DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Soyalı Tavuk Baget

Derya'nın Güncesi

Çarşamba, Mayıs 31, 2006

Soyalı Tavuk Baget


Geçen hafta sonu annemle beraber markette alışveriş yaparken bir yandanda akşam yemeği için ne yapsak diye düşünüyorduk. Bende pratik olsun diye fırında tavuk yapalım dedim ve bir paket tavuk baget aldık. Tavuğun but kısmı bilindiği gibi en yağlı bölgelerindendir ama lezzeti açısından ben çok seviyorum ,yerken de üst yağlı derisini yemiyorum. Resimde sıradan fırında pişmiş tavuk baget olarak görünsede sosuyle birlikte marine edildiğinde tadı çok lezzetli oluyor. Ayrıca kuşbaşı tavuk etini mangalda pişirirken de bu sosa bulayıp pişirilirse yine çok lezzetli olur. Yanında güzel bir yeşil salata ile servis edilebilir.

MALZEMELER:
  • 1 paket tavuk baget(7- 8 adet)
  • 2 çorba kaşığı soya sosu
  • 5- 6 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 çorba kaşığı zeytin yağı
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 3- 4 diş sarımsak
  • karabiber,kırmızı pul biber, kekik

HAZIRLANMASI:

  1. Bir kasenin içine sarımsakları rendeleyin , soya sosunu, yoğurdu, zeytin yağını, salçayı ve baharatları karıştırın. Tuz kullanmayın çünkü soya sosunda yeteri kadar tuz var. Tavuk bagetleri bu sos ile iyice boca edin. Mümkünse dolapta 30 dakika kadar bekletin. Sonra fırın tepsisine dizip 200 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. istenirse ızgarada da pişirilebilir.

6 Yorum:

saat: Mayıs 31, 2006 , Blogger Nilüfer dedi ki...

Sevgili Derya bloguna bakıyorum da çok güzel yemekler yapmışsın ellerine sağlık... Ben de seni ekleyeceğim böylelikle her gün bakarım... sevgiler

 
saat: Mayıs 31, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

eline sağlık bloğundakiherşey süper olmuş limonserinliğinede bayıldım hayran kaldım resmen ellerine sağlık çok hoş yapmışsın

 
saat: Haziran 01, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Nefis olmuş canım görüntüsünden belli, ellerine sağlık, sevgiler :)

 
saat: Haziran 02, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

et yemeyeli okadar oldu ki ; ama yinede sevgilim için yapıcam
süper görünüyor

 
saat: Haziran 04, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Nilüfer, Melisa,,Safran ve vintage biscuits yorumlarınız için çok teşekkürler :)
Derya...

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape