DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Fındıklı kurabiye

Derya'nın Güncesi

Cuma, Mart 03, 2006

Fındıklı kurabiye

Yine sırada paylaşılmaya bekleyen tariflerden biri daha. Fındıklı kurabiyeleri bir hafta önce yapmıştım. Resimdeki bebek kız kardeşimin Cabbage Patch 'i , ismi Lana. Biz 6 kız kardeş olarak oyuncakları hala çok seviyoruz :) Aslında sadece kurabiyelerin görüneceği bir resim koyacaktım ama çektiklerimin arasında en iyisi bu resimdi:) Sanki gerçekten kurabiyeleri yemek istiyormuş gibi durduğu için ben resmi çoksevdim:) Kurabiyelerin tarifini Lezzet Dergisinin Şubat sayısının eki olan tatlı şeyler kitapçığından uyguladım. Benim kurabiyelerimin şekli file fındık kullanmadığım için dergideki gibi düzgün görünmedi ama yiyenlerden tam not aldı:)
Malzemeler:
  • 4 kahve fincanı un
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 yumurta akı
  • 2 kahve fincanı tozşeker
  • 2 çay kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
  • 20 gr margarin
  • 1 rendelenmiş portakalın kabuğu
  • 1 su bardağı file fındık (ya da kırılmış fındık)

Hazırlanması:

  1. Margarini oda ısısında yumuşatın. Unu bir kabın içine eleyip vanilya ve kabartma tozu ile iyice harmanlayın. Yumurta akları ile şekeri mikserle 3-4 dakika çırpın. Sirke ve margarini ilave edip tahta kaşıkla karıştırın. Rendelenmiş portakal kabuğu ve fındıkların yarısından fazlasını ekleyip tahta kaşıkla karıştırmaya devam edin. Yumurtalı karışıma un karışımı ekleyip yoğurun ( yoğun bir hamur elde edilmiyor,ellerinize yapışıyor)
  2. Fırın tepsisini yağlı kağıtla kaplayın. Hamurdan tatlı kaşığı yardımıyla ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şeklini vermeye çalışın ve tepsiye yerleştirin. Üzerlerine kalan fındığıda serpip 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın ve servis yapın...

3 Yorum:

saat: Mart 05, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Burcu, bizimkide inanılmaz güzel kokuyor, bebek kokusu gibi,hergün daha da güzel kokuyor:)

Sevgili Banu,teşekkür ederim yorumun için. sevgiler

Derya...

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Ocak 08, 2012 , Blogger Sinan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape