DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Sıkma...

Derya'nın Güncesi

Cuma, Mart 10, 2006

Sıkma...


Bir kaç gün önce apartmanda burnuma mis gibi sıkma kokusu geldi. Canım o kadar çok sıkma yemek istediki anlatamam:) Anneme hemen bizde yapalım dedim ama aynı gün yapamdık. Aradan günler geçti, tabi ben unuttum bu arada sıkma yapmayı artık canımda istemiyordu. Bir baktımki annem elinde un sıkma yapamaya başlamış.Bende hemen yardım etmek istedim. Annem hamurunu yaptı ve açtı bende pişirdim ve arasına peynirli ve patatesli iç malzemesinden koyup hafifi sıkarak sardım. Aslında herkes bilir sıkma gerçek ateşte piştimi güzel olur ama maalesef bizim böyle bir şansımız olmadığı için hamurunu tavada pişirdik ama çok güzel oldu :) Canım anneme burdanda teşekkürler benim isteğimi gerçekleştirdiği için:)
Altta sıkmayı yaparken tavada ve sararken resimlerini çektim pek net çıkmamış ama yine de görünüyor. Tarifini kısaca sizlere açıklamak istiyorum.yalnız miktar veremiyeceğim çünkü annem hep göz kararı ile yapıyor bildiklerini bir çoğumuzun annesi gibi:)
Geniş bir kabın içine Unu, üzerine tuzu döküp karıştırın, Unun ortasını açıp mayayı koyun ve biraz su ile mayayı eritin. Biraz daha su ekleyip hamurun toplanmasını sağlayın ve yoğurun. Bir süre mayalanmaya bırakın. Ayrı bir kapta beyaz peynir(ya da haşlanmış patates), kıyılmış maydanoz,tuz ,çok az sıvıyağ ve istenilen diğer baharatları ekleyip karıştırın. Hamurdan limon büyüklüğünde parçlar koparıp orta büyüklükte daire şeklinde açın. Tavayı ocağın üzerine koyup ısıtın ardından açtığınız hamurları tavada alt üst ederek pişirin. tavadan alıp dilerseniz biraz margarinle yağlayıp arasına iç harcı malzemesinden koyup sarın ve afiyetle yeyin.




8 Yorum:

saat: Mart 12, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık ama şimdi de benim canım çekti ne olacak gecenin bu vaktinde şimdi.patataeslisi nede güzel olurdu

 
saat: Mart 13, 2006 , Blogger Serpilce dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Mersin'e gittiğim zaman yediğim şeylerden biri sıkma diğeri ise tantunidir.
Sevgiler.

 
saat: Mart 13, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Banu akıtmadan dah afarkılı bu seninde dediğin gibi. ama güzel oluyor:)

Didem hanım, çok üzgünüm gece vakti canı canınız istediği için. yakın olsam hemen yapardım size:) teşekkürler...

Sevgili Serpil, Mersin'in başta tantunisi ve cezeryesi çok meşhurdur zaten. Sıkmayıda çok sevilir..:)Teşekkürler...

 
saat: Ekim 16, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

sırf sıkma yapmak için döküm tava aldım. akıtmayla filan kıyaslanamayacak bir lezzet bu. biz bazen soğanı az yağda soteleyip birazcık da salça ekleyerek peynir ve maydanozlu bir iç hazırlıyoruz. babamın favorisi ise tahin pekmezlisi.oruç oruç canım çekti.geçen ramazan eşime yapmıştım açmayı pek beceremesem de tadı güzeldi,yamuk yumuk yemiştik.

 
saat: Ekim 16, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Esracım, Bloguma hoşgeldin:) Takipçilerim arasında hemşerilerimin de olması çok güzel. Güzel sözlerin için çok teşekkürler:) Dediğin gibi sıkma akıtmadan çok farklı bir lezzet.Sevgiler
Derya...

 
saat: Aralık 29, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

tarif için teşekkürler. mersin' de büyüdüm. istanbul' da iyi tantuni yapıyorlar ama sıkma bulmak mümkün değil. artık kendime kendim yaparım.

 
saat: Ekim 15, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

böyle yemekleri yiyip de formunuzu korumayı başarabiliyosanız bravo valla derya çok takdir ettim.
aldığın kalorileri mutfakta mı harcıyosun yine?
duygu:)

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape