DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Deryaca 1 Yaşında ve Ye #10....

Derya'nın Güncesi

Salı, Mayıs 16, 2006

Deryaca 1 Yaşında ve Ye #10....


Çilekli cheseecake Posted by Picasa
Bugün sitemi kuralı tam 1 yıl oluyor. Sitemi kurmaya kara verdiğimde aslında yaptığım takıları yayınlamak istiyordum ama bir de baktımki yemekler daha ön plana çıktı ve yemek tariflerimle devam etmeye karar verdim. Siteme ilk postumu yazdığıktan sonra pek fazla bir şey yazmamıştım. Kendi kendime benim sitemi kim beğenirki? Hiç kimse ilgilenmez hissine kapılmıştım ve neredeyse blogumu kapatacaktım ama birgün mail kutumda bir yorum gördüm, sevgili Meral (Arkadaşca) siteme ilk yorumu yapmıştı ve onun yorumu beni daha çok umutlandırdı ve tabiki herşeyin arkası geldi. Şimdi ise bloguma çok alıştım,.Birşeyler yazamadığımda kendimi huzursuz hissediyorum. İyiki bir blog edinmiş ve bunun sayesinde güzel arkadaşlarımda olmuş.
Resimdeki pastayı hem Çilek Ye #10 için hemde blogumun 1 yaş gününe denk geldiği için yaptım. Beni yorumlarıyla destekleyen herkese çok teşekkürler. Sizler olmasanız Deryaca da olmazdı :)
Çilekli Cheesecake:
Malzemeler:

Alt tabanı için;
  • 1 su bardağı petibör bisküvi ( ben 237 gr lık bardak kullandım9
  • yarım çay bardağı şeker
  • 4 çorba kaşığı margarin

Üzeri için;

  • 2 yumurta
  • 1 paket yumuşamış krem peynir( ben ülker fidellayı kullandım)
  • yarım su bardağı şeker
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 3 çorba kaşığı çilek reçeli

Çilek sosu için;

  • 1,5 kase küçük küçük dilimlenmiş çilek
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay kaşığı limon suyu

Hazırlanması:

  1. Bisküvileri toz haline getirin. şeker ve yağ ile birlikte karıştırıp kelepçeli kalıbın tabanına elinizle iyice sıkıştırarak bastırın. Bir kenarda bekletin.
  2. yumurtayı ve peyniri mikserle iyice çırpın. ardından şekeri ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin.(Şeker miktarını damak tadınıza göre azaltıp çoğaltabilirsiniz) En son çilek reçelini de ekleyip birkaç dakika daha çırpın . Sonra peynirli karışımı hazırladığınız bisküvili kalıbın üzerine dökün. 175 dereceli önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 35 dakika pişirin.
  3. kek pişerken çilek sosunu hazırlayın.çilekleri küçük küçük doğrayın şeker ile birlikte bir tavada 6 - 7 dakika kadar pişirin sonra limon suyunu ekleyip ateşten alıp soğumaya bırakın. kek piştikten sonra fırından çıkarıp 10 dakika kalıbında dinlendirin. Bir bıçak yardımıyla kalıbın kenarlarından hafifçe geçin sonra kelepçeli kalıbı dikkatlice açın. Kekin üzerine hazırladığınız çilek sosunu dökün . Dolaba koymadan önce oda ısısında 1 saat kadar bekletin. Buzdolabında 12 saat bekletip servis yapın...

16 Yorum:

saat: Mayıs 16, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Deryacığım güzel sitenin 1. yaşını kutlarım...İyiki varsın, iyi ki seni tanıdım, birlikte daha nice nice seneler bu güzel günü sitenin nice yaşlarını kutlarız inşallah, en içten sevgilerimle :)

Safran

 
saat: Mayıs 17, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Safran güzel düşüncelerin içim çok teşekkür ederim. İyiki bende seni tanıdım.yüzyüze görüşemesekte yazarakta seninle birşeyleri paylaşmak çok güzel. Teşkkürler:)
Derya...

 
saat: Mayıs 17, 2006 , Blogger Meral dedi ki...

Merhaba Derya
Sitenin yaşı kutlu olsun. Ne çabuk geçmiş günler farkında değilim daha dün gibi hatırlıyorum
Seninle yüz yüze tanışmak da isterdim. İnşallah o da olur bir gün.
Kendine ve sitene iyi bak öpüyorum

 
saat: Mayıs 17, 2006 , Blogger Basak dedi ki...

Güzel yıllar, güzel yazılar diliyorum Derya, nice nice senelere, mutlulukla...

 
saat: Mayıs 17, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacığım, güzel sitenin 1. yılı kutlu olsun, daha nice nice senelere inşallah, güzel tariflerini en kısa zamanda bekliyoruz :)
Öpüyorum.

 
saat: Mayıs 17, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Meral, bende ne çabuk geçti bir yıl anlayamadım gerçekten,yüzyüze görüşmeyi bende çok isterdim senin,birgün kısmet olur inşallah:)çok teşekkürler :)

Başak,çok teşekkürler, aynı dilekleri senin içinde diliyorum. sevgiyle...

Pembeli,tarifler sıradalr bekliyorlar, yorumlarınla beni desteklediğin için sanada çok teşekkür ederim :)

 
saat: Mayıs 18, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

beni bu çilekler baştan çıkardı :)) heryerde onlardan , yine manava koşturucammmm:)))

 
saat: Mayıs 22, 2006 , Blogger Hatice dedi ki...

deryacim sehir disinda internetten uzakta oldugumdan kutlamakta biraz geciktim, bizlerle paylastigin guzelliklerin devamli olmasi dilegiyle, 1.yasin kutlu olsun,nice nice yillara...
sevgilerimle...

 
saat: Mayıs 22, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Hatice, güzel dileklerin için çok teşekkürler canım:)Sevgiler
Derya...

 
saat: Mayıs 24, 2006 , Blogger Nilüfer dedi ki...

Sevgili Derya, blogunun birinci yılını kutlarım daha nice senelere...

 
saat: Mayıs 25, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

nice mutlu vede benzersiz nice sitelere sağlıcakla kalın

yanlış bişi mi yaptım msn de göremiyorum...

 
saat: Mayıs 25, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Nilüfer Hanım çok teşekkürler:)
Sevgiler
Derya...

 
saat: Mayıs 25, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Bayram bey, yorunlarınız için çok teşekkürler..
Derya..

 
saat: Mayıs 26, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba bende yaşınızı kutluyorum, nice yeni yaşlara, sevgiler :))

 
saat: Eylül 29, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

arkadaşlar ii güzel yorum yapmısınızda blog ile sitenin arasındaki farkı bilmiyorsunuz sanırım site değilde blog deseniz daha iyi olur çünkü aralarında birçok fark var blogda güzel olmuş ayrıca toplumun belli kesiminin işine baya bi yarar başarılar

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape