DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: YE# 9 MERSİN'NİN CEZERYESİ VE TANTUNİSİ

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Nisan 17, 2006

YE# 9 MERSİN'NİN CEZERYESİ VE TANTUNİSİ


Bu ayki etkinliğimizin konusu olan yöresel yemeklere Olsai ev sahipliği yapıyor. Yöresel yemekler konusunu ilk öğrendiğimde aklımdan bir kaç şey yapmak geçmişti. Örneğin batırık bizim buralarda çok yapılır. Ama maalesef hergün niyetlendiysem de hiçbirşey yapamadım. En sonunda Mersin'e gelip de yenmeden geri dönülmeyen ve bir kere tattıktan sonra mutlaka hediye olarak dostlara da götürülmek için paket yaptırılan iki şeyi sizlerle paylaşmak istedim. Bunlar ne mi? tabiki cezerye ve tantuni... İlk önce cezeryeden başlama istiyorum, cezerye Mersine özgü havuçtan ve bol hindistan cevizden yapılan çok lezzetli bir tatlıdır. Cezerye denincede Mersin de ilk akla gelen yer Şekerci Hasan Yozgattır. Bende sizler için cezeryenin kaynağına gidip hem kendimize cezerye aldım hemde fotoğraflarını yerinde çektim. Şekerci Hasan Yozgata gittiğinizde, iki restoran arasındaki küçük kapısından girip kocaman şeker ve çikolata dolu bir yerde buluyorsunuz kendinizi. Girer girmez sizinle ilgilenen güler yüzlü insanlar var.Ne almak istiyorsanız mutlaka hemen size ikramda bulunuyorlar. Zaten ordan cezeryeye doyupta çıkmış oluyorsunuz :) Londra da yapılan 15. dünya gıda fuarında da altın madalya kazanmışlar... Yolunuz düşerde uğramak isterseniz Mersin de istiklal caddesinde No:83 te.
Cezerye istenirse evde de yapılabilir. En kısa zamanda kendim yapıp buradaki tariflerimin arasına ekleyeceğim.

Mis gibi Cezeryeler Lokumlar...

Şekerci Hasan Yozgat...


Gelelim tantuniye, Mersinde her adım başı tantuni dükkanları vardır. Öğlenleri yiyecek birşey bulamadığınızda ilk akla gelen tabiki tantunidir. Sanırım bu nedenden dolayı hepsi de maşşallah güzel çalışıyorlar. Mersine gelipte Tantuni yemek isterseniz sizlere iki yer önerebilirm ,Doğan Tantuni ve Yaprak tantuniyi. Kime sorsanız gösterirler. En ünlüleri bu iki yerdir. Üstte yer alan resimdeki tantuniyi, kız kardeşimle beraber öğlen yemeğine gittiğimizde çekmiştim. somun ekmeğe yağsız biftek etinden olanı benim favorimdir. Alt resimdeki ise annemle beraber evde lavaş ekmeğe yaptığımız tantuni. Tantunin de yapımı çok kolay , eti yağda soteleyip küçük doğranmış domatesler, maydanoz , ince doğranmış soğanlarlar tuz ve pulbiber ile beraber ekmeğin arasına sarılıyor ve yemeye hemen hazır oluyor. Ama evde yapılan tantuni hiçbir zaman bir tantunicide yediğinizle aynı olmuyor...

Evde annem ve benim yaptığım tantuni...
TANTUNİ TARİFİ
Malzemler:
  • yaklaşık 400 gr biftek eti (kıymada olur)
  • 2 adet soğan
  • 2 adet domates
  • maydanoz
  • tuz, sumak
  • limon
  • her bir kişi için yarım somun ekmek ya da lavaş ekmek(ekmek yapan bazı fırınlardan temin edebilirsiniz)

Hazırlanması:

  1. Biftek etini kıymadan biraz daha büyük olacak şekilde doğrayın. Teflon bir tavaya ya da varsa sac'a alın ve etler suyunu salıp çekene kadar pişirin. Sonra biraz sıvıyağ ekleyip kavurun. en son tuz ekleyin.
  2. soğanları yarım ay şeklinde ince ince doğrayın ve 1 tatlı kaşığı sumak ile elinizle iyice özleşene kadar ovalayın. Domateslerin kabuklarını soyup küçük küpler halinde doğrayın. Maydanozu ince şekilde doğrayın. hangi ekmek türünde yapmak istiyorsanız (lavaş ya da somun) ekmeğin arasını etin üzerine hafifçe bastırın böylece ekmeğinize etin suyunun lezzeti geçmiş olacaktır. Sonra kıymadan bir ya da iki yemek kaşığı ekmeğin arasına yayın.üzerine soğan ve domateslerden koyun. Maydanoz ve birazda limon sıkıp ekmeğinizin arasını kapatın(ekmeğiniz lavaş ise rolu şeklinde sarın). Yanında ayran ya da şalgam ile servis edin.

28 Yorum:

saat: Nisan 17, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Ah Deryacım gece ziyaret etmeyeceğim bir daha siteni, çok canım çekti arkadaşım, nerden bulcam şimdi ben Ankara'da nöbetçi tantuniciyi :)) çok güzel görünüyor... Hem senin hem de değerli annenin ellerine sağlık, sevgiler :)

 
saat: Nisan 17, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

derya hanim ben hep merak ediyordum tantuni nedir nasil yapilir diye hayatimda yemedim ama hep bir tantuni lafidir dondu durdu etrafimda... denicem ... ellerinie saglikkk...

 
saat: Nisan 18, 2006 , Blogger Yesim dedi ki...

Eskiden Sabit Tantuni vardı en iyisi oydu, artık yok mu? Ben de çok severim ama o kadar uzum zaman oldu ki yemeyeli resimleri görünce gene canım çekti : ) Ellerine sağlık...

 
saat: Nisan 18, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Safran, çok teşekkürler. Üzgünüm gece vakti canın çekmiş ama sen buyur gel Mersine birlikte yiyelim tantuniyi:)

Defne hanım, tantuni hep yapımı çık kolay hemde lezzetlidir. Tarifini tam olarak yazmadım ama sizin için yazıma ekleyeceğim. Teşekkürler yorumunuz içim:)

Yeşim, sabit tantuni hala duruyor mu bilmiyorum. Belki de duruyordur:) araştırıcam bunu:)Ben genelde Doğan tantunide yiyorum...

Derya...

 
saat: Nisan 19, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Mersin anılarımı canlandırdın yeniden...Tantuni ve künefe ile ne eğlenceli vakitlerimiz geçti orada yaptığımız tatillerde...Mersinde mi yaşıyorsunuz?Sıcağı da olmada çok güzel bir şehir. :)

Selam ve sevgiler

 
saat: Nisan 19, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu arada bende evde yapıyorum çocuklara.gerçekten nefis oluyor. ve şalgamıda unutmamak lazım:)


Ellerinize sağlık :)

 
saat: Nisan 19, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba serinmavi,Ben Mersinde yaşıyorum.seninde dediğin gibi sıağı olmasa iyi olur ama biz sıcağınada alıştık artık:)Yorumun için teşekkürler.sevgiler
Derya...

 
saat: Nisan 19, 2006 , Blogger Tijen dedi ki...

derya'cigim benim de cezeryeli bir ODTÜ anim var. bir gün çok hastayim, yatakta öylecene yatiyorum. kimsenin de umuru degil, bütün oda arkadaslarim kendi dünyasinda, biri de yahu bir seye ihtiyacin var mi diye sormamis. bir anons, ziyaretçim var. o da ne? mersinli bir arkadasim vardi, mersin'e giderken bana sormus ne istersin diye, ben de cezerye demisim. canim onu getirmis. nasil iyi gelmis, hastaligimi unutturmustu!
tijen

 
saat: Nisan 19, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben daima durum ekmegin icersine yaparim ama adinin taduri oldugunu bilmezdim ogrendigim iyi oldu elelrine saglik ablasi cok hos bir siten var..

 
saat: Nisan 20, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Tijen hanım,hatırlanmaya ihtiyaç duyduğumuz anlarda bir dost ne kadarda mutlu ediyor değil mi insanı:)teşekkürler..Sevgiler

Asya hanım, siteme ilk kez yorum yapmışsınız hoşgeldiniz:)çok teşekkürler sizinde siteniz çok güzel. Bebişiniz çok sevimli Allah bağışlasın.

 
saat: Nisan 20, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Deryacigim, ah ne guzel olurdu tantuni yemek simdi. Canim cekti valla. Sabit Tantuni cok unluydu bir aralar, hala calisiyor diye biliyorum. Yer Yildiz pastanesinin (Pozcudaki degilde, ana subesinin) sokagindadir. Bende Sabit ve Muslum'un yerini cok severim. Hasan Yozgat in cezeryesine ise soyleyecek sey yok. Ne diyeyim, cok tesekkurler bu guzel fotograflar ve tarif icin.

 
saat: Nisan 21, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili, Nezaket ve Burcu çok teşekkürler:)....
Derya

 
saat: Nisan 22, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

harikaa ben istanbuldayım ama burda sahilde tantuni restaurant var misss gibi kokar artık evde kendimizde yapabileceğiz tarif için teşekkürler ellerinize sağlık www.bogcu.com/dileks

 
saat: Nisan 22, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

offff ellerine sağlık tantuniyi çok severimmersine gelince yerim
cezeryede öyle hiç dayanamadığım iki lezzet ellerine sağlık

 
saat: Nisan 26, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Dileks, umarım evde benim tarifimden tantuni yaptığında güzelolur:)Teşekkürler.

Melisa,güzel yorumun için çok teşekkürler:)
Derya...

 
saat: Nisan 26, 2006 , Blogger Serpilce dedi ki...

Mersin'i özlemiştim tantuniyi görünce hasretim daha çok arttı.ellerine sağlık bende deneyeceğim tantuniyi evde yapmayı.Cezeryede harika görünüyor.
Sevgiler.

 
saat: Nisan 27, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

ywenSerpilce, çok teşekkürler :)
Derya...

 
saat: Nisan 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Gerek tantuniye gereksede cezeryeye bayılırım. Kardesim mersinde okurken tanısmıstık tantuni ve cezeryeyle sonrada bağımlılık yaptı bizde. Gerçi bu taraflarda tantuni adı altında - ki birbiriyle kesinlikle alakası bile yok - seyler satıyorlar. Tantuninin tarifini vermis olmanız gerçekten çok iyi oldu. Cok sağolun sevgilerimle

 
saat: Mayıs 01, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Erva, güzel yorumun için çok teşekkürler. siteme ilk kez yorum bırakışsın:)Senin siteni inceledim ,güzel bilgiler paylaşıyorsun. Linklerime mutlaka ekleyeceğim seni. Teşekkürler
Derya...

 
saat: Mayıs 24, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

gurbet ellerdeyken dogal bi ortami dogal resimlerlerle gormek hos oldu , tebrikler ;-)

 
saat: Mayıs 25, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

evet tantuni böyle anlatınca insanın ne kadar yesede yine yiyesi geliyor. Mersin = Tantuni

 
saat: Kasım 10, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

4 senedir tantuni yiyemiyorum. şunların duruşuna bak. ahh öylede bir açım ki mersin de buraya 12 saat uzakta yahu...

 
saat: Kasım 06, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben aslen izmirliyim izmirdeyken tantuni nedir bilmezdim babam ve annem dolayısıyla 11 yıldır mersindeyim ve nerdeyse her öylen tantüni yiyorum vazgeçilmez bir lezzet...ben mersinde yaprak tantuniyi
mutta ise entayı tercih ediyorum

 
saat: Ocak 10, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

teşekkür ederim ablacm paylaşımın için, batırık yapcz senin tarfinle :)

 
saat: Ocak 26, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben mersinliyim mersin çok güzel tantunisini de yedim harika yani biz mersindeyiz plakası=33

 
saat: Eylül 04, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Emeğin için tebrik ederim ancak tarifini yetersiz buldum. Hemde çok. Bir Mersin'li olarak ve de Tantuninin ilk çıktığı yıllarda tanişmiş biri olarak (Şimdiki gibi sokak başını bırak neredeyse adım başı Tantunici var)koca Mersin'de biri iki tane Tantunicinin bulunduğu zamanlardan biri olarak tarifini Tantuni'ye saygısızlık addediyorum. Biraz ağır eleştirdiğimin farkındayım. Ama Tantuni gibi bir lezzete bu yapılmamalı. Umarım beni anlıyorsundur. Saygılarımla! (Bir Mersinli)

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Ekim 07, 2011 , Anonymous Adsız dedi ki...

Amerika da bu tantuni isi tutar mi acaba? diye ciddi ciddi dusunuyorum.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape