DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Sütlü İrmik Tatlısı

Derya'nın Güncesi

Cumartesi, Şubat 25, 2006

Sütlü İrmik Tatlısı


Geçen hafta en büyük ablamın evine yemeğe davetliydik. Bize çok güzel çoban kavurma, pilav ve yanında da salata yapmıştı. Hepsi çok güzeldi. Yemekten sonra tatlı olarakta sütlü irmik tatlısını servis etti. Bu tatlı çok nefisti. Özellikle sütlü tatlıları sevenlerin çok hoşuna gideceğimi düşünüyorum. çok hafif, yedikçe yemek isteyeceksiniz eminim. Bende bu lezzeti güzel ve yapımı kolay olan tatlıyı mutlaka bloguma ekleyip, sizlerle paylaşmak istedim. İşte tatlının tarifi;

Malzemler:
  • 1 litse süt
  • 7 çorba kaşığı irmik
  • 14 çorba kaşığı toz şeker(eğer daha az şekerli isterseniz miktarını ayarlayabilirsiniz)
  • 250 gr ceviz içi (fındık,fıstık bademde olabilir)
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr margarin
  • 2 tatlı kaşığı tarçın

Hazırlanması:

  1. Sütün içine, irmiği ve tozşekeri koyup, önce kuvvetli sonra orta ısıdaki ocakta koyulaşana kadar sürekli karıştırarak pişirin.
  2. Koyulaşınca içine vanilyayı ve margarini ekleyip iyice çırpın. Boza kıvamına geldiği zaman ıslattığınız bir tepsiye ya da kalıba tatlı karışımının yarısını dökün.
  3. Cevizleri bıçakla kıyıp tarçınla beraber karıştırın ve yarısını tatlının üzerine serpin.
  4. Kalan tatlı karışımını da cevizlerin üzerine dökün . Biraz soğuyunca geriye kalan tarçın ve ceviz karışımını üzerine serpin ve soğumaya bırakın. İyice soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın.

36 Yorum:

saat: Şubat 25, 2006 , Blogger Sibel dedi ki...

Çok severim, hafif ve lezizdir gerçekten.. Ablanın eline sağlık Derya:)

 
saat: Şubat 25, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkürler sibel :)bende çok sevdim tadını.
Derya...

 
saat: Şubat 26, 2006 , Blogger ZeYNeP dedi ki...

Benimde sevdigim sutlu tatlilarin basinda gelir irmik tatlisi, eline saglik ablanin, sizlerede afiyet olsun, bizede iyi seyirler :)))

Zeynep

 
saat: Şubat 26, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Banu ,sende çok güzel yemekler yapıyorsun takip ediyorum siteni. Teşekkürler:)

Sevgili Zeynep,çok teşekkürler, bende yemek ve biz deki güzel görünümlü olan herşeyi seyretmeyi çok seviyorum:)
Derya..

 
saat: Şubat 27, 2006 , Blogger Elifce dedi ki...

Derya eline sağlık bu ne lezzetler bayıldım.Aç kapıyı geliyorum :))

 
saat: Şubat 27, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Buyur gel Elif kapımız her zaman açık sana. Çok teşekkürler
Derya...

 
saat: Şubat 28, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Deryacigim,
Ablanin eline saglik. Cok sevdigim, hafif bir tatli. Paylastigin icin tesekkur ederim.

 
saat: Mart 01, 2006 , Blogger Tijen dedi ki...

eskiden ne çok yapardim bu tatliyi!
ellerinize saglik!

 
saat: Temmuz 12, 2006 , Blogger limoncicegi dedi ki...

Deryacim, guzel gorunuyor. haftasonu bende deneyecegim ama guzelim yaz meyvelerini kullanma niyetim var. bakalim tadi ablaninkine yaklasacak mi ?

 
saat: Mart 18, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

kısss sibel derya öldirciniz beni yaw ne güsel yapyosunuz ya yanlız bumları benim anam bunları yapyomuyo yapınca benide çağırırsanz sevinirm kapı açık kalsın yani:)

 
saat: Eylül 09, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

gerçekten harika olmuş dün yaptım bitti bugün yine yapıyorum deryacığım ellerine sağlık

 
saat: Eylül 13, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

tatlıyı yaptım şimdi ,çok güzel görünüyor elinize sağlık..

 
saat: Ocak 19, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

slm canım yarın müsafirim gelecek onlara ek olarak tatlı düşünüyordum görüntüsü güzel çokta basit yapması tşk ederim ellerine artı ellerime sağlık herkeze çok slm

 
saat: Ağustos 23, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

la şimdi teysemdeyim oda yaptı ne o oldugunu bilmiyk bide yengem diy lki irmik 7 gasık deel 12 15 falen olursa eyi olurmuş tadı eyi şayılır imza antepli sütlü tatlıları biz antepliyik tama yoorruuum ayıp ediysiiiz...

 
saat: Eylül 09, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

jok tsk ederım bayanlar bır erkek olrak bende sefıom bu dadlıyı ;D
devamını beklıoruz ;)

 
saat: Şubat 17, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

tesekkurler sımdı bır kagıda yazdım anneme goturuyorum.
tesekkurler :D

 
saat: Mart 03, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

halamla bizde yaptık yaptımm süperdii:)

 
saat: Nisan 24, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

derya hanımm sizii çok seviyorum ve tatlı harika

 
saat: Haziran 03, 2009 , Anonymous MiRa AnD ßeRaT dedi ki...

Ooooo İn$ bende beceririm yapmasını çünkü sevgilim çoqqq sewiorr bu tatlıyı :) şimdiden tşk ederimmmmmm :))))

 
saat: Haziran 05, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili ablacığım tarif için çok teşekkürler bu tatlı hem çok güzel hemde çok kolay ben 16 yasımdayım tarifinize göre yapıyom çok güzel oluyor elinize sağlık.

 
saat: Haziran 22, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba oncelikle tarif icin tesekkurler bir sorum olacak butun olculeri tarife gore koydum ama nerdeyse yarim satten fazla kaynatmama ragmen bir turlu katilasmadi acaba nerede hata yapmis olabilirim? yani muhallebi kivamina bile gelmedi sonra kaynatmaya devam ettim 45 dakika sonra pes edip lavaboya doktum yardimci olursaniz cok sevinirim :)))

 
saat: Haziran 22, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Adsiz , oncelikle cok uzgunum tarifin olmamasina ama benim surekli yaptigim olculer bunlar ve her seferinde de tutuyor.. Ayni tariften yapan arkadaslarimda var hepsi tutugunu soyluyor tarifin... Ne cesit bir sut kullandigini bilmiyorum ama tam yagli sut kullanmadiysan belki ondan dolayi kivami tutmamis olabilr... Bazi tatlilarda tam yagli sut kullanilmasi gerekli.. Denemek istersen birde tam yagli sutle yapabilirsin.. Umarim bu sefer olur..Tekrar banada yazarsan sevinirim sonucu:) sitemi ziyaret ettiginiz icin cok tesekkuler.. sevgiler

 
saat: Temmuz 11, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

bu pastayı yaptım ama bizimkiler hiç beğenmedi bende dahil çocuk maması gibi duruo dediler tadınıda pek beğenmediler

 
saat: Temmuz 27, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

bende yemekteyiz programından gördüm bu tatlıyı hemen internetten araştırdım yaptım ve çok beğendim sütlaçtan sonra hatatımda sevdiğim 2. tatlı sütlü irmik tatlısı oldu...............

 
saat: Ağustos 06, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

derya ablazım ne tesadüf bnm de adım derya 12 yaşındayım tarifinizi yaptım dolaba koydum dış görünüşü sürerdi ama tadını soğuduktan sonra görcez eminim güzel olur tarif için teşekkürler

 
saat: Ağustos 07, 2009 , Anonymous derya dedi ki...

ya bn derya hani yazmıştımya "derya ablazım ne tesadüf bnm de adım derya 12 yaşındayım tarifinizi yaptım dolaba koydum dış görünüşü sürerdi ama tadını soğuduktan sonra görcez eminim güzel olur tarif için teşekkürler" diye ya yarım yaglıyla yaptım süt kesildi acaba ndn ama yinede ellerinize saglık

 
saat: Ağustos 15, 2009 , Anonymous dilan dedi ki...

DERYA ABLACIĞIM SANA ÇOK TŞK EDERİM BU TATLININ TARİFİNİ YAZDIĞIN İÇİN ÇÜNKÜ BUGÜN KARDAŞİMİN DOĞUM GÜNÜ VE BEN KENDİM BU TATLIYI KARDAEŞİME YAPTIM HAYATTA BU KADAR GÜZEL BİR TATLI YEMEMİŞTİM AÇIKÇAŞI İYİ ÇALIŞMALAR DERYA ABLACAIĞIM NOLUR BUNU OKUDUYSAN BANA CEVAP YAZ...

 
saat: Ağustos 15, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Dilan, oncelikle cok tesekkur ederim, tatliyi begenmene sevindim,kardesinede mutlu yillar diyorum :)elimden geldigi kadar yorumlara cevap yazmaya calisiyorum ama su aralar pek ilgilenemiyorum siteyle farkindayim ama yakinda boyle olmiyacak insallah..afiyet olsun Dilancim :)

 
saat: Ağustos 15, 2009 , Anonymous DİLAN dedi ki...

BEN BU SİTEYE DAHA İYİ ŞEYLERYAPACAĞINA GÖNÜLDEN İNANIYORUM ZATEN DERYA ABLACIĞIM İYİKİ BU SİTE VAR...........

 
saat: Ağustos 15, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Tesekkurler Dilancim...:)

 
saat: Ağustos 16, 2009 , Anonymous dilan dedi ki...

önemli değil ama sana bir şey soracağım Derya abla hani en son vanilyayla irmiği koyuyoruz ya koyduktan sonra kaç dakika pişiriceğiz tatlıyı

 
saat: Ağustos 21, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Ağustos 26, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

annemin tatlısıydı...şimdi de eşime yapıcam ama tarifi kontrol ettim.harika bir tatlı ya ellerine diline sağlık canım

 
saat: Eylül 12, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben arasına kakaolu bisküi koyarak yapıyorum öylede deneyin

 
saat: Ağustos 23, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Mart 05, 2012 , Anonymous Sütlü İrmik Tatlısı dedi ki...

Çok seviyorum sütlü irmik tatlısını,tarif için teşekkürler.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape