DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Sebzeli Pilav ve Kurma'dan Mektup

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Ocak 23, 2006

Sebzeli Pilav ve Kurma'dan Mektup

Bir süre önce internette bazı yemek sitelerini gezerken, yeni sitelerle karşı karşıya geldim. Onlardan birisi Cooking with Kurma idi. Kurma sitenin sahibinin adı. Australia da yaşayan bir şef. Australia da restorantlarda baş şeflik yapmış. Kendisi bir vejeteryan ve vejeteryan yemekler yapıyor.Vejeteryan yemek kitapları yazmış. Cumartesi günü yine Kurma'nın sitesine bakarken Türk yemekleri tarifleri gördüm. Bulgur pilavı vardı sitesinde. Biografisinde okuduğum kadarıyla bir çok ülkeyi gezip o ülkelerin yemeklerini yapmış bir chef. O nedenle acaba Türkiyeye de gelip gelmediğini merak ettim ve ona bir mail yazdım. Sitesini beğendiğimi. Türkiye'ye hiç geldimi diye sordum. O da bana hemen hiç vakit kaybetmeden cevap vermiş.
Hi Derya,
I have never visited Turkey but it is a dream of mine.

Glad you like the website.

Which Turkish food of mine caught your eye?

Do you cook?

Best wishes,

Kurma

Kurma'nın kendisinin hazırladığı seyahatlarını anlattığı bir blogu var.Blogunda da benim ona yazdığım mektuptan bahsetmiş. Karşılıklı mailleşmemizin ona sevdiği pilavlardan biri olan kuş üzümlü fıstıklı türk pilavını hatırlattığını yazmış. ve pilavın tarifini vermiş.Bende sizlerle bunu paylaşmak istedim. Kurma'nın bana mail göndermesi beni mutlu etti.
Bende size bugün lezzetli bir pilav tarifi yazacağım. Umarım beğenirsiniz.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1 adet orta boy kabak(ben kullanmadım)
  • çorba kaşığı bezelye
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet yeşil biber
  • tuz
  • 1 adet küp şeker
  • sıvıyağ
  • tavuk ya da et suyu

Hazırlanması:

  1. Tuzlu ve ılık suda pirinçeleri ıslatın ve bekletin. daha sonra yıkayıp süzün.Havuç ve kullanırsanız kabağı küp şeklinde doğrayın ve su dolu tencerede önce havuçları biraz haşladıktan sonra kabakları ekleyin. ardından küp şeklinde doğranmış biberleride ekleyip haşlayın.
  2. Diğer tarafta pilav tenceresinde sıvıyağda pirinçleri kavurun ve tuzunu ekleyin. ardından haşlanan sebzeleri suları ile beraber pirincin üzerine dökün. İçine 1 adet küp şekeri ve bezelyeleri de ekleyin ve pişirin. Piştikten sonra 10 dakika dinlendirin ve servis edin. İsterseniz servis ederken üzerine mısır taneleride serpiştirebilirsiniz.

3 Yorum:

saat: Ocak 24, 2006 , Blogger morelmas dedi ki...

Merhaba

Morelmasa link vererek daha çok kişiye ulaşmamıza destek olduğunuz için teşekkür ediyorum.
1 ocak 2006 dan itibaren www.morelmas.com adresinden sizlere ulaşmaya başladık. Sitenizden
Morelmasa vermiş olduğunuz link adresini www.morelmas.com olarak değiştirirseniz memnun oluruz.
Morelmas hakkında görüş ve önerilerinizi sitemizdeki ziyaretçi defterine yazarak bizi yönlendirirseniz seviniriz.

Her zaman ve her yerde sevgiyle kalın.

morelmas

 
saat: Şubat 02, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

İnanılmaz iştah açıcı.. Eline sağlık.

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape