DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Limon Serinliği Parfesi

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Mayıs 29, 2006

Limon Serinliği Parfesi



Merhaba, günlerdir bloguma hiçbirşey ekleyemedim çünkü çok hastaydım. Havalar böylesine güzel giderken , hatta Mersin sıcaktan kaynarken ben nasıl hasta oldum anlayamıyorum ama oldum işte .. :) .Günde 2 kez iğne oluyordum. Neyseki şuanda daha iyiyim.
Cuma günü hastalığımdan dolayı halsiz bir halde yatarken, kapımız çaldı ve kargocu geldi. Bir baktım ki Oktay Usta'nın Lezzet Yolculuğu ve Mutfak sırları kitabını getirmiş bana . Ben yaklaşık bir ay önce kendisinin programına mektup ve bir kaç hediye yollamıştım. O da bana hediye olarak güzel kitaplarını yollamış. Hemde adıma imzalayarak. Oktay Usta'nın kitabı bir harika , içinde birbirinden güzel tarifler var. Ben dayanamadım dün hemen resimde gördüğünüz güzel parfeyi denedim. Tadı nefis oldu. Bence bu sıcak yaz günlerine serinlemek için çok iyi geliyor. Ayrıca yapımı çok pratik fazla vaktinizi de almıyor. Bizim evdekiler birinci dilimi bitirmeden ikinci dilimi istemeye başladılar :) Daha bir çok güzel tarifler var , denemeye devam edeceğim ve sizlerle de paylaşacağım... Hadi bence hemen mutfağa girip aileniz için yapamnız tavsiye ederim.. İşte tarifi geliyor...

Oktay Usta'nın Lezzet Yolculuğu Kitabı...

MALZEMELER:

  • 2 poşet toz krem şanti
  • 3 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı bal
  • 1 tutam taze nane
  • 2 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 2 adet limon
  • 10 adet bisküvi dilimi (ben peti böre kullandım)

Çikolata sosu için;

  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 6- 7 parça bitter çikolata
  • 1 çorba kaşığı margarin

HAZIRLANMASI:

  1. Karıştırma kabına toz şantiyi, sütü koyup mikserle iyice koyulaşana kadar çırpın. Üzerine ince ince doğranmış taze naneyi, iri kırılmış bisküvileri, limon kabuğu rendesini, hindistan cevizini ve balı ekleyip tahta kaşıkla karıştırın.
  2. Bir adet limonu ince ince yuvarlak halakalar şeklinde dilimleyin.Yuvarlak kelepçeli kalıbın ya da herhangi bir kalıbın iç kenarlarına yerleştirin ve içine karışımı dökün . Karışımı kalıbın içine iyice yayın. Derin dondurucuya kaldırın. En az 5 - 6 saat ya da bir gece derin dondurucuda bekletin. Dolaptan çıkarıp kalıbı bir tabağa ters çevirin. Eğer kalıptan çıkması zor olursa biraz suyun altına tutun ama genelde kelepçeli kalıptan çok çabuk ayrılıyor. Üzerine kabuklarını rendelediğiniz limonu küçük küçük kesip bal ile karıştırıp nane ile birlikte süsleyebilirsiniz. Dilimleyip ya da tüm olarak soğumuş çikolata sosu ile servis edebilirsiniz.
  3. ÇİKOLATA SOSU İÇİN; sütü tencereye soğuk olarak koyuyoruz. Üzerine nişasta ve kakoyu ekleyip ocağın üzerine koyup sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca şekerini ekleyip bir taşım daha pişiriyoruz. Ocaktan alıp biter çikolata ve margarini ekleyip karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.



Oktay Usta'nın imzası...


Limon serinliği parfesi...

25 Yorum:

saat: Mayıs 29, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Deryacigim, gecmis olsun. umarim daha iyisindir. Parfe cok guzel gorunuyor, ellerine saglik.

 
saat: Mayıs 29, 2006 , Blogger Sibel dedi ki...

Şahane görünüyor Derya, kitaptaki görüntü kadar güzel olmuş, hele dilim fotoğrafına bayıldım, ellerine sağlık! Ve evet, sıcaklarda kesinlikle çoook iyi gider:)

 
saat: Mayıs 29, 2006 , Blogger Hatice dedi ki...

geçmiş olsun Derya, maalesef ben de kışı atlatıp bu sıcak günlerde nezle oldum...
yaz günleri için limonlu parfe ne iyi gider, ellerine sağlık...

 
saat: Mayıs 29, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Canım tekrar geçmiş olsun, ayrıca bu hediye için senin adına çok sevindim, parfe inanılmazg üzel görünüyor, ellerine sağlık canım.

 
saat: Mayıs 29, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Canım geçmiş olsun :) Limonlu bir lezzet ile hem şifayı hem de hoş bir yaz serinliğini yakalamışsın ellerine sağlık :)

 
saat: Mayıs 29, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Nezaket, çok saol canım ,şimdi daha iyiyim :)

Sibel, elimden geldiği kadar kitaptaki gibi yapamaya çalıştım, beğenmene sevimdim:)Teşekkürler :)

Hatice ,sanki bende bütün kış yazı bekledim hasta olmak için ,hem de olmuşken tam hasta oldum:) sanırım mevsim değişikliğinden oldu bana. Teşekkürler canım:)

Nazifecim , çok saol canım. MSN de de fazla görüşemiyoruz bu aralar. görüşürüz yine . Teşekkürler canım...

Safrancım, aynen dediğin gibi oldu. Hatta çivi çiviyi söker deyip birazcık soğukta olsa yedim:) Teşeşkürler:)

 
saat: Mayıs 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya Hn. çok güzel ellerinize sağlık.

 
saat: Mayıs 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya hn. çok geçmiş olsun

 
saat: Mayıs 30, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba derya geçmiş olsun umarım şimdi iyisindir.Parfen çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Bende oktay ustanın proğramlarını çok izlerim tarifleri ve sunumu çok güzel.sizde harikalar yaratmışsınız yaz için ideal ve güzel bir lezzet.görüşmek dileğiyle sevgiler :)) özge

 
saat: Mayıs 31, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

hım tarif süper ve aynısı olmuş, ne kadar marifetlisiniz. elleriniz dert görmesin.

 
saat: Mayıs 31, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Byram bey, sevgili özge ve Yıldızca çok teşekkür edErim arkadaşar:)Sevgiler
Derya...

 
saat: Mayıs 31, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba Derya,
parfe harika görünüyor,hemen denemeyi öyle çok istiyorum ki!
Ama Almanya'da yaşıyorum ve krem şanti yerine burada ne kullanabilirim bilmiyorum. Bir önerin var mı? sevgiler ve geçmiş olsun...
bilge akarca

 
saat: Haziran 01, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Bilge, çok teşekkürler:)sanırım krem şantiyi Almanya da türk marketlerinde rahatlıkla bulabilirsin. Almanca bilmesemde:) ben senin için biraz internetten araştırdım. dr.oetker'in internet sayfasından baktım krem şantinin almacası sanırım "sahneteif" . dr oetker Tortencreme ve ya Rama'nın cremefine'ını da kullanabilirsin.Ya da çiğ süt kremasını çırparak ta kullanabilirsin. İnşallah yardımcı olabilmişimdir. Sana aşağıda linleride veriyorum .

http://www.oetker.de/wga/oetker/html/frameset/ascr-4h8gmv.de.html

http://www.oetker.de/wga/oetker/html/frameset/ascr-4h8gmv.de.html

http://www.rama.de/rama_produkte/rama_cremefine/cremefine_zum_schlagen/index.asp

 
saat: Haziran 04, 2006 , Blogger Serpilce dedi ki...

Canım benim geçmiş olsun.
Bilirim Mersin çok olur.hatta oğlu gel diyor ama sıcağa dayanamam diye gelqemiyorum. sıcak diye kapıları camları açtın ceryandamı kaldın acaba umarım şimdi dahada iyisindir.

Bende Oktay Ustanın sıkı takipcilerindenimdir,birde nede olsa hemşerim.Hediyen içinde senin adına sevindim. Limonlu parfende çok güzel olmuş,ellerine sağlık.
Sevgiyle ve sağlıkla kal.

 
saat: Haziran 04, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Serpil hanım çok teşekkür ederim, sanırım dediğiniz gibi oldu ama şimdi çok iyiyim. Mersin gerçekten çok sıcak, hatta şimdi bu kadar sıcak temmuz ve ağustos ta ne olacak bilemiyorum:) Teşekkürler
Sevgiler
Derya..

 
saat: Haziran 04, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili derya, ne çok zahmete girmişsin benim için, çok teşekkür ederim. ramanınki daha bir uygun gibi geldi bana. bu arada ben de sabırsızlanıp biraz araştırdım internette kaymak(sahne) ve quark da kullanılan parfe tarifleri gördüm. bilmem seninki gibi olur mu. şu anda burada bayram, heryer kapalı. bayramdan sonra bu işe el atıp, bir deneme yapacağım. sonucu sana da bildiririm :-))
bu sene ısınmak bilmeyen Almanya'dan selamlar...
bilge

 
saat: Haziran 04, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Bilge'c,m hiç önemli değil, ben seve seve araştırdım.Sana yardımcı olabildiğime çok sevindim. Denedikten sonra neticeyi çok merak ediyorum. Bu arada Almanya da hangi şehirdesin?
birde quark nedir?

 
saat: Haziran 23, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Arkadaslar o kadar yorum var burda, bir kimse de pastayi deneyip yorum yapmamis, resme bakip cok guzel olmus diyene kadar pastayi yapip guzel olup olmadigini yazsaniz daha faydali olmaz mi? Birsuru bos yorum okumak zorunda kaliyorum, pastayi yapanlarin yorumunu bulabilmek icin ama nafile...Ben boyle yazinca yanlis anlasiliyor , kiziyorlar ama yine de yazma ihtiyaci hissettim. Ben az once yaptim pastanizi Derya hanim, tadini merak ediyorum ama aksama kadar beklemem gerekiyor tabii ki, yedikten sonra tadiyla ilgili yazarim, tesekkurler tarif icin.

 
saat: Haziran 23, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Lily Rose, merak etme yorumun benim tarafımdan hiç yalnış anlaşılmadı. Bende tarifimi deneyenlerin denedikleri tariflerin sonucunu benimle paylaşmalarını çok istiyorum. Bazı kişilerde paylaşıyorlar.sizinde dediğiniz gibi daha faydalı oluyor tabiki. Ben siteye emin olmadığım tarifleri de koymuyorum.Umarım parfeyi sizde beğenirsiniz:)Sonuc merakla bekliyorum:) Çok teşekkürler yorumunuz için..sevgiler
Derya...

 
saat: Haziran 24, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Onur bey , bence yeni tarifler denemek her zaman için güzeldir:) Siz bir kez başlayın üşenmeyin devamı mutlaka gelecektir:) yorumunuz için teşekkürler.
Derya..

 
saat: Haziran 24, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Parfe cok harika olmus, tam yaz pastasi, hele bal,limon ve nane tadinin birlesimi mukemmel, ben cikolata sosu yapmadim cunku bu haliyle lezzeti yetiyor, ayrica cok pratik, kisacasi denememis olan herkese tavsiye ederim, pisman olmazsiniz emin olun. Cok tesekkurler Derya bu guzel tarifi paylastigin icin...

 
saat: Haziran 25, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Beğendiğine çok sevindim Lily Rose, Bugün öss İngilizce sınavım vardı ve iyi geçti sınavım. eve geldim yorumunu okudum, denediğin için teşekkürler, sevgiler
Derya...

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Temmuz 16, 2012 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bloğunuzdaki paylaşımlar bizim için çok önemli Metal çöp konteyner olarak bloğunuzu yakından takip ediyoruz. Paylaşımlarınızın devamını dileriz

 
saat: Ocak 12, 2019 , Blogger Find a Turkish Home dedi ki...

Thanks for sharing this post, very informative. I have really liked your writeup

ارخص عقارات في تركيا، عقارات للبيع في اسطنبول
عقارات للبيع في اسطنبول
فلل للبيع في تركيا اسطنبول
عقارات في اسطنبول
عقارات في تركيا

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape