DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Kremalı Tavuk

Derya'nın Güncesi

Cuma, Nisan 07, 2006

Kremalı Tavuk


Diğer yemek bloglarının arşivlerine bakarken Yemek ve Biz'in sitesinden Sevgili Figen'in kremalı tavuk tarifi çok pratik olduğu için çok hoşuma gitti. Tavuk soteyi çok severek her zamam yaparım. bu tarifte de krema olması hoşuma gitti Figen'nin de dediği gibi krema herşeye çok güzel lezzet veriyor ama ah birde çok kalorisi olmasa:) Tarfi okuduktan sonra buzdolabında bekleyen 1 paket kremamı ve tavuk bonfilelerimi çıkarıp , pişirmeye koyuldum. Yalnız evde soya sosu yoktu onun yerine içinde birçok güzel baharatın karışımı olan karışık tavuk baharatından ve bir çay kaşığının ucunda köri kullandım. Yanına da kız kardeşim çok güzel bir salata yaptı. evdeki herkes çok beğendi. Salatanın tarifini de yarın yazacağım ama önce kremalı tavuk tarifi geliyor....
Malzemeler:
  • 750 gr kuşbaşı tavuk eti
  • 1 tatlı kaşığı karışık tavuk baharatı ya da 3 çorba kaşığı soya sosu (yoksa kullanmayada bilirsiniz)
  • 1-2 çay kaşığı zencefil
  • çay kaşığının ucunda köri
  • 1 küçük paket süt kreması(200 ml)
  • yaklaşık 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ

Hazırlanışı:

  1. Kuşbaşı doğranmış tavuk etleri tavada 2 yemek kaşığı sıvıyağda renkleri değişene kadar soteleyin. Daha sonra karışık tavuk baharatı ya da soya sosu, köri ve zencefil ilave edilip karıştırın. tavukları iyice pişirin.
  2. Tavuklar pişince süt kremasını ilave edip 1 ya da 2 dakika pişirip ocağın altını kapatın. Kaşar peyniri rendesini tavukların üzerine serpiştirin ve kapağını kapatıp peynirin erimesini sağlayın. Ardından afiyetle servis edin.....




4 Yorum:

saat: Nisan 07, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Ellerine sağlık Derya, tavuk yemeklerine düşkünlüğümle biliniyorum biraz :)) bu güzel tavuk yemeği tabağını görünce ellerine sağlık demeden geçemedim, sevgiler...

 
saat: Nisan 09, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

teşekürler Safran. siteme ilk kez yorum yazmışsın. Bende senin isteni ilk ke z gördüm ve inceledim çok güzel. hemen ekledim linklerim arasına. Tavuk yemeklerini bende çok severim. Teşekkürler.Sevgiler
Derya...

 
saat: Nisan 10, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Teşekkürler Deryacım, çok memnun oldum beğenmene, ben de senin siteni çok sevdim, bundan böyle sık sık görüşmek dileğiyle, sevgiler...

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape