DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Çikolatalı Kırışık Kurabiyeler (Chocolate Crinkles) ve Anneler Günü

Derya'nın Güncesi

Perşembe, Mayıs 18, 2006

Çikolatalı Kırışık Kurabiyeler (Chocolate Crinkles) ve Anneler Günü



Bu güzel kurabiyeleri geçen hafta sonu anneler gününde annem için yapmıştım. İlk kez denedim ve çok güzel oldu. Ben çikolatalı olan herşeyi beğenirim zaten :) Evdeki herkesten tam not alınca bende daha sonra bu kurabiyeyi fındıklı olarak denemeye karar verdim. Şimdi buraya orjinal tarifi yazacağım yalnız ben içine yine kendimi tutamayıp birazcık hindistan cevizi ekledim:) Zaten çoğumuz tariflere pek sadık kalmayıp kendimizden eklemeler yaparız değil mi?


MALZEMELER:

  • 4 çorba kaşığı margarin (56 gram tuzsuz)
  • 225 gram bitter çikolata (ya da bitter ve sütlü çikolatayı karıştırabilirsiniz)
  • yarım su bardağı şeker (100 gram)
  • 2 büyük yumurta
  • 1 paket vanilya (ben vanilya özü kullandım)
  • 1,5 su bardağı un (210 gram)
  • yarım tatlı kaşığı kabartama tozu
  • yarım çay kaşığı tuz

Üzeri İçin,

  1. 1 su bardağı pudra şekeri

Hazırlanması:

  1. Çikolatayı benmari usulu eritin.(çikolataları kırıp küçük bir tencereye koyun. Daha büyük boy bir tencerenin yarısına kadar su ile doldurup ocağa koyun, çikolatalı tencereyi suyun üzerine koyun. çikolatalar eriyene kadar ateşte bekletin. )
  2. Bir kasede yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın.Ardından vanilya ve şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. En son erimiş çikolatayı ekleyip karıştırın. Başka bir kapta un ,tuz ve kabartma tozunu eleyin. Çikolatalı karışıma unlu karışımı tahta kaşık ya da spatula ile karıştırın. Daha sonra streç filme sarıp dolapta en az 1 saat bekletin (biraz kendini toplaması için).
  3. Fırını 170 derecede ısıtın.Fırın tepsisini yağlı kağıtla kaplayın. Bir tabağa pudra şekerini koyun. Dolaptaki hamuru çıkarıp eliniz hafifçe yağlayarak hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparın ve pudra şekerine bulayın. Kurabiyeleri tepsiye aralarında 5 cm aralık olacak şekilde dizin.
  4. Isıtılmış fırında 10 -15 dakika kadar pişirin. Çok fazla pişirmeyin, kurabiyeleriniz kenarları hafif sertleştiğinde pişmiş demektir. Kurabiyeleri pişirdiğiniz gün tüketirseniz en iyi sonucu almış olursunuz.

Anneler gününü kutlamak için hep beraber yemeğe gittik. Bir çoğumuz iskender kebap yemek isteyince Özlem Lokantası'na gittik. Bende tercihini iskender kebaptan kullananlar arasındaydım. Gerçekten Özlem lokantasının iskenderi çok lezzetliydi. Etleri çok taze ve sinirsizdi.

Annem Adana kebap yemeyi tercih etti. Bende ucundan biraz tadına baktım ve bir daha ki sefere de adana kebap yemeye kara verdim:) Özlem lokantasının ocak başı da var resmini çekmek istedim ama sonradan fırsat olmadı.


Ayran içmek istediğinizde bakır maşrapa da getiriyorlar.

18 Yorum:

saat: Mayıs 19, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Deryacım bu kurabiyelerin görüntüsü muhteşem, tadını ise hayal edebiliyorum, harikadır, ellerine sağlık canım, sevgiler :)

 
saat: Mayıs 19, 2006 , Blogger Sibel dedi ki...

Derya kurabiyelerine ba-yıl-dım! Uzun süredir bu kadar şık kurabiye görmemiştim diyeilirim, hem de bol çikolatalı, hımm kimbilir nasıl da lezzetlidir? Kahveye gelsene bana? belki bunlardan da getirirsin hani:))
Ellerine sağlık! Annene de sevgiler..

 
saat: Mayıs 19, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Safran,gerçekten tatlarıda çok güzeldi... Teşekkür ederim:)

Sibel, kurabiyeler bencede çok şıktı,Sen yeterki iste hemen gelirdim kahveye:) ama elimde hiç kurabiye kalmadı ama senin için hemen yapardım :)

Derya...

 
saat: Mayıs 19, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

harikalar ellerine sağlık canımm

 
saat: Mayıs 20, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba deryacım kurabiyeler nefis görünüyor elimi uzatıp almak istedim amaaa... :( ellerine sağlık canım tarif için teşekkürler sevgiler.. :)

 
saat: Mayıs 22, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

son zamanların en güzel görünen kurabiyesi seçildinizzzzzzzzz:)))

 
saat: Mayıs 22, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Dileks, Susam ve Vintage biscuit, yorumlarınız için çok teşekkürler. Kurabiyeleri beğenmenize çok sevindim:)Teşekkürler
Derya...

 
saat: Mayıs 22, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya Hn. kurabiye tarifinizi aldım evde deneyeceğim. görünüşü muhteşem tadıda kesin öyledir.
bu arada iskender kebap yemişsiniz afiyet olsun. peki yuvarlama hiç yediniz mi? tavsiye ederim...

 
saat: Mayıs 22, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkürler Bayram bey,henüz güzel bir yuvarlama yemedim.
Derya...

 
saat: Mayıs 22, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

siteniz benim linklerimde.bende sizin beni linklerinize eklemenizi isterim doğrusu.izmirden sevgi ve selamlarımla
nunubella

 
saat: Mayıs 23, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacığım, anneciğinin anneler gününü kutluyorum, ayrıca kurabiyelerin çok güzel görünüyorlar.

 
saat: Mayıs 24, 2006 , Blogger akçahan dedi ki...

Derya, hazır çay servisi yapılmışken, bir kurabiye alabilirmiyim. Ellerine sağlık, çok şık, lezzetli olduğuna da eminim. Anneciğin becerikli bir kız annesi olarak çok şanslı. Sevgiler.

 
saat: Mayıs 24, 2006 , Blogger nesrin976 dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK KURABİYELERHARİKA TABİ SAYFANIZDA BENDE BEKLERİM

 
saat: Mayıs 24, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Nunubella seni seve seve linklerime ekledim bile:)Hatırlatman için teşekkürler:)


Pembeli canım çok teşekkürler. Annemde teşekkür ediyor:)

Sevgili Akçahan, güzel sözlerin için teşekkürler.ben sadece elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum,ne kadar becerikliyim bilemiyorum. senden duyduğum gibi güzel sözler duyunca da hani sevinmiyor değilim :)Ayrıca annemde teşekkür ediyor:)

Nesrin hanım, sitenizi ziyaret ettim,sanırım sizde aramıza yeni katılanlardansınız. Hoşgeldiniz:)yorumunuz için çok teşkkürler. sitemi beğenmenize çok sevindim:)
Sevgiler....
Derya...

 
saat: Mayıs 25, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

yarın cuma yemenizi şiddetle tavsiye ederim o zaman :)))

 
saat: Mayıs 26, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

mozaik kurabiyee..... bence bunun adi bu olmali.. ay ne sirinler.. elrine saglik...

 
saat: Mayıs 26, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Defne Nur, bence isim çok güzel uydu:) Teşekkürler canım:)
Derya..

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape