DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Çikolatalı Pasta

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Şubat 06, 2006

Çikolatalı Pasta


Bu sıralar sitemi sık sık güncelleyemiyorum. Kızkardeşimle sürekli vakit geçiriyoruz. Kızkardeşim Türkiye ye tatile geldiğinden beri evde ya sürekli misafir oluyor ya da biz dışarda oluyoruz. O nedenle bilgisayarı pek fazla kullanmıyorum. Çikolatalı pastayı yine önceki günlerde yapmıştım. Çok lezzetli ve yapımı kolay oldu. Ara kreması için dr.oetker in dolgu kremasını kullandım. Aslında kremayı kendim hazırlayacaktım ama mutfaktaki pasta malzemeleriyle dolu çekmecemi açtığımda dolgu kremasını gördüm ve kullanmak istedim.
Güzel bir pasta oldu.

Malzemeler:


  • 4 yumurta
  • yarım paket margarin
  • 1 paket bitter çikolata (80 gr)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • yarım kahve fincanı süt
  • 1 çorba kaşığı ayva reçeli( başk atür reçellerde olabilir)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Ortası için;

  • 1 paket dr. oetker dolgu kreması
  • 2,5 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı ceviz

Üzeri İçin;

  • 1 paket bitter çikolata (80 gr)
  • 100 ml süt kreması



Hazırlanması:

  1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp önceden ısıtın. yuvarlak kek kalıbını margarinle yağlayıp unlayın. Margarin ve çikolatayı küçük bir tencere eritin ve ılımaya bırakın. Un, kakao ve kabartma tozunu bir kabın içerisine eleyip karıştırın.
  2. Derin bir kabın içinde şeker, yumurta ve vanilyayı mikserle iyice çırpın. Ardından sütü ve reçeli ekleyip tekrar karıştırın. Erimiş yağ ve çikolata karışımını da ekleyin ve iyice karışmasını sağlayın. Unlu karşımı yavaş yavaş sıvı karışıma ekleyin ve iyi karışmasını sağlayın.
  3. Hazırladığınız kek kalıbına karışımı dökün ve ısıtılmış fırında keki pişirin. Kekin üzerine küçük bir çatal ya da kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra ortadan ikiye kesin.
  4. Orta kremasını, dolgu kreaması ve sütü çırparak hazırlayın. üzeri İçin; süt kreması ve çikolatayı küçük bir tencere de kısık ateşte eritin ve ılımaya bırakın.
  5. Kekin alt tabanını, fırın tepsisinin üzerine koyulmuş telin üzerine koyun ve üzerine dolgu kremasının hepsini yayın ve kırılmış cevizleri serpin.. diğer kek parçasını üzerine koyup hafifiçe bastırın. en üste süt kreması ve çikolata karışımını yavaşça dökün . Telin altına kan kremayı kaşıkla tekrar alıp kekin üzerine yayın. dilerseniz üzerine himdistan cevizi serpip servis yapın.

7 Yorum:

saat: Şubat 06, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Sevgili Derya,
Oncelikle bu genç yaşında böylesine çalışkan ve istekli olman turizmci bir büyüğün ! olarak beni çok mutlu etti. Ben, Mersin Turizm İsl ve Otelcilik YO mezuyum (1992!!!) Ustelik neredeyse Mersinli bile sayılırım cunku universite hayatım ve sonrasındaki 10 yıl yani toplam 15 yıl Mersinde yaşadım. Evimiz orada, eşimin nerdeyse bütün akrabaları da Mersin'de. Havalar nasıl güzeldir şimdi oralalarda... Ahhh ahh..
Tekrar seni çok tebrik ederim. Siteni linklerime ekliyorum. Tariflerini takip edeceğim. Ellerine sağlık, başarılar.
Sevgilerimle
Nezaket
www.acikbufe.biz

 
saat: Şubat 07, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Nezaket Hanım,
Öncelikle benim için yazdığınız güzel ve gurulandırıcı sözler için çok teşekkürler. İnanınki Mersin'i tanıyan ,bilen birinin benim siteme yorum bırakması beni çok mutlu etti çünkü şu ana kadar hiç Mersinde yaşayan birinden yorum almadım ya da blog sahibi birini görmedim. Sanırım siz şuanda Mersinde yaşamıyorsunuz. Ben Mersinde Turizm Otelcilik ve meslek lisesinden mezun oldum. Ayrıca meslektaş olmamızda çok güzel:) Amam ben yapmıyorum turizimciliği.Sizin sitenizi de ziyaret ettim çok güzel olmuş hayırlı olsun. Herzaman takip edeceğim siteler arasına girdi bile:) benim sitemide linklerinizin arasına aldığınız için teşekkürler.
Mersinde şuanda havalar soğuk,özellikle dün gece çok yağmur yağdı. ama yinede diğer bölgelere göre sizde bilirsiniz güneş bize her zaman yüzünü gösteriyor ve sıcaklık diğer yerlere göre çok iyi:)Tekrar teşekkür ederim. Sevgiler
Derya...

 
saat: Şubat 09, 2006 , Blogger Sibel dedi ki...

Ellerine sağlık Deryacım, siteyi güncelleyemesen de kardeşciğinle vakit geçirmeye bak bol bol, önemli olan sevdiğimiz insanlar. Bize önceden yaptığın tariflerini yazsan yine de mutlu oluruz biz:) Sevgilerimle!

 
saat: Şubat 09, 2006 , Blogger Serpilce dedi ki...

Sevgili Derya,
Çikolatalı Pastan çok güzel olmuş,ellerine sağlık.kardeşinle afitle ye.onunla güzel günler geçir.
Ayrıca benim oğlum ve gelinimde Mersin'de yaşıyor.Mersin'i çok seviyorum.daha 2 ay önce Mersin'deydim.
Seviyle kal.

 
saat: Şubat 09, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sibelcim ve sevgili serpil, teşekkür ederim ikinizede. Sana katılıyorum Sibel önemli olan sevdiğimiz insanlarla iyi vakit geçirebilmek: Tarifleri mutlaka eklemeye çalışacağım. Sevgili Serpil, oğlunuz ve gelininiz Mersindelermiş ne güzel.bende Mersini seviyorum:) Sevgiler...

 
saat: Şubat 11, 2006 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Sevgili Derya ilk görüntü müthiş çekici...İnsanın canı bu saatte bile bir dilim yemek istiyor! Ellerine sağlık.

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape