DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Çilekli Bahar Pastası...

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Nisan 24, 2006

Çilekli Bahar Pastası...


Baharın gelmesiyle herkeste bir rahatlama , dışarılara çıkıp dolaşma isteği de geldi. Ama bazılarımızın da (benim gibi) çiçeklerin açmasıyla beraber mevsimsel alerjisi çoğaldı :( Olsun yinede baharın gelmesi güzel bence :)
Bu hafta sonu herkesin bildiği gibi 23 Nisan çocuk bayramydı, bende yiğenim Batuhan'a sürpriz yapmak için güzel bir pasta yapmak istedim. Bunun için pastayı cumartesi günü hazırladım. Pastayı hazırlarken hiçbir tarife bağlı kalmadım. Şu ana kadar yaptığım pastaların bir derlemesi oldu diyebilirim. Ayrıca hafif ve çok şekerli olmayan bir pasta çıktı ortaya. Kekinde esmer şeker kulladığım için kek pişerken şeker karemalize oldu ve rengi koyu sarı bir hal aldı. Pasta hazır olduğunda herkes çok beğendi. Ama tatmak için ertesi gün öğlene kadar kekin donmasını beklemek herkese çok zor geldi diyebilirim... Umarım sizlerde beğenirsiniz.... :))


MALZEMELER:
  • 200 gr yumuşamış margarin
  • 2 su bardağı esmer şeker
  • 4 yumurta
  • 1 kahve fincanı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özü ya da1 paket toz vanilya
  • 1 fiske tuz

ARA KREMASI İÇİN;

  • 1 kutu süt kreması (200 ml)
  • 1 kase çilek
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş fındık
  • 1 çay bardağı kırılmış bitter çikolata ya da damla çikolata

ÜZERİ İÇİN;

  • 1 paket toz krem şanti
  • 1 su bardağı süt

SÜSLEMEK İÇİN;

  • Çilek dilimleri

HAZIRLANMASI:

  1. Fırını 180 derecede ısıtın. Yuvarlak kelepçeli kek kalıbını margarinle iyice yağlayıp tabanını unlayın. Unu, kabartma tozunu, karbonatı ve tuzu derin bir kabın içine eleyin. bir kenarda bekletin. Ayrı bir kabın içinde yumuşamış margarini esmer şekeri ve vanilyayı mikserle çıpın (3 - 4)dakika). Ardından yumurtaları tek tek ekleyerek çırpmaya devam edin. Sütüde ekleyip karıştırın. unlu karışımı sıvı karışıma yavaş yavaş ekleyerek mikserin düşük hızında çırpın. yağlanmış kalıba kek karışımını dökün ve ısınmış fırına verin. yaklaşık 25 - 30 dakika kadar pişirin. Keke batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir. pişince fırından çıkarıp iyice soğumasını bekleyin.
  2. Kreması için, 1 kutu süt kremasını pudra şekeriyle beraber mikserle koyulaşana kadar çırpın. çilekleri çatalla aralarda çilek parçaları kalacak şekilde ezin. çilek püresini, fındığı ve çikolatayı kremaya ekleleyip karıştırın ve buzdolabında kek soğuyana kadar bekletin. Aynı şekilde ayrı bir kapta krem şantiyide süt ile beraber çırpıp buz dolabında bekletin.
  3. Soğuyan keki ortadan ikiye kesin. çilekli kremanın hepsini kekin arasına yayın. diğer keki üzerine kapatıp birbirine yapışması için hafifiçce bastırın. Krem şanti ile kekin üstünü ve kenarlarını bir spatula yardımıyla kaplayın. buzdolabında 1- 2 saat beklettikten sonra çilek dilimleriyle süsleyin. Buzdolabında 1 gece ya da en az 4 saat bekletip servis edin.

12 Yorum:

saat: Nisan 25, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Deryacım, pastan harika görünüyor, ancak ben bu hazır krema işini pek sevemedim :( Ne zaman yaptımsa hoşuma gitmedi, sen hangi marka kullanıyorsun.

 
saat: Nisan 25, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Deryacım maşallah sana, çok profesyonelce bir iş çıkmış ortaya, üstelik Ye-10 etkinliğini de erkenden kutlamış gibi olmuşsun :)) Ellerine sağlık canım, sevgiler :)

 
saat: Nisan 25, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

pembeli ,Bende pasta kreması olarak ilk kez kullandım süt kremasını ama iyi sonuç verdi. Genelde sek marka olanını kullanıyorum ama bu pastada sütaş'ın süt kremasını kullandım.iyice katılaşana kadar çırpınca iyi sonuç veriyor. teeşkkürler:)

Safran, çok teşekkürler:) Keşke senin dediğin gibi profesyonel olabilsem.Bende 10. YE etkinliğinin çilek üzerine olduğunu görünce,ben erken kutlamış oldum dedim kendi kendime:)

 
saat: Nisan 25, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bende sek marka kullanmıştım, küçük pakette olandan, içine de muz ilave etmiştim ama tadı hoşuma gitmedi ve hepsi çöpe gitti tabi, neyse sağlık olsun, artık sana yapmak bana yemek düşüyor galiba :)

 
saat: Nisan 27, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Cook guzel pasta olmus derya, eline saglik. Cilek ne guzel meyve degilmi, nasil da yakisiyor pastalara...

 
saat: Nisan 27, 2006 , Blogger Tijen dedi ki...

çilek pastalara nasil da güzel bir hal kazandiriyor degil mi derya'cigim? ellerine saglik!
tijen

 
saat: Nisan 27, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Nazaket ve Tijen hanım, bende size katılıyorum,pastalara çok yakışıyor, hatta çileğin olduğu herşey çok güzel oluyor:) Teşekkürler
Derya...

 
saat: Nisan 27, 2006 , Blogger Hülya YILMAZ dedi ki...

çok başarılı bir pasta olmuş. eline sağlık, afiyet olsun...

 
saat: Nisan 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

çilek hastası biri olarak bayıldım çok güzel olmuş ellerinize sağlık www.blogcu.com/dileks

 
saat: Mayıs 01, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

gmxgcdteşekkürler dilek:)
Derya..

 
saat: Mayıs 02, 2006 , Blogger Mr_TD dedi ki...

ya bu cilekli pastlar ,tatlilar kopartacak olayi valla,herhkesde sözlesmis gibi bir anda basladi.
kremanin icine cok azda rendelmis portakal ya da limon kabuguda konsa güzel olurmuydu diye düsündüm ama , herhalde olurdu.

Süper görünüyor,ellerine saglik.
slmlar
Mr. TD

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape