DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Kremalı Domates Çorbası

Derya'nın Güncesi

Salı, Mart 21, 2006

Kremalı Domates Çorbası

Mersin'den Ankara'ya giderken otobüs Aksaray da Ağaçlı dinlenme tesislerinde mola verir. Ağaçlıda en çok sevdiğim şey çok lezzetli olduğu için domates çorbası içmektir. Ben de aynı domates çorbasını yapmaya çalıştım, gerçektende aynı tadı yakaladım diyebilirim. Sanırım krema çorbanın tadını daha bir lezzetli yapıyor. Sevenler için işte tarifi geliyor...

Malzemeler:
  • 3 çorba kaşığı dolusu domates salçası
  • 2 adet kuru soğan
  • 3 çorb akkaşığı un
  • 7 su bardağı su ya da et suyu
  • 100 gr margarin
  • 1 çay bardağı süt kreması
  • tuz
  • Kaşar peyniri rendesi ya da dilerseniz kıtır ekmek

Hazırlanması:

  1. Bir tencerenin içine margarini koyup eritin kuru soğanları rendeleyip margarinle beraber kavurun. İçine domates salçasını ekleyip bir kaç dakika daha kavurduktan sonra unu ilave edip 2 dakika kavurun. Ardından su ya da et suyunu ilave edip karıştırarak pişirin.
  2. Çorbanın kıvamı koyulaşınca, tel süzgeçten geçirip süzün. Tekrar bir taşım daha kaynattıktan 1 çay bardağı süt kremasını ekleyip bir kaç kez karıştırarak 1 dakika daha kaynatın. Sonra ocaktan alın. üzerine kaşar peyniri rendesi ve kıtır ekmekler serpip servis edin..

Not: Eğer süt kreması kullanmak istemiyorsanız, çorbayı süzdükten sonra krem ilave etmeyebilirsiniz.

4 Yorum:

saat: Mart 23, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Burcucum, bende çok fazla çorba severim diyemem mercimek çorbası ve domates çorbası favorilerim arasındadır:)Teşekkürler.

Banu, hazır çorbaların hiç birinin tadı güzel olmuyor. En iyisi evde yapmak ama bazen üşenebiliyor insan ama olsun :)
Derya...

 
saat: Mart 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Ben de bugün aynı çorbadan yaptım, şimdi ilk yaptığım günü hatırladım da :) yanaklarım kızardı, evliliğimin ilk yılıydı tabi o zaman bu kadar deneyimli değildim, misafirlere bu çorbadan yapmıştım, kaşar rendesini çorba sıcakken ve çok miktarda tabaklara koymuştum kaşar çorbanın içine karıştı içerker uzuyordu misafirler hem içiyor hem de bana bakıyorlardı allahtan yabancı kimseler değillerdi ama çok utanmıştımm :)

Bu arada sizi ilk ziyaretim umarım son olmaz, annenize geçmiş olsun, umarım kısa sürede eski sağlığına kavuşur.

 
saat: Mart 31, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Nisan hanım,sitemi ziyaret ettiğiniz için çok teşekkürler, bundan sonra hep beklerim yine gelin siteme,bende sizinkini ziyaret edeceğim :) Bende domates çorbasını ilk yaptığımda kıvamı bu kadar güzel olmamıştı. Herşeyi deneme yanılma yöntemiyle tecrübe ediyoruz işte:) Sevgiler
Derya...

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape