekebiliyor)
  • 1 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin
  • 2 yumurta ( birinin sarısı üzerine sürmek için)
  • 1 su bardağı ılık su ve süt karışımı
  • yarım paket yaş maya
  • 1 çorba kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 kase beyaz peyir ya da lor peyniri
  • 1 tutam maydanoz

Hazırlanması:

  1. Geniş bir kabın içine unu eleyip ortasını havuz şeklinde açın. Unun üzerine tuzu ve şekeri dökün. Su ve süt karışımını ılıtın ve içinde mayayı eritin. 10 dakika bekletip unun ortasına dökün.Margarini ve yumurtaları da ekleyin. Elinize yapışmayacak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Eğer un miktarı az gelirse biraz daha un ekleyebilirsiniz. Yoğurduktan sonra hamurun üzerini nemli bir bezle örtüp 30 dakika kadar mayalandırın.
  2. Peynirin içerisine maydanozu doğrayıp karıştırın. Hamur mayalandıktan sonra, hamurdan parçalar koparıp ortasını açın ve peynirli karışımdan koyun. yuvarlak şekil verin. Yağlı kağıt serdiğiniz ya da yağladığınız fırın tepsisine dizin. Eğer vaktiniz varsa tepside bir 30 dakika daha mayalanması için bekletin. üzerlerine yumurta sarısı sürün ve çatalla üzerine çizgiler çizin. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında üzerleri kızarana ve poğaçalar kabarana kadar pişirin.


18 Yorum:

saat: Ocak 20, 2006 , Blogger akçahan dedi ki...

Çok güzel gözüküyor, Sevgili Derya.Bu akşam hiç iştahım olmamasına rağmen canım istedi. Pazara yaparım sanırım.Sevgiler..

 
saat: Ocak 21, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Akçahan:)
Umarım denediğinde beğenirsin.
Derya...

 
saat: Ocak 21, 2006 , Blogger Serpilce dedi ki...

Sevgili Derya,
Ellerine sağlık gerçekten pastane poğacası gibi olmuş,en kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgiler.

 
saat: Ocak 23, 2006 , Blogger Elifce dedi ki...

Sevgili Derya yaptıkların harika nereye yazacağımı şaşırdım ve buraya yazayım dedim. Umarım bana kızgın değilsindir işlerimin yoğunluğundan gelemedim. Görüyorum ki harika şeyler yapmışsın seni tebrik ediyorum canım ellerine yüreğine sağlık.Poğaçana bilakis bittim ımmmm.

 
saat: Ocak 24, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Elif , hiç kızarmıyım. Teşekkür ederim yazdığın güzel sözler için.Bende sana gelemiyorum bazen ama telafı etmeye çalışıyorum. Özellikle videoda anlattığın takılar çok güzel. Sevgiler
Derya....

 
saat: Ocak 24, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili serpil sanada çok teşekkürler. Denemeni tavsiye ederim.Sıcakken çok güzel oluyor...
Derya.

 
saat: Ocak 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Pastane pogacasini gecen gün denedim Derya hanim cok güzel oldular.Tarif icin cok tesekkürler.Sevgiler.Senem

 
saat: Ocak 30, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Senem Hanım, afiyet olsun. Beğenmenize çok sevindim:)Sevgiler
Derya...

 
saat: Temmuz 25, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

süper görünüyor, ellerine sağlık..
:))

 
saat: Haziran 13, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili derya tarifi görür görmez hemen yaptım eşim ve çocuklarım hayran kaldı bunu sana borçluyum teşekkür ediyorum

 
saat: Haziran 13, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Anonim,
tarifi beğenmeniz beni çok memnun etti. Ayrıca yorum yazdığın çok teşekkürler. sevgiler
Derya

 
saat: Haziran 15, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

yaa derya ablacım mukemmel gozukuyo kaktım hemen yaptımm çok tesekkurler boylle guzel tarıflerını beklıyorzz saygılarr:)

 
saat: Haziran 15, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

inşallah bundan sonra bloğuma daha fazla ağırlık vericem. güzel yorumlarınız için çok teşekkürler Beni çok mutlu ettiniz:)
Derya

 
saat: Kasım 30, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

margarin yerine zeytinyag koyabilirmiyiz?evet ise ne kadar koyulmali.
eliniz saglik.

 
saat: Kasım 30, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

Evet koyulabilir, yaklasik 1 bardaga yakin (bir paket margarinin erimis miktari kadar) Ama zeytin yagi ile ayni tadi alamayabilirsiniz ama yine de kullanilabilir
Derya

 
saat: Ocak 13, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bende denedim.O kadar guzel olduki.
Gercekten mis gibi bir koku.
Yillardir pogaca yaparim.Hic boyle guzel kokan ve tadi guzel olan pogaca yapmamistim.
Ben zeytinyag kullandim.
Elinize saglik.
Sevgiler

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Ocak 08, 2012 , Blogger Sinan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape