DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Cevizli Biscotti

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Haziran 26, 2006

Cevizli Biscotti


Biscottileri geçen hafta yapmıştım , o günden beri siteye eklenmeyi bekliyorlardı. Sıcaklardan mı olsa gerek ben bu aralar pek bir halsiz oldum :( O nedenle siteye de tarif yazmakta da gecikiyorum. Biscottilerin tarifi Marta Stewart Living'den . İnglizce olarak burdan görebilirsiniz.
Biscotti, iki kez pişirilen ve sert olan bir İtalyan Kurabiyesidir. Ama benim denediğim tarif, klasik biscottilerden daha az sürede pişirildiği için biraz daha yumuşak oluyor. Ayrıca orjinal tarifte yeşil fıstık kullanılıyordu , onun yerine ben ceviz kullandım. Tadı çok nefisti. Evdeki herkes beğendi. Hatta tatlı yiyeceklerle pek arası olmayan ablam bile beğendi:)

MALZEMLER:
  • 6 çorba kaşığı tuzsuz oda yumuşamış margarin (yaklaşık 125 gr)
  • 2 su bardağı un
  • yarım su bardağı kakao
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 büyük yumurta
  • 1 su bardağı iri kırılmış ceviz yada yeşil fıstık,fındık
  • yarım su bardağı damla çikolata

HAZIRLANMASI:

  1. Fırını 175 derece ısıtın. Fırın tepsisinin tabanına yağlı kağıt serin ya da margarinle yağlayıp unlayın. Derin bir kabın içine unu, kakaoyu, kabartma tozunu ve tuzu eleyin ve karıştırın. Bir kenarda bekletin.
  2. Ayrı bir kapta margarini ve şekeri mikserle iyice çırpın. Ardından yumurtaları da ekleyip iyi özleşene kadar çırpın. Sonra unlu karışımı bir spatula yardımıyla karıştırarak ekleyin. Sert bir hamur elde edene kadar kaşıkla karıştırın. En son olarak cevizleri ve damla çikolataları da ekleyip karıştırın.
  3. Hamuru tepsiye koyup , elinizle hafifiçe düzleştirerek yaklaşık 30 cm boyunda ve 4 santim eninde bir kütük şeklini verin. Isınmış fırına verip 25 dakika pişirin. Fırından çıkarıp 5 dakika bekletin. Fırının ısısını 150 dereceye indirin. Kesme tahtasında hamuru 1 'er cm kalınlığında kesin ve fırın tepsisine dizin. Tekrar fırına verip 8 dakika daha pişirin. Fırından çıkarıp soğuyunca servis edin.




10 Yorum:

saat: Haziran 26, 2006 , Blogger tata dedi ki...

Ben de cok seviyorum biscottileri ama hic evde yapmadim. Evcil Kedi blogunda da vermis tarifini, senden de notlar aldim, ben de bir giriseyim biscotti yapimina. Ellerine saglik.Ceviz ve kakao da harika bir fikir.

 
saat: Haziran 26, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Derya, eminim guzel olmustur biscottilerin. Ayrica henuz yorum yazamamistim ama kostebek pasta da cok cok lezzetli gorunuyor, ellerine saglik.

 
saat: Haziran 27, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacım, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık :)

 
saat: Haziran 27, 2006 , Blogger Sibel dedi ki...

En en en favori kurabiyelerim bunlar!! Harikasın Derya, biscotti arşivime bir tarif daha ekledim, çook teşekkürler!

 
saat: Haziran 27, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

TATA:Benimde ilk denememdi çok ta iyi oldu. denediğinde beğenirsin inşallah:)teşekkürler

NEZAKET: çok teşekkürler:)

BURCU: Bende çok seviyorum. bundan dolayı genelde de hep çikolatalı tarifler veriyorum farkındaysan:) denediğinde mutlaka sonucu bana bildir canım:)

PEMBELİ: Saol arkadaşım:)

SİBEL: Benimde favorilerim arasına girdi. Teşekkürler:)

Derya...

 
saat: Haziran 27, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

OFFFFFF YERIM BEN ONUUUUUU

 
saat: Haziran 28, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacım yine harikasın bayıldım kurabiyene çok farklı bir tarif denemek isterim.paylaşımın için teşekkürler görüşmek dileğiyle...:)

 
saat: Haziran 28, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Vintage: Bende aynen öyle yaptım vallahi:)
Susam : çok teeşkkürler:)

Derya...

 
saat: Temmuz 14, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Kruidnagel teşekkürler, bende senin blogun beğendim ve sürekli takip edeceğim bundan sonra:)Sevgiler
Derya.

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape